Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 4781 til 4800 af 160038
-
Eksamenssæt 2008 - Matematik B?
ForumindlægHej. Er der nogle der har besvarelsen af skriftlig matematik B 2008? Evt. også skriftlig matematik B sygeeksamen 2008? Jeg vil gerne betale. -
Fik SU i juni og får igen i august, MEN ikke i juli - hvorfor?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et spørgsmål omkring SU. Min kæreste har fået SU i månederne op til juli, og sidst i juni, og får igen fra august og videre frem. Men på su.dk, står der han ikke får udbetalt SU i juli 2014. Hvordan kan det være? Det er den samme uddannelse han går på, både før og efter som... -
Bioteknologi A maj 2015 eksammenssætHTX
ForumindlægJeg står og mangler eksamenssættet for bioteknologi A HTX fra sidste sommer (2015). Det ville være til stor hjælp hvis der var en der sad inde med den og godt ville dele den! -
Lektiehjælp til Teknik A - Proces søges
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge en der kunne hjælpe mig med teknik A - proces som man har i 3g på HTX. håber nogen melder sig, da jeg allerede har ledt længe. Mvh -
A: Udledning af formel for luftmodstand, hjælp.
ForumindlægHej Jeg sidder og arbejder med luftmodstand, hvor en genstand bevæger sig igennem luften / et fluid. Jeg vil gerne kunne bevise hvordan man finder frem til denne formel F=0.5*C*A*p*v^2 F er gnidningskraften/friktionen C er en formfaktor, den er enhedsløs og vi kan derfor se bort fr... -
Skriftlig matematik eksamen
ForumindlægHej alle... Vil lige høre omkring reglerne for noter til skriftlig matematik eksamen stx A. Er det tilladt at tage note-kompendier herinde fra og medbringe til eksamen, eller hvordan er reglerne omkring dette? -
Studienet til skriftlig matematik eksamen?
ForumindlægHej alle, jeg ville bare lige høre, om i vidst om det var lovligt at benytte download studienet materiale under den skriftlige eksamen i matematik. Og må man downloade opgaver fra et emne på studienet som kan ligne dem man får til eksamen, så man kan se hvordan de løses? Bedste hilsner, Mat A elev -
Polynomier, mat-A
ForumindlægHej! Jeg skal i et eksamensspørgsmål fortælle om polynomier generelt. Jeg her fundet den generelle form for disse, men vil gerne bevise at generelle løsningsformler kun findes hvor n er lig med eller mindre end 4 og at løsningsformler for n lig med eller over 5 ikke kan konstrureres.. ... -
Matematik i AT, det gyldne snit
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne godt tænke mig, hvordan jeg kunne inkorporere matematik sammen med faget Oldtidskundskab. I oldtidskundskab har jeg tænkt mig at analysere nogle skulpturer og se på, hvordan kropsidealet var. I matematik kan jeg udlede tallet phi og forklare det gyldne snit, men hvorda... -
Mundtlig Matematik - Computer?
ForumindlægJeg tænkte på om man må medbringe en computer med ind til forberedelsen på 30min? Jeg har en masse gode noter og video'er, så det ville være rart ikke at skulle printe noget ud ! Hjælp jeg skal op imorgen -
Har du brug for hjælp til Matematik/Fysik/Kemi?
ForumindlægHejJeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau, Fysik/Kemi/Matematik i folkeskolen.Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjæl... -
Ingeniør uddannelsen og matematik?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lidt i et dilemma. Jeg er lige blevet færdig med mit andet år på htx, og efter 3. år satser jeg med at tage til aalborg for at blive civilingeniør, nok inden for kemi, miiljø og bioteknologi. Men mine matematiske egenskaber er ikke for gode, i folkeskolen fik jeg altid 12 men... -
Mundtlig Matematik eksamen
ForumindlægSkal til mundtlig matematik eksamen, men kender ikke svaret. Er der en der kan forklare mig det? Du skal forklare, hvordan ligningen -x^2-x+1=0 fremkommer, hvordan den løses og hvorfor den er interessant i forbindelse med det gyldne snit. -
matematik eksamen B
Forumindlæghej hvordan ser matematik eksamen på B-nievau ud -
Typiske opgavetyper - mat a eksamen - haster
ForumindlægHej Er der nogle der har en oversigt eller kender til, hvilke opgavespørgsmåltyper der ofte går igen til mat a skriftlig eksamen? Det vil være en stor hjælp, da jeg gerne vil være ekstra forberedt. -
Tysk vs. Matematik
ForumindlægHej, \n\nJeg sidder her med en stor tvivl vedr. sprog og matematik. Jeg har lige valgt en sproglig linje i gymnasiet, da jeg synes sprog tiltrækker mig mere end matematik.\nMen nu får jeg at vide fra rigtig mange at mange uddanneler kræver matematik på et højt niveau... kan jeg overhovedet bruge ... -
skriftlig matematik B - STX
ForumindlægHej alle venlige sjæle.. Jeg skal op i skriftlig matematik allerede i næste uge, så jeg vil jeg høre om der er nogen som har gode noter eller gode repetitions-opgaver jeg kan låne :-) Tak skal i have, og i må have en god aften! -
Mundtlig engelsk A
ForumindlægHej alle sammen... Jeg føler mig virkelig på røven.. Mit aller værste fag er engelsk og har det altid været... Da jeg startede i gym valgte jeg matematik på A niveau.. Først skulle vi have det på B og jeg synes det var meget svært, så turde ikke tage det på A alligevel. Det eneste valg jeg havde... -
På A
ForumindlægJeg forstår ikke lige det her- nogle venlige sjæle der kan forklare? Opgave fra "vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik" stx A-niveau 2006: 3.012 Der ses en "trekantlignende figur". På figuren ses en 5m lang stige, der er stillet op mod et hus, der ligger 1,5 ... -
Beregne vinkel A med sinus
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede til matematik mundtligt. Jeg har et spørgsmål der lyder: "Redegøre for beregninger af ukendte sider og vinkler i en retvinklet trekant, det skal omfatte begreberne sinus og cosinus". Det må have været noget jeg har overset i timerne, da jeg slet ikk...
