Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4481 til 4500 af 33009
-
Ødipus' opbygning
ForumindlægJeg har overhovedet ikke styr på hvordan det lige er Ødipus er bygget op. Nogen der kan redegøre for hvad der findes af betegnelser for de forskellige afsnit, a la stasimon og episoder, og hvad de betyder? -
Principper vs. postulater
ForumindlægNår man taler om kvantekemiske principper, er det så det samme som kvantekemiske postulater. -
Liste og betydning - Ismer
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk så vil gerne lige have en liste med ismer(litteratur) og deres betydning..... På forhånd tak -
Hjælp
ForumindlægHvis jeg nu skal sige sådan her på engelsk hvad hedde måtte så: Jeg måtte sådan set ikke -
Fysik afgangsprøve
Forumindlæghej alle sammen jeg har virkelig brug for noget matriale fordi jeg snart skal til afgangsprøve plz hjælp..! The Big Bang Lys Magnetisme Elektromagnetisme Elektricitet Radioaktivitet Det periodiske system Spændingsrækken Alternativ energi Syrer, baser og salte -
The Pearl af John Stinbeck
ForumindlægHej... der er vel ikke nogen af jer der ligger inde med en opgave om denne bog, eller kan give lidt inspiration til, hvad man skal skrive om de fire sange, man hører om. På forhånd Tak... -
Mellemkrigstiden- Tyskland med særlig fokus på nazisme
ForumindlægJeg har meget svært ved det her emne som er blevet opgivet i vores pensum. Jeg ved ikke helt hvad der menes med denne periode??? er det mellem 2 Verdenskrig og 1 Verdenskrig? Hvornår starter denne periode helt præcis? Faglige mål : Når der står at man skal andvende en analystisk /metodisk ... -
Advokat
ForumindlægDaws ALLE ! Nogen der ved eller kender en side, hvoraf der står, hvad én der vil studere jura, skal have i A og B neveau i gymnasium ? Håber i tager det seriøst, og takker på forhånd ! :D -
AT eksamen - evaluering og fremgangsmetode til den mundtlige eksamen!
ForumindlægHejsa folkens. Godt, jeg har så d.d. været oppe til AT eksamen og har fået mig et stort 10tal så det er jeg ovenud lykkelig for. Nu skal i høre hvordan jeg har gjort. Som det ser ud er det meningen at man skal have 10min til egen monolog hvor man fremlægger sin synopsis og 14min med åben dialo... -
Studieretningsprojekt HJÆLP
ForumindlægHejsa.. Er der nogle som har en idé til hvilket emne man kunne have, hvis man vil kombinere Historie og musik i sit studieretningsprojekt? Eller hvis man ville kombinere Musik og Drama?? Håber der er nogle som vil hjælpe.. Hilsen Mie -
Droppe ud af gymnasiet?
ForumindlægJeg går lige nu på STX på 2. år. Situationen lige nu er sådan, at jeg meget gerne vil droppe ud. Jeg har ikke længere nogen motivation, og jeg får det fysisk dårligt hver morgen inden skole. Lærerne og klassekammeraterne er sådan set fine nok, men jeg har ingen gode venner i klassen. Pigerne ha... -
Ikke bestået
ForumindlægHej. Har hørt, at hvis man ikke består studentereksamen, kan man ikke begynde forfra, altså på hf, hhx osv. passer det? -
Hjælpe mig med det her !!! Det så vigtigt for mig
ForumindlægJeg gå på HG- under HG adeling, gå jeg så på noget der hedder HGX, det er så dem der skal vider på gymnasiet. Efter dette år tager jeg på HF, så skal jeg læse til jura... Kan man godt blive optage på UNI. efter HF. ? Og hvilken fag skal man have på HF, eller niveuer. for at kunne blive optage p... -
Ændre samtalemne ved det grønne bord
ForumindlægHva ville der egentlig ske, hvis man nu trækker det man intet har at sige til, og man så spør, om man ikke må snakke om en anden periode som man har langt bedre styr på...? - For så lyder det jo ikke som om man overhovedet ikke kan noget, man ved bare intet om lige netop det man har trukket... ... -
reaktionsordener!
ForumindlægHej.. har stærkt brug for nogle noter om reaktionsorden og aktiveringsnergi.. håber der er nogen der sidder med nogle de lige kan sende til mig..!SS -
NG
Forumindlæghar virkelig brug for gode noter til naturgeografi.. har svært ved at forstå alt inden for klima:S håber en vil hjælpe mig... -
Kompendie - FSA
ForumindlægHey folkens ;D er der nogen herinde, som fik kompendier/noter dengang de var oppe i biologiprøven sidste år, som de ville/kunne sende til mig? (: -
KULTURHISTORISK SKOLE?
ForumindlægJeg skal kunne noget om "Den kulturhistoriske skole" (skulle stå i et kompendie der kaldes "brørup") men har jeg desværre ikke. - Nogen der kan fortælle mig noget om det? :s -
Læge specifikke adgangskrav gennemsnit ?
ForumindlægHej med jer Når der bliver talt om gennemsnit til læge/medicin uddannelsen. Bliver der talt sammen de specifikke adgangskrav og gennemsnittet der fra, er afgørende om man kommer ind på skolen eller ikke ? Eller er det den samlede afsluttede HF Student ella HH som er afgørende ? -
eksame.. og jeg har angst!
Forumindlæghej alle jeg skal næste uge op i 3 eksamener: 1) dansk, 2) engelsk 3) samfundsfag - jeg er så meget på den! hvordan kan jeg forberede mig til disse fag? godt nok er det årsprøve, men stadig bliver rektoren sur, hvis jeg ikke består /: håber der er nogen der vil hjælpe mig.. er virkelig på ski...
