Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4681 til 4700 af 14099
-
Årsprøve
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til biologi årsprøve imorgen. Jeg har biologi på A niveau og går i 2.g. Er der nogen der har en ide om hvad jeg evt. skal huske at have med at noter? Måske tager vores lærer det sidste opgavesæt med, som 3.g'erne fik sidste år til skriftlig biologi? -
Humanistisk metode?`
ForumindlægHejsa.. Jeg skriver om fridykning i biologi og idræt hvor biologi er naturvidenskabelig og idræt er humanistisk.. Jeg gør det sådan at jeg fortæller om de fysiske forhold under biologi og vil så fortælle om de psykologiske forhold under idrætten.. hvordan får jeg drejet det så idrætten ikke også ... -
AT metoder og teori
ForumindlægJeg skal op i AT her i mrogen i biologi og dansk.Mit emne er kloning af mennesket og det jeg har gjort i biologi-delen er at redegør for teorien bag kloning og derefter kigge på konsekvenserne af kloning og etikken bag det hele. men mit store problem er at jeg er fuldstændig på bar bund når det... -
Eskamen bio niv c
ForumindlægJeg skal til eksamen på tirsdag i biologi c. Biologi er ikke min stærke side. Jeg fik 4 i løbet af året for mine rapporter og satser ikke på de vilde karakter til eksamen, da biologi ikke er min stærke side. Hvor meget skal man enlig kunne sige for, at bestå med et 2 tal (6 tal efter gammel skala)? -
Har du brug for hjælp til eksamen?
ForumindlægHar du brug for lidt hjælp til at klare eksamen i biologi? Jeg studerer biologi på SDU og har stor erfaring med undervisning. Jeg har tidligere lavet énetimer med elever som skulle til eksamen i biologi og de er alle bestået. Jeg bor i Odense. Jeg vil selvfølgelig helst have elever fra Odense, ... -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægHej Jeg skriver en SRP i Biologi B og Fransk A Jeg har redegjort i frank, analyseret Jeg har redegjort i biologi så har jeg diskuteret til sidst i biologi Jeg skal skrive hvad jeg har gjort osv. men er der nogle som ligger inde med nogle forklaringer jeg kan skrive eller bare hvad jeg kan skr... -
hjælp....SRP
ForumindlægHej folkens, Jeg skal jo snart vælge fag, og jeg skal vælge biologi som det ene. Jeg havde tænkt på et emne om søvn. Har overvejet kombinationerne endten biologi/dansk eller biologi/historie. Men kan ikke rigtig finde ud af hvordan søvn kan kobles sammen på de dansk eller historie? Nogle ... -
FSA
ForumindlægHej. \nJeg opdagede først denne gode side for få dage siden, men har været en flitig bruger siden. Jeg skal op til FSA i kemi, fysik og biologi om kun 3 uger og har meget stof at indhente. I, evt. folkeskole elever, har måske nogle gode råd til hvilke rapporter, opgaver eller noter, jeg kan benyt... -
SRP: Forelskelse! Hjerne + hormoner
ForumindlægHej derude :) Jeg er ved at skrive min SRP om forelskelse i dansk og biologi A.. Desværre er jeg støt på problemer, da jeg jeg ikke synes at nogen bøger eller sider på nettet beskriver PRÆCIS hvad der sker når vi får en emotion(følelse) fra det limbiske nervesystem. Kender du en side eller gider ... -
STX Forberedelse
ForumindlægHej alle søde mennersker, Jeg vil bare lige spørge om, hvis man vil blive læge vil det så være klogt at tage HTX, STX, HHX eller hvad. Planen lige nu er STX Statskolen i Sønderborg. Det andet spørgesmål er, om der er gennemsnitskrav med hensyn til karakterne på STX? Jeg er virkelig god til biolo... -
Er der nogle der vil hjælpe mig med denne problemformulering
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig med om denne problemformulering i fagene : Kemi C og biologi B er korrekt opstillet: Hvordan er det smertestillende tabelletter acetylsalicylsyre opbygget kemisk, og i hvor høj grad kans stoffets hormonforstyrrende effekt have af konsekvenser for en gravid kvi... -
Intet der interesserer!
ForumindlægJeg står nu og skal til at vælge valgfag til mit andet år på gym. Er på sproglig linie, så det der selvfølgelig først springer en i tankerne, er om jeg virkelig har brug for det matematik i fremtiden. Jeg mener, jeg aner intet om, hvad jeg vil lave og hvad jeg kan læse videre som når jeg "ba... -
Hjælp til rettelse af grammatikfejl
ForumindlægHej. Jeg har lige lavet en stil som cirka skal være på 150 ord. Stilens overskrift er fremtidsplaner på tysk, og jeg har skrevet mine tanker ned til den. Jeg er bare ikke så sikker på grammatikken igen, så hvis der er nogle som vil være så venlige at rette min stil, ville det være alle tiders. J... -
Laborant
ForumindlægHej alle. Jeg har læst på uddannelsesguiden hvilke industrier en laborant kan arbejde inden for. Jeg vil gerne arbejde inden for forskning, hvor jeg bl.a. undersøger f.eks kræftceller. Kan man det som laborant? Er der nogen der kan skrive eksempler på hvad en laborant kan arbejde som? Tusind ta... -
Er fotosyntesen en biologisk proces?
ForumindlægHej ........ på forhånd tak :) -
Ny karakterskala
ForumindlægBekendtgørelsen om ny karaterskala er nu vedtaget og træder i kraft i gymnasiet for alle nuværende 1.g-ere og fremtidige elever pr. 1. august 2006.Øvrige uddannelser følger efter den 1. august 2007.Bekendtgørelsen kan læses i sin fulde tekst her:http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B20060044805-... -
Historieopgave - er min problemformulering præcis nok?
ForumindlægHej Jeg er begyndt at forberede en historieopgave, jeg skriver til en konkurrence. Temaet er Danmark i verden - verden i Danmark. Jeg har valgt at skrive om de Dansk Vestindiske Øer (mens de stadig var danske). Jeg vil enormt gerne fokusere på det at være slave under de forhold, der var, liges... -
Eksamen - Sikre sit studenterbevis
ForumindlægHej alle! Jeg skal til Spansk mundtlig på onsdag, som min allersidste eksamen på STX. Jeg var til Biologi eksamen igår, og fik et "stort" 10-tal, hvilket jeg er meget tilfreds med. Jeg kan dog ikke snakke Spansk (som i overhovedet, steg af vognen i 1'G efter et hashmisbrug, som &... -
syntetisjk bioliogi
Forumindlægbeskriv hvad begrebet syntetisjk bioliogi omfatter : beskriv en metode til af gennemføre syntetisk biologi : kom med nogle anvenelsesmuligheder inden for dette område : kom med nogle etidke betragtninger vedrørnde syntetisk biologi nogel som ved noget om det ?? -
opgave
Forumindlæghej! Jeg tænkte på, om der er en herinde som har lavet biologi afleveringen "giftige kokasser" som vil hjælpe mig med nogle af spørgsmålene?? ellers kan opgaven findes her: subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2006/august/opgave%201.pdf hilsen Sasha :)
