Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4661 til 4680 af 14099
-
AT, Metoder i Samf. og Dansk
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart op til AT-eksamen i dansk og samfundsfag ligesom mange andre, så jeg tænker om I ville være søde at smække alle de danskfaglige -og samfundsfaglige metoder op I kan i dette indlæg.. Hvis I kan så kom også gerne med små forklaringer el. eksempler. På forhånd tak!! -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
Erhvervsøkonomi?
ForumindlægHey... Nu skal jeg snart til at vælge valgfag, så ville lige høre om der er nogen der vil fortælle lidt om faget erhversøkonomi?Minder erhversøkonomi på gymnasiet om handelsskolens?Er det et meget tungt fag?Hvad mener I, der har (haft) det?Håber der er nogen der vil svare..mvh mig -
Down syndrom SRP
ForumindlægHejsa, Jeg står i et stort dilemma. Jeg har valgt og skrive om abort for down syndrom fostre i fagene biologi A og religion C. Jeg har fået af vide af min lærer, at min diskusionsspørgsmål kan være alt for svær og svarer på, da matrialet er for afgrænsede. Jeg sidder virkelig i tidspres, fordi j... -
Medicin, karakterer og adgangskvocient
ForumindlægHej allesammen! For nylig læste jeg følgende artikel: http://dr.dk/Nyheder/Indland/2008/01/20/074032.htm Ikke at det er specielt nyt, at man fremover vil kunne ansøge på uni med andet end blot sine faglige kompetencer (dvs. et superhøjt snit!) Mit spørgsmål er så; hvornår er "fremover&qu... -
Cand.scient. versus cand.polyt.
ForumindlægHej Jeg går på nuværende tidspunkt i 2.g og skal starte på en bacheloruddannelse i september 2017, hvorfor ansøgningsfristen er d. 5. juli 2017, altså om ca. 15 måneder. Jeg skal således til at spore mig ind på, hvilken bacheloruddannelse jeg gerne vil optages på. Jeg har været ude på DTU fir... -
stx eller htx?
ForumindlægHej Jeg går i øjeblikket på stx, men jeg er kommet i tvivl. Jeg har valgt studieretningen Bio A, Mat A og kemi B. Det skal lige siges, at jeg var meget i tvivl mht. til studievalg. Jeg ønskede bioteknologi, men da man ikke kunne få det på stx valgte jeg biologi A som en erstatning, og så vil jeg ... -
AT - hjælp
ForumindlægI min AT skriver jeg om kampen ud af depressioner og andre psykiske lidelser, men jeg er meget i tvivl omkring mit metodeafsnit, og jeg håber at der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig :) ... -
Vil du have løn for at hjælpe andre ?
ForumindlægEr du ekstra god til enten matematik, fysik, kemi, biologi, dansk eller engelsk ? Vi er et par stykker som er i gang med / faktisk næsten færdige med, at skabe en online undervisningsplatform for de elever som har brug for faglig hjælp på et niveau som hverken uddannelsesinstitutionerne eller St... -
AT rejser " den iranske revolution"
ForumindlægJeg har skrevet om Den Iranske Revolution, fagene er historie og religion.... jeg har meget svært ved metoder da historie skal være det samfundsvidenskabelige og religion det humanistiske... her er det første del af min synopsis, det vil være super fedt hvis i kunne hjælpe mig med metoder og om h... -
Er min opgave helt ude af proportioner?
ForumindlægHej derude, Jeg håber, at der er nogen med en solid erfaring inden for SRP, som kan være mig behjælpelig. Jeg skriver i ren bioteknologi og har emnet mikrobiologi. Jeg føler dog ikke, at der er synderligt meget struktur i min opgave, fordi min problemformulering er så diffus. Min overordnede pr... -
Problemer med en formulering + der
ForumindlægHar lidt problemer med at formulerer sætningen; 'Eksempelvis ejer kun 17% af befolkningen hele 75% af de private formuer, og der er stadig en masse mennesker, som lever under fattigdomsgrænsen.' Jeg har til det første komma, men vil gerne høre jeres forslag på resten? - Så er der noge... -
Utrolig ringe karakterer i 2.g
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 18 år der til daglig går på HTX 2. år. I dette skoleår(2.g) har jeg fuldstændig flejnet mine karakterer, og har ikke rigtigt afleveret noget af mit Mat(b), Kemi(b) og Fysik(b). Jeg er rigtig svag i fagene, og er i tvivl om jeg kan få et ordentligt snit når de tre fag træk... -
Projektopgave - selvmord
ForumindlægHej mennesker Vi er to piger, der i vores projektopgave har valgt at skrive om selvmord under overemnet frihed. Vi har valgt at fokusere meget på den mentale frihed, om den opnås ved selvmordet, og om der er en frihed i selve det, at du har valget mellem livet og døden. Derudover perspektiver... -
Hvordan bliver man klar til 9. klasse?
ForumindlægHej. Er der nogen af jer derude, som kan hjælpe mig med at blive klar til 9. Klasse? Jeg sigter ambitiøst og tænker: "Hvordan kan jeg få mest muligt ud af dette år?" Nogle tips såsom, hvordan I holder styr på jeres noter og holder jer fokuserede i timerne? Alt hjælp er værdsat og p... -
Eksamner for 1. og 2.g
ForumindlægJeg tænkte om vi ikke skulle lave en tråd hvor folk kan fortælle hvad de skal til eksamen i? Det er nu meget sjovt at se.Jeg skal op i engelsk, og så årsprøve i historie og dansk, og er matematisk 2.g'er.Hvad med jer andre? -
Glykogen og energiomsætning
ForumindlægHej!Jeg opdagede netop, at jeg havde en biologi aflevering for. Det er ikke en helt let biologi opgave og jeg har ikke alt for meget tid på hænderne, så jeg ville spørge om der er en venlig sjæl, der måske kunne give en hjælpende hånd.Opgaven er denne: http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioo... -
AT EKSTREMSPORT - BJERGBESTIGNING
ForumindlægHey alle, der er mange der i år har valgt emnet ekstremsport omkring bla. bjergbestining, jeg har valgt fagkombinationen Biologi og Idræt, hvor biologi er som naturvidenskabeligt og idræt som samfundsvidenskabeligt. Fordi jeg har valgt biologi, SKAL jeg derfor have et forsøg med i opgaven, da det... -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: enten biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der ... -
AT HUngersnød???
ForumindlægAT vores overordnet emne er katastrofe. Jeg har valgt historie A og biologi C om hungersnød hvad kan man komme ind i biologien delen? i historie delen ved jeg godt hvordan beskriver de mennesker som lide af hungersnød men biologi er jeg lidt forvirret, hvad kan jeg komme ind på?
