Historie

Mellemkrigstiden- Tyskland med særlig fokus på nazisme

17. juni 2014 af HFNU (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg har meget svært  ved det her emne som er blevet opgivet i vores pensum.

Jeg ved ikke helt hvad der menes med denne periode??? er det mellem 2 Verdenskrig og 1 Verdenskrig?

Hvornår starter denne periode helt præcis?

Faglige mål : Når der står at man skal andvende en analystisk /metodisk tilgang til forskelligartet historisk materiale, forholde sig kritisk og dokumenterende til eksempler på brug og misbrug af historien? hvad menes der så?

Håber der er nogen der kan hjælpe- på forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

Mellemkrigstiden er tiden fra afslutningen af 1. verdenskrig til starten af 2. verdenskrig.

Svar #2
17. juni 2014 af HFNU (Slettet)

Ok - :) ja . Tak

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. juni 2014 af Lakey (Slettet)

Når der er fokus på nazismen i mellemkrigstiden, kan du fortælle lidt om hvorfor nazismen bredte sig.. Hvad skete der lige efter 1.verdenskrig for tyskland..


Svar #4
18. juni 2014 af HFNU (Slettet)

Ok skriver alle jeres svar - det er virkelig stor hjælp jeg har fået. Tak 

Til svar 3

Jeg vil lige hører om man herunder kan tale om : raceteorien- om at de germanske folk mente de var overracen og andre racer blev placeret herefter?

hitler førte samme politik som der var tidligere var i Italien. under Mousselini - fascismen, tænker jeg og det ligner jo meget nazismen??...

Har sikkert mere men det er bare uden at kigge på mine noter...


Svar #5
18. juni 2014 af HFNU (Slettet)

Under dette emne vil jeg meget gerne hører - hvsi der er nogen der kan forklarer mig militarismen? jeg har læst flere fortolkninger af begrebet, tror jeg er forvirret:)

mange tak-det er altsammen til historie eksamen:)


Brugbart svar (0)

Svar #6
18. juni 2014 af Lakey (Slettet)

Du kan godt nævne raceteorien, 

Det kommer an på, hvad du helt præcist vil fokusere på, men hvis du har tid kan du perspektiverer til facismen. Dog vil jeg mene at du skale holde dig på EN spor, og lad være med at rode rundt i det. Også igen der er nogle punkter hvor nacismen og facismen adskiller sig fra hinanden. 

Militarismen har forskellige betydninger, og jeg tror, at det er derfor du er forvirret.

http://da.wikipedia.org/wiki/Militarisme.

Generelt er det bare ønsket om et stærkt militær, vil jeg mene. Nazisterne troede jo på at de stærkeste overlever. De lagde mere vægt på styrken end viden.


Skriv et svar til: Mellemkrigstiden- Tyskland med særlig fokus på nazisme

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.