Dansk

Eksamen idag!!! Analyse: Hjælp!

03. juni 2014 af jonas818 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Jeg har fordybelsesområdet: "Kærlighed og identitet", og jeg har valgt teksten "Barndom" af Yahya Hassan. 

Men er lidt i tvivl om analysen, den lyder sådan her:

Selve historien - analyse af “Barndom”: I det klip vi har set, kan vi høre at der er tale om en palæstiniænsisk far som afstraffer sine 5 børn, hvor Yahya selv er en af dem. Tæskene til hans søster og bror bliver beskrevet ned til mindste detalje. Tæsk er ikke noget nyt i familien, det ser jeg ud fra “SAMTIDIGT MED AT AL-JAZZERA TV-TRANSMITTERE”, som underbygger at alt er som det plejer, TV´et kører, som om intet var galt, hvis det var hjemme hos mig, og noget nyt eller alvorligt var sket, så ville al opmærksomhed være på det, og TV´et vil blive slukket. Det viser så bare at tæsk er en del af Yahya Hassan´s hverdag. 

er den fin?

jeg håber at der er nogle der svarer! Den der kommer med et godt svar vil få 1k point på studienet gratis!!

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juni 2014 af anonymharbrugforhjælp (Slettet)

Yahya Hassan skriver jo digte - så at trække noget analyse indover med rim, ville nok være en god idé :-)

Brugbart svar (0)

Svar #2
03. juni 2014 af lgf0406 (Slettet)

Jeg har analyseret to af hans andre digte og har lidt noter om, hvordan han skriver sine digte osv, kan godt sende dem til dig, hvis det er?:)

Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juni 2014 af anonymharbrugforhjælp (Slettet)

Ville være ked af at skulle sidde med det lige nu, for skal op til eksamen her til middag - så der er rimelig meget pres på :-)

Skriv et svar til: Eksamen idag!!! Analyse: Hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.