Andre fag

Læge specifikke adgangskrav gennemsnit ?

18. juni 2014 af jansdottir87 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej med jer

Når der bliver talt om gennemsnit til læge/medicin uddannelsen. Bliver der talt sammen de specifikke adgangskrav og gennemsnittet der fra, er afgørende om man kommer ind på skolen eller ikke ?

Eller er det den samlede afsluttede HF Student ella HH som er afgørende ?

Brugbart svar (1)

Svar #1
18. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

Jeg er rimelig sikker på, at jeg er i stand til svare på dit spørgsmål, men du bliver altså nødt til at få lidt mere struktur i din sætning, da den virker uforståelig for mig! For eksempel giver din første sætning ikke mening, da punktummet kommer for tidligt...

Det gennemsnit du har, når du afslutter din HF er afgørende for, om du kan komme ind på medicinstudiet eller ej. Husk du kan multiplicere dit snit med 1,08, hvis du søger ind indenfor 2 år. Anvend: http://www.softit.dk/snit.asp til at beregne dit gennemsnit.

Brugbart svar (0)

Svar #2
18. juni 2014 af 1234radioen (Slettet)

Jeg mener ikke, at man kan søge medicin, hvis man er HF-student.

Kun hvis man har taget studenterkursus, stx eller htx er der mulighed for at søge ind på medicin.

Svar #3
18. juni 2014 af jansdottir87 (Slettet)

Kun hvis man har taget studenterkursus, stx eller htx er der mulighed for at søge ind på medicin.

Jeg tror man kann tage medicin uddannelsen, om man supplerer de ekstra fag som er krav

Brugbart svar (1)

Svar #4
18. juni 2014 af Dulugtergrimt (Slettet)

Du kan sagtens læse medicin med en HF.

Gennemsnit via kvote 1 er på alle uddannelser altid dit samlede snit af alle fag. Det er først på kvote 2 at visse studier kun kigger på fagrelevabte fags gennemsnit.

Brugbart svar (1)

Svar #5
18. juni 2014 af JEEJ2008 (Slettet)

Jeg har en HF og læser medicin. Så det kan man sagtens :)

Svar #6
19. juni 2014 af jansdottir87 (Slettet)

Takk alle sammen

Skriv et svar til: Læge specifikke adgangskrav gennemsnit ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.