Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4601 til 4620 af 14099
-
Hvad er Dansk A?
ForumindlægSkal start på dansk A niveau om ikke så længe, og ville gerne forberede mig godt. Nogender kan sige mig evt. hvad for nogle emner der bliver taget op, og hvordan det adskiller sig fra folkeskolen? Jeg ved det er meget analyse, men hvad ellers? Det er jo ikke kryds og bolle, og er der overhoved... -
Daniels bog
ForumindlægHej, Jeg har lige brug for jeres hjælp. Jeg skal fortælle hvordan de rabbinske jøder, zionistiske jøder og de sekulære jøder fortolker Daniels bog? Jeg er kørt lidt fast, så håber at I kan hjælpe mig lidt. -
Eksamensspg - HELT BLANK
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og forbereder mig til eksamen på a-niveau, men jeg har lige nogen eksamensspg. hvor jeg er fuldstændig blank. 1. Differentialregning: Du skal gøre rede for begrebet differentialkvotient. Du skal forklare, hvordan differentialregning kan anvendes ved undersøgelsen af e... -
Hindenburg perspektivering
ForumindlægJeg har valgt fagene historie (A) og fysik (B) i mit sidste AT forløb. Det overordnet emne er katastrofe, hvor jeg har valgt underemnet luftskibet Hindenburg. Hvordan kan man perspektiver Hindenburg til slut i ens fremlæggelse? -
Cuba
ForumindlægEr der nogle herinde der har styr på Cuba-krisen og som vil læse den igennem, da jeg måske har overset nogle fejl eller har måske misforstået noget. -
Evt model til dansk stil????
ForumindlægPlease hjælp mig. Jeg skal på århus lærerseminarium til sommer og skal have et gennemsnit på 8,5 eller efter ny skala 7,1 og jeg er god til eng mat og andet, men jeg kan slet ikke finde ud af at skrive dansk stil. Jeg får 2 og 4 og det er virkelig træls for gør det så godt jeg kan. Men har heller... -
reportage - beskrivelse af kaos
Forumindlæghar i nogle gode idéer til hvordan jeg kan beskrive en spisepause på et gymnasie? gerne med en masse metaforer. Tak :) -
Mellemkrigstiden og perspektivering
ForumindlægHej, er der nogen der har en eller flere ideer til hvad man kan perspektivere mellemkrigstiden til idag. Jeg tænker lidt selv den økonomiske krise, da der jo dengang var oprør, stor arbejdsløshed og krise grundet børskrakket i '29... Men har i en ide som kom gerne med den. ... -
Varme - termisk energi
ForumindlægJeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad forskellen mellem varme og termisk energi er. Jeg har skrevet nogle notater, men jeg kan ikke rigtig forstå dem. Her er mine noter: ΔEterm=A+Q A=arbejde, Q=varme Ser bort for arbejde, er Eterm = Q - Det er især her, at jeg er gået af. Varme = ... -
Hjælp til problemstilling
ForumindlægJeg er i gang med en historie 24-timerseksamen, men jeg er gået lidt i stå. Jeg har følgende kilder om renæssancen og reformationen: - Et uddrag af Erasmus af Rotterdam, der "kritiserer" Luthers verdensbillede - Uddrag fra da Vincis dagbog, hvor han fortæller om stjernene - Et ... -
forklaring ?
Forumindlæghvordan "gør man rede" for noget ? et eksempel eller en forklaring. Og hvordan skal man diskutere en tekst med sig selv, uden at sige sin mening ? et eksempel eller en forklaring ? tal :) -
karakteristika for evangelister?
ForumindlægEr der nogen, der ved, hvad der er karakteristisk for de forskellige evangelister? Matt Lukas Markus osv. -
Induktiv og deduktiv
ForumindlægHej! Jeg er i gang med min bachelor opgave. Under metodeovervejelserne er jeg gået lidt i stå, fordi jeg ikke helt ved hvornår man bruger det induktive og deduktive. Det er sådan at jeg anvender både teori og kvalitative interviews. Kan man så tillade at sige, opgaven bygger både på en indu... -
Tanker før søvnen....
ForumindlægJeg synes tankerne der passerer en, før man går i seng om aftenen er interessante, de er ikke magen til dem vi har om dagen. Man tænker mere på fremtiden og hvad ddet er man skal forløbigt.. Osv.. Har i det på samme måde? Hvad synes i om tankerne før indgangen til fantasiverdenen. -
HVAD ER PRIMÆR -SEKUNDER LITTERATUR LISTE? EN SOM KAN HJÆLPE :D
ForumindlægHVAD ER PRIMÆR -SEKUNDER LITTERATUR LISTE? EN SOM KAN HJÆLPE :D -
Strømkilder.
ForumindlægJeg fik en opgave for inden ferien hvor jeg skulle besvare følgende to spørgsmål. 1) Hvordan fremstiller vi strøm på traditionel vis (på kraftværker) 2) Hvordan kan vi fremstille strøm på en alternativ måde (energiomsætninger) Sådan lød opgaven fra min fysik/kemi lærer. Jeg har skrevet en mass... -
OxFORD UNIVERSITY
ForumindlægHej folkens Jeg har virkelig lyst til at søge ind på Oxford university. Jeg er nu nået til slutningen af 2.g og skal til 3.g efterfølgende. Derfor leder jeg efter en person som måske har prøvet at søge ind i Oxford Univerity eller muligvis er kommet ind, for jeg vil rigtig gerne stille et par s... -
Inledning/Emneafgrænsning...
ForumindlægHejsa.. Er der nogen som gider at fortælle hvordan en god inledning og emneafgrænsning laves?... På forhån tak.. -
Argumenter for uddannelse
Forumindlæg1) Et demokrati kræver, at befolkningen er oplyste. 2) Et samfund ville ikke fungere uden professioner som læge, økonom, jurist osv. 3) Højtuddannede betaler mere i skat. 4) Højtuddannede skaber mere vækst Er der flere argumenter. -
MEDIEFAG - filmanalyse
ForumindlægHej, jeg har et par spg. til alle dem der har mediefag på højniveau og ellers dem der kan være i stand til at hjælpe. Når man skal analysere et filmklip i mediefag, hvad skal man så starte helt basalt, at kigge på? Skal man f.eks. lægge mærke til, at klippet starter med en panorering for at udp...
