Studievalg og videregående studie

Handel og finans

25. oktober 2017 af maria12hansen (Slettet)
Hej!

Jeg har hørt at man efter hf kan tage på ehvervsakadamiet og studere til fx økonomi og sådan, også er man færdig efter 2 år.
Efter den nye regel så skal de hf’er der er startet i 2017 udvide sit hf forløb med et halvt mere, for at komme på uni, men kan man også studere økonomi på uni uden at tage det halve år og bare direkte tag på uni selvom man har de fag man skal have for at studere økonomi? Hvor mange år tager det så på uni at blive færdig? Da det jo kun tager 2 år at blive færdig på erhvervsakademier?

På forhånd tak! :-)

Brugbart svar (1)

Svar #1
25. oktober 2017 af Moderatoren

Adgangskravene til økonomi står her

Bacheloruddannelsen tager 3 år og kandidatdelen tager 2 år.


Svar #2
25. oktober 2017 af maria12hansen (Slettet)

#1 Kan jeg godt studere økonomi på erhvervsakademiet?  


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. oktober 2017 af Mathias7878

#2

Tror ikke man kan studere økonomi på et erhversakademi, men du kan læse til finansøkonom på et erhversakademi.

- - -

 

 


Svar #4
25. oktober 2017 af maria12hansen (Slettet)

#3 Okay, mange tak! Ved du så om man direkte har adgang til universitetet hvis man har de fag der kræver for at studere økonomi, selvom man studere på HF? Eller skal man stadigvæk tage et halvt år mere? 


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. oktober 2017 af Moderatoren

"Er du startet på hf efter 1. august 2017, skal du have en udvidet fagpakke for at blive optaget."

Står der i linket jeg postede i #1


Skriv et svar til: Handel og finans

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.