Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4881 til 4900 af 14099
-
sexologi
Forumindlæghej . er der nogen der kender bogen "biologibogen". vi skal op i sexologi i den bog på torsdag, men jeg forstår ikke helt kvinders menstruationscyklus. jeg har fået fortalt at det er vigtigt at kunne den. altså hvornår LH og FSH skifterr og hvordan de laver negativ og positiv feedback. ... -
please..j har brug for hjælp til fysik..j er sprogliger!!
ForumindlægJeg har kigget på dem, men kunne ikke lave nogen. så hvis der er en der gider kigge lidt på dem, vil det være super duper.. tak på forhånd..1.afstem ligningen:C2H5OH+3O2→CO2+H2O2.Kartofler indeholder pr.100g:20g kulhydrat, 2g protein og 0 g fedt.a)hvor meget energi er der i 100g. kartofler?... -
Nitrogen
ForumindlægEr der nogen som kan forklare nitrogens kredløb? Tak på forhånd :) -
ATP
ForumindlægHvad er ATP præcis? Kemisk/biologisk energi??? iform af varme? Kan man måle det? -
Hjælp-Baggrundsviden
ForumindlægEr der nogen som kan forklar/fortælle mig når man skal skrive baggrundsviden i en naturfagsopgave, hvad skriver man, jeg siddet i timevis og snart helt gråhåret fordi jeg bare er total lost... -
Nedbrydning af ozon ved hjælp af chlor
ForumindlægHvordan er det nu lige det hænger sammen med nedbrydningen af ozon og så frie chlor-atomer?Ved godt at Cl katalyserer processen, men jeg søger mekanismen.Kan ikke huske reaktionen, men mener at huske at det er en kædereaktion startet af det frie Cl-atomNogen der kan hjælpe mig?? -
Rettelse - 4 små opgaver
ForumindlægEr disse opgaver korrekt løst? 45.1 Beregn pH i følgende opløsninger a)0,010 M saltsyre [H3O+] 0,010 M pH = - log (0,010) = 2,0 b)0,030 M salpetersyre HNO3(aq) + H2O(l) ? H3O++ (aq) + NO3-(aq) [H3O+] 0,030 M pH = - log (0,030) = 1,52 45.2 Beregn pH i følgende opløsninger a) 0,0010 M s... -
Idræt
ForumindlægGiv en kort beskrivelse af åndedrættets betydning for kroppen.Mit bud:Åndedrættet er en livsvigtig proces for organismen, det bruges til enhver energikrævende processer i kroppen, da det skaffer os ilt til utallige aktiviteter i kroppens celler m.m. Noget mere jeg kan tilføje? -
American psycho dansk og ????
ForumindlægHej. Regner med at skrive eksamensprojekt om "american psycho", i dansk og (???) hvad kunne man koble den med ? -
Generationer hos planter
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg har brugt for lidt hjælp til. Den handler, om tobaksplanter. I indledningen på opgaven står der, at to rene linier, med hver deres længde (stilkens længde) bestøver sig selv. * Hvordan frembringer man rene linier?Frembringes rene linier ikke ved, at man bliver ved med, ... -
HELP
ForumindlægHvordan finder man noget med hvordan de forskellige stoffer transpoteres gennem en cellemembran ? :) -
Stivelse
ForumindlægHvorfor skal stivelse nedbrydes (fordøjes) før det kan optages af cellerne? -
DNA
Forumindlæghey hey.....skal lave en opgave om fremstilling af en syntetisk DNA-streng: kunne godt bruge nogle fif til hvor man kan få lidt viden om hvordan og hvordan det virker ( generelt alt!) bare ikke på et alt for svært....går i 3.g er mat -
Fedtsyrer - arachidonsyre - need help
ForumindlægHey gutter. Jeg har en opgave som jeg har nogle problemer med... Jeg kan simpelthen ikke svare på et af mine delspørgsmål fra en opgave... Kan I hjælpe? ---> Den umættede fedtsyre arachidonsyre omdannes i vore celler til prostaglandier. Angiv det systematiske navn for arachidonsyren og giv eks... -
mave og tarm
ForumindlægHej!Jeg vil gerne at I hjælper mig med de spørsmåler, som jeg kunne ikke svare på.1. hvad bestemmer den hastighed, hvormed galde udskilles fra leveren?2. hvorfor fordøjes mavevæggen normalt ikke af saltsyre og maveenzymer?3. hvad tror du konsekvenserne vil være, hvis galdeblærens udførselskanal b... -
Synopsis - frikydning
ForumindlægHej.. Ville høre om der er nogen der kan rette mig imod en hjemmeside hvori jeg kan finde nogle konkrete skemaer (eller lignende) med hvad der sker med kroppen, udsat under ekstreme forhold?? Hilsen Samuel -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind? -
3’ og 5’enden??
ForumindlægKopieringen af DNA-sekvensen under processen DNA synthetisering foregår altid fra 3’enden mod 5’enden. Er der nogen der kan forklare mig hvad 3' og 5'enden betyder ud fra eoxyribose-molekyle. ? -
Ingeniør uddanelse
ForumindlægHvad er den bedste ingeniøruddannelse? I form af job og løn?
