Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 5181 til 5200 af 181598
-
Venstrecentrerede matematik
Forumindlæghvilket environment skal jeg bruge, hvis jeg gerne vil have flerlinjet venstrecentreret matematik? gather centrerer omkring midten. i øjeblikket bruger jeg align med & placeret helt ude til venstre, er det måden at gøre det på i LaTeX? -
Hjælp til opgave 8.010. i "vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik STX A-niveau"
ForumindlægMan har undersøgt løgfrøens overlevelsessucces i forskellige vandhuller på Djursland. Der er udsat et antal løgfrøhaletudser i hvert vandhul, og derefter har man målt løgfrøhaletudsernes længde hver dag i en periode over 3 måneder. Det har vist sig, at haletudsernes længde som funktion af tiden o... -
Biotek A august 2014 eller Biotek A maj 2010 (vejledende opgavesæt 2)
ForumindlægHej, jeg sidder og forbereder mig på skriftlig eksamen i biotek. Derfor vil jeg regne et eksamenssæt igennem, som jeg ikke har haft før. Det kunne være rigtig rart efterfølgende at sammenligne min besvarelse med en andens, specielt hvis der har været noget, som jeg ikke kunne finde ud af.. Er de... -
Har jeg samlet set bestået eller dumpet dansk? Jeg bestod årskaraktererne med 7 og 7, men til eksamen 00 i skrifltlig. Har jeg så ikke bestået faget alligevel?
ForumindlægHej Alle, For et par år siddn i I 3.g på STX fik jeg 7 i mundtlig dansk og 7 i skriftlig dansk til årskaraktererne. Desværre dumpede jeg den skriftligd Dansk A eksame med 00. Mit spørgsmål er derfor: jeg fik samlet set bestået dansk A , ikke sandf? For altså 7+7+0 = 14. 14/3= 4.66. Så altså høj... -
Tag matematik helt om.
ForumindlægHej jeg vil høre om det er mulig at tag matematik helt om, altså fra c til a niveau om igen. Grund til det er at jeg er dumpet i matematik a. Derfor vil jeg gerne prøv at start fra bund af og arbejde på det i et år, så jeg muligvis består. Da jeg gerne vil læse Biologi, hvor matematik a er et kra... -
B eksamen stx maj 2007 opg3
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp. I min matematik aflevering, er opgaven følgende: En funktion f er bestemt ved f(x) = b*a^x grafen for f går igennem punkterne (2,20) og 80 (4,80) bestem tallene a og b Har nu siddet i gode lange timer, og kan simpelhen ikke finde ud af den. Nogen der kan hjælpe? I se... -
Matematik noter??
ForumindlægHej jeg skal op til skriftlige matematik, den 6 juni og da jeg har smidt mine noter væk, har jeg ik rigitgt noget, så jeg tænkte på, om der var nogen som havde nogle gode noter? Det mit anden år, så det er på B-niveau :-) Det skal handle om: Trigonometriske funktioner, Integralregning, differen... -
Noter til samfundsfag A og historie A
ForumindlægHej :) Jeg har været så "heldig" at skulle op i 3 A-niveau fag til eksamen. Så ville høre om der er nogle der ligger inde med dejlige overskuelige noter fra henholdsvis Samfundsfag og Historie? Har egentlig bare brug for al den hjælp der nu lige kan tilbydes. Tak tak -
tage eksamen om
ForumindlægHvis man dumper den mundtlige prøve 00 og får 02 i den skriftlige så har man samlet set dumpet faget. Er der mulighed for at tage eksamen om, eller er man nødt til at tage faget om på tilsvarende niveau og derefter gå til eksamen igen? Hvis man kan tage eksamen om, hvordan gør man så det og hvor ... -
Læs og giv karakter. Eksamens aflevering.
ForumindlægLitteratur og debat Litteraturen skal ikke begrænses for muligheder og når litteratur debatteres så skal den ikke spændes op for hvad den skal og ikke skal kunne. Kunsten i at læse og forstå andre menneskers holdninger til litteratur som debatform, kan ofte være interessant. Da man møder mange f... -
Word-Matematik
ForumindlægHvis man godt vil lave alle de "smart ting" til en matematik aflevering på computer, hva program skal man så bruge? Hva kan i anbefale a program og er word 2007 godt? -
Eksamen (FSA)
ForumindlægMå man have notater med til skriftlig dansk, for jeg skal nemlig op i det imorgen og er lidt i tvivl - tænkte nemlig på om jeg skulle tage nogle digt/novelle- analyser med :D -
Matricer i matematik
ForumindlægHeej (: er der nogen som kan hjælpe mig med hvad en Matrice er i matematik? Hvordan et reaktionsskema oversættes til matriceregning? Det er til en matematik aflevering. Går i 2g nemlig.. Håber at der er nogen som kan hjælpe? (: -
Mundtlig eksamen
ForumindlægDav, jeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen i EØ på C-niveau (gymnasiet).Begreber såsom afkastningsgrad, overskudsgrad, likviditetsgrad osv., er det noget som, efter jeres erfaring, er noget som man skal kunne til en mundtlig?Altså, skal man sidde i forberedelsen og regne de der trælse... -
biologi eksame
Forumindlægheej.. jeg er igang med en 24-timers biologi opgave på A niveau.. hvis der var en derude der kunne hjælpe mig med at svare på mit spørgsmål, ville det være rigtig dejligt. spørgsmålet lyder : - Hvilke konsekvenser kan der være af en meget kulhydratholdig kost? taak på forhånd :) -
Matematik cirkler
ForumindlægJeg har en skriftlig opgave i matematik men jeg kan ikke finde ud af dette sprøgsmål? En håndbold har en største omkreds på 55 cm. Hvor stor er radius i håndbolden? Please hjælp har brug for det. -
Samfundsfag A
ForumindlægHej. Jeg ville søger lidt inspiration til en samfundsfags synopsis. Temaet er; Ulighed og social arv i Danmark, fra eksamen Juni 2011. Nogen, som har lavet den, som kan hjælpe mig lidt på vej? På forhånd tak :-) -
Hvilket bevis kan jeg kommer ind på? Mat A eksamen
ForumindlægHej, jeg har det her spørgsmål i Mat A, som jeg ikke er helt sikker på, hvordan jeg skal håndterer. Spørgsmålet lyder: "Specielt ønskes en gennemgang af arealberegning af forskellige områder samt indskudsreglen." Hvilke områder er der tale om? Og hvilke beviser kan passe ind her... -
Hvilke emner indenfor matematik skal man kunne i 9.?
ForumindlægHej, jeg søger efter nogle emner som jeg kan lære indtil 9. sådan jeg kan dem nu og ikke skal til at lære dem i 9. sådan jeg er er sikker på at jeg kan dem inden det er. Har allerede startet med at kigge lidt på Stamfunktioner og differentialregning osv. Tak på forhånd :) -
Eksamen fysik
ForumindlægI dag fik vi afvide vores 2 udtrækningsfag, skriftlig fysik og skriftlig tysk. Uheldigvis!!! Har i en anelse om hvad jeg kunne blive sprugt om til sådan en skriftlig fysik? Eller eventuel et link omkring fysik hvor jeg kan øve mig, og en FSA fysik af de foregangene prøver?
