Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4621 til 4640 af 33009
-
Kemiske reaktioner
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder heg og prøver at få styr på mine noter, skal op i en samlet mundtlig bio, geo og kemi eksamen (ny HF-reform). Der er noget jeg ikke lige forstår, der står en sætning i min bog jeg har puslet lidt over. "Både grundstoffer og kemiske forbindelser kan findes som rene... -
eksamenslæsning
ForumindlægJeg skal op i religion d. 30, old d. 2, eø d 9 og historie d. 14... Jeg aner ikke hvordan det er mest smart at læse det op på... der er jo meget der skal læses til historie... Håber I har nogle gode ideer... -
Handel og finans
ForumindlægHej! Jeg har hørt at man efter hf kan tage på ehvervsakadamiet og studere til fx økonomi og sådan, også er man færdig efter 2 år. Efter den nye regel så skal de hf’er der er startet i 2017 udvide sit hf forløb med et halvt mere, for at komme på uni, men kan man også studere økonomi på uni uden... -
lineær regression
Forumindlæghej er der noglen som ved hvordan man regner øvelse 6.28 i mat c hf fra side 215 til 216. jeg har ingen plan hvordan jeg skal beregner det. hilsen -
forståelsesspørgsmål til en korantekst.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der ikke vil hjælpe med forståelse af følgende korantekst, da jeg har lidt svært ved det, og skal fremlægge det i morgen.O i mennesker, frygt jeres Herre, som har skabt jer af et levende væsen, og deraf skabte Han dets modpart (ægtefælle), og Han udbredte over jorden ... -
Længes
ForumindlægHey!Jeg skal skrive dansk stil om emnet "Længes" (opg 1 HF-stil maj 2002)Jeg skal fortolke digtene Ok, så længes vi (Poul Borum)og Den tredje(Ulrikka S. Gernes) med henblik på at belyse samværets vilkårEr der nogle som har noget hjælp til fortolkning at dette, noter, stile e.l? -
Københavns bombardement omkring 1870
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgaven på hf om Kbh's bombardement mokring 1870, men har lidt svært ved at finde noget stof, som ikke er præget af andre oplevelser derom. Er der én der ligger inde med nogle gode noter, sider eller titler på bøger som jeg har overset? -
snart eksamen!!
Forumindlæghejsa vidste ikke helt hvor det her skulle ligge. men skal jo snart op i eksamen i Naturvidenskabelig faggruppe som man skal i 1 HF og er meget nervøs allerede nu. er der nogle som har nogle gode råd til lige den eksamen eller måske ligefrem nogle Noter som de har brugt til denne her eksamen som ... -
Matematik a-niveau. Hvis dumper, hvad så?
ForumindlægHej. Jeg har matematik på a-niveau på hf, og jeg er i tvivl om, hvilken betydning det kan have, hvis jeg dumper mundtlig og/eller skriftlig? Kan jeg stadig få fuld hf eksamen? Jeg har ikke været til matematikeksamen på c- eller b-niveau. Jeg er ret overbevist om, at jeg består, men hvis uheldet ... -
lavt snit!
Forumindlægmit snit er 4,5.... og synes at det er rigtig lavt. jeg vil gerne på hf men tror ikke at jeg kan pga mit snit, for jeg vil nemlig være lærer, men har hørt at man skal have et snit på 7,0! og jeg er langt fra:( kan jeg godt blive lærer med 4,5 i snit? -
Udeblive fra eksamen
ForumindlægHej. Jeg står og skal op i erhversøkonomi C (HF) i morgen. Jeg har over 50% fravær i faget, og det har aldrig sagt mig noget, så jeg tror derfor ikke på, at jeg kan bestå uanset hvad. Jeg vil derfor høre, om der er nogen der ved, om det er muligt at udeblive? Og hvad er konsekvenserne? -
Jeres Udvikling gennem gymnasiet
ForumindlægHej hele SP. :-) Jeg er blot interesseret i at høre hvordan I har udviklet jer igennem gym? Både socialt, fagligt og som person. Jeres verdenssyn dengang og nu. Lad os sige fra 1g til 3g .. Dette spg er rettet imod stx, men andre må også gerne svare, bare i blot informerer om i er hhx, hf eller ... -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til historieeksamen?
ForumindlægJeg læser til historieeksamen d. 16. juni, men sidder med et par problemer. Jeg har indtil videre læst renæssance og hekseforfølgelser, men jeg har meget svært ved at skabe mig et overblik over det. Så hvis nogen har et forslag til, hvordan jeg skal gå til værks, vil jeg meget gerne have det. Vi ... -
dansk eksamen
Forumindlæghej nogen der ved om man må skrive notter på sin synopsis? -
Skrive en samfundsfagsaflevering?
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med hvordan man bedst griber en samfundsfagsaflevering an? Bruger nemlig meget længere tid end afsat, men karaktererne falder. Er det noter der er hemmeligheden? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at skrive noter - og der er en del at gå i gennem igen hvis jeg skal skriv... -
Penge tilbage for enkeltfag
ForumindlægJeg er lidt forvirret angående reglerne for om, hvorvidt man får penge tilbage fra enkeltfag hold. Jeg har en næsten fuld HF fra Frederiksberg HF som jeg ikke lukkede af taktiske årsager, nu er jeg så ved at gøre den færdig på enkeltfag hold på KVUC. Desuden tager jeg naturfagpakken om. For de ho... -
Fuld pensum (PSV) 2g
Forumindlægkære studieportalen. Som 2g'ere med 57% fravær og 60% skr fravær, (spørg ikke hvordan jeg ikke er blevet smidt ud, er bare go til at løbe om hjørner) 'overraskende' nok er blevet sat på særlige vilkår/fuld pensum (PSV) , altså at aflægge eksamen i alle aflslutterfag. Heldigvis får j... -
Emne til SR-opgave
ForumindlægHej. Jeg skal skrive min 3'års studieretningsopgave her om en halvanden måned. Mine fagkombinationer er Samfundsfag - Historie. Jeg ved dog ikke, helt hvilket emne jeg vil have om, så tænkte på om i evt. havde nogle forslag? (Samfundsfag er hovedfaget, hvis nogen skulle være i tvivl). -
rettelse af oversættelserne
ForumindlægHåber der nogen der vil kigge disse oversættelser igennem. 1. My family and I are going to holiday resort in Dubai next year. 2. He was walking down the street, with his hands tucked in. 3. I will determine until tomorrow 4. He looks very odd and so do you 5. You are much more otherwise now, tha... -
Droppe ud af HHX
ForumindlægHvis jeg allerede nu bliver optaget på HF, som jeg skal starte på til efter sommerferien, og jeg lige i øjeblikket er igang med 1. års HHX. Kan jeg så i virkeligheden droppe ud, og arbejde op indtil sommerferien, men stadig komme ind i HF efter sommerferien, selvmom jeg droppede ud af HHX efter...
