Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4461 til 4480 af 33009
-
Eksamen idag!!! Analyse: Hjælp!
ForumindlægJeg har fordybelsesområdet: "Kærlighed og identitet", og jeg har valgt teksten "Barndom" af Yahya Hassan. Men er lidt i tvivl om analysen, den lyder sådan her: Selve historien - analyse af “Barndom”: I det klip vi har set, kan vi høre at der er tale om en palæst... -
hvad kan jeg bagefter ??
ForumindlægHej alle. Ved at jeg kan supplere mm efter gym Men med en studieretning som er : tysk A , samfundsfag B , psykolog B og matematik B samt Obligatoriske fag på stx, hvad kan man så uddanne sig til ? kan man fx læse psykologi derefter eller læge ?? -
Forhold
ForumindlægGod aften. Ved ikke hvordan denne skal løses når jeg ikke har nogle oplysninger udover pH: Bestem forholdet mellem NaF til HF for at skabe en buffer med pH=4,00. TAK! -
Fejlsætning
ForumindlægJeg skal rette fejlen i følgende sætning og beskrive den grammatiske regel: Once were they friends, but now they hate each other. Jeg har rettet den til: Once they were friends, but now they hate each other. Hvad hedder den grammatiske regel her???! Tak :-) -
12 i årskarakter...
ForumindlægHej alle sammen, Ja, som min overskrift indikerer, så ville jeg vide, om nogle herinde nogensinde har fået 12 i årskarakter? (samfundsfag C!) I givet fald, hvad skal der til? Og hvad gjorde i til hver undervisning? Hvis man trækker samfundsfag til eksamen (stadig på C-niveau) - Hvordan foregår e... -
årsprøve skriftlig...
Forumindlæghej er der nogen, der har nogel gode tips man kan læse til dansk årsprøve skriftlig i 1.g??? det ville være dejligt bare med nogle tips takker:) -
Om naturfagseksamen
ForumindlægHej alle sammen ...Er i den (u)heldige situation at skulle op i mundtlig naturfag her om et par ugers tid ... Vores lærer har dog ikke gjort det store ud af at forklare os hvordan selve denne eksamen foregår...Er der en herinde der kan gøre sig den ulejlighed at forklare hvordan naturfagseksamen ... -
sproglig mat eksamen
ForumindlægHey, er der nogen af jer, der har eksempler på hvilke spørgsmål man kan trække til mundtlig mat eksamen (b-niv)?Eller har i nogen idéer til dispostion?Håber I kan hjælpe ;) -
Dumme stående bølger
ForumindlægHar været inde og læse lidt herinde allerede om hvad en stående bølge er, men er stadig ikke helt med på det Kan en hjælpe, forklare det lidt på 9 klasses sprog :) -
Den lille havfrue.
ForumindlægHej .. Jeg tænkte på om der er nogle der kender nogle sider hvor man kan læse historien bag H.C. Andersens eventyr den lille havfrue og om historien bag Disneys film den lille havfrue, skal bruge det til en opgave .. & hvad synes i moralerne er i de to historier? -
HJÆLP HASTER!!!!!!!!!
ForumindlægHejsa....Hvordan skal man beregne note 4 og 5 til en balance med noter? -
comparative expression
ForumindlægHvad er rigtigt? Not so many eller Not as many -
Musik - hvordan analyseres en sang.. Gennemgang..
ForumindlægHey..Ville bare høre de kloge musikhoveder derude, om hvordan man generelt analyserer en sang. Dvs. jeg spørger efter kladden på hvad man gør først, hvordan med formen og takter?Nogle der ved det, eller hvor jeg kan finde det?Skal siges at det ikk skal være lyrik/digt analyse som også findes heri... -
Rumforskning
ForumindlægNogen der kender en side som handler om de eksperimenter/prøver der bliver lavet med mennekser der skal ud i rummet, eller der undersøger nogle af de påvirkninger der er på menneskekroppen ved at rejse i rummet???? -
Komplekse tal
ForumindlægHej er i gang med at skrive SSO om komplekse tal.I min problemformulering står der (selvfølgelig) at jeg skal indføre de komplekse tal men hvor meget vil det egentlig sige?Hvor meget skal man tage med vil I mene.Kom med nogen bud da jeg er kommet lidt i tvivl om det.MvhMig -
Grundtvig
ForumindlægHej ., Er der nogen som kan give mig en forklaring , hvem grundtvig er og hvordan er og var en vigtigt person ? PS: har læst på wikipedia ., -
Kildehenvisning ved korte citater?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive mit SRP, konkret i gang med en historisk analyse af noget kildemateriale. Nu har jeg flere steder en del meget korte citater, 1-2 ord, når jeg f.eks. prøver at fremhæve et tema i sproget. Jeg havde egentlig tænkt mig at lave en note til sidst i hele afsnittet ... -
Shiloh
ForumindlægEr der nogen som har læst den engelske tekst "Shiloh" af Bobbie Ann Mason? Jeg skal til eksamen snart hvor den er opgivet og kunne godt bruge en andens syn på teksten, da vi er et par stykker som er lidt uenige om den. -
Hydrogen og spektrum
ForumindlægJeg er lidt forvirret lige nu. Vi har lavet dette forsøg for et stykke ti siden og jeg har ingen idé om hvilke ting vi har brugt til at lave det.KAn huske ordet spektrometer.. men ja også kun det. :S Kan ikke huske hvad det er.Please somebody help me. -
Bøger
ForumindlægEr der nogen der har nogen online-bøger om sandsynlighedregning eller talteori? På forhånd tak!
