Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 5341 til 5360 af 174808
-
SRP matematik/historie
ForumindlægHej! Jeg skal snart skrive SRP med matematik og historie som hovedfag.. Jeg har valgt oplysningstiden, men mangler nu en god og dybdegående problemformulering.. Har snakket med vores lærere om det, men de har ikke nogle konkrete forslag.. Er der nogen der har et forslag til en problemformulering,... -
Mundtlig matematik forberedelse?
ForumindlægHejsa, jeg skal op i mundtlig matematik en gang i næste uge. Tænkte på, hvordan kan man forberede mundtlig matematik? :) -
Egyptens landbrugsproduktion vha. matematik. hjælp!
ForumindlægJeg har matematik-historie i Studieretningsprojekt. Og jeg skal ved hjælp af matematik beskrive brugen af organiseringen a rigets landbrugsproduktion. Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kommer igang, eller nogle gode kilder? på forhånd tak! -
mundtlig mat A - brænder
ForumindlægHejsa alle, jeg skal af underlige grunde, til en eksamen i muntlig MAT A i morgen som en del af et adgangskursus, der bestemmer om jeg kan fortsætte min uddannelse. Er måske lidt sent ude, men det brænder efterhånden meget. Jeg kan komme op i et ud af 10 emner, og har efterhånden en smugle styr... -
Fysik A HTX idag
ForumindlægSå er den skriftlige fysik A eksamen blevet afsluttet her d. 4 juni. Hvad synes i om den? Personligt synes jeg den var ret svær, og klarede mig forholdsvis dårligt - dette er især i forhold til Mat A eksamen for lidt tid siden (se evt. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=527245) ... -
A, B og C niveau?
ForumindlægHej. hvad vil det helt præcis siger, det der niveauer på gymnasiet? Ved ikke om jeg har forstået det helt? xD Tak på forhånd. -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som d... -
[København] Lektiehjælp tilbydes i matematik, dansk og engelsk - Gym. niveau og nedefter
ForumindlægHej. Mit navn er Per; jeg er 26 år og læser til ingeniør indenfor produktion og ledelse. Jeg er oprindeligt uddannet elektronikfagtekniker i 2008 og har bl.a. hjulpet lærlinge i samme branche med pensumforståelse. Efterfølgende har jeg taget et adgangskursus til ingeniøruddannelserne, som er et... -
IT-A Eksamen, hvad nu?
ForumindlægHey jeg står og skal op til IT eksamen (3.HHX mundtlig) på torsdag. Skal til denne eksamen lave en fremlæggelse på baggrund af den IT-eksamensopgave der er blevet lavet og afleveret i sidste måned (omhandlende en hjemmeside+database). Til eksamen skal jeg så lave et powerpoint show og fremlæggel... -
eng A-niveau...??
Forumindlæghej....Jeg har så valgt eng på høj niveau i år... og har lige fået karaktere hvor jeg er faldet en karakter i forhold til sidste år... Min lærer sagde at på klassen og ude var min indsats rigtig god og jeg var altid forberedt... men... på grund af de sproglige fejl jeg lavede ku jeg ik få den sa... -
Musik på A-niveau?
ForumindlægHej folkens :D Jeg står i den situation, at jeg snart skal vælge studieretning. Jeg er derfor meget i tvivl, om hvad jeg skal vælge. Jeg overvejer meget musik A mat A - dog kan jeg ikke noder og har aldrig haft musik på et højt niveau før. Jeg har altid gerne ville lære at spille på instrumenter... -
Eksamenssæt Engelsk A 2008
ForumindlægJeg sidder og mangler eksmensættet i Engelsk A fra 2008 med The International Gallery Altså, skal ikke bruge andres besvarelser eller noget, bare selve opgaven, med alle teksterne og billederne. Har søgt efter det herinde og på nettet, men uden success. -
Dansk A - dumpet?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg fik 00 i dansk årskarakter mundtlig, da jeg havde lidt af en lorte lærer på alle måder. Alligevel fik jeg dog 7 i dansk skriftlig. Nu skal jeg så desværre ikke op i dansk mundtlig, men i dansk skriftlig. Er dansk faget så dumpet? -
Matematik - opgaver
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en projekt opgave i matematik, og virkelig brug for en opgave, der omhandler vektorer, da den er rigtig besværlig. Til denne opgave, så går det ud på at bestemme vektorbelastningerne og samt bestemme om det er tryk eller træk stænger. Jeg ved, at ud fra trekanten der... -
Mat A-niveau, trigonometri :)
ForumindlægHejsa, Jeg har ikke haft matematik i 8 år, så sidder lidt og grubler med følgende opgave: a) Gør rede for at punktet (5,5) ligger på cirklen med centrum i (1,2) og radius 5. b) Bestem en ligning med tangent til cirklen i punktet P(5,5) Jeg er helt fortabt... Hilfe bitte! -
Bilag i matematikrapport? a hvad???
ForumindlægSiddder lige med et problem. I en beskrivelse står der at opgaven skal byges op som en rapport, dvs. med forside, indholdsfortegnelse, problemstilling, baggrund, konlkusion og bilag. Hvad kan man tage med af bilag til en matematik rapport? :s Har billeder i selve rapporten og de er store nok til ... -
a-moralsk=u-moralsk?
ForumindlægEr der forskel på disse to ord? og hvad betyder de(t)? -
3.g. Mat A mdt.
ForumindlægPolære koordinater.Jeg har et forståelses spørgsmål til de polære koordinater, retningsvinklen. Der er en def. som hedder:cos(v + 90*) = -sin(v)Hvordan kan man vise det??Hvis man har enhedscirklen, så er koordinasættet jo (cosv, (-sinv)), altså i 4. kvadrant. Men det er jo ikke det pkt. så er (co... -
tegne området A
ForumindlægJeg ved at p(x,y)=3/2x for 0<x,x^2+y^2<1 Jeg skal så tegne området A, hvordan gøres dette?? -
hjemme undervisning i matematik søges
Forumindlægskal til at starte på gym. efter ferien. jeg har valgt matematik på b niveau, på trods af jeg finder det meget svært! derfor søger jeg hjælp til hjemmeundervisning i matematik - så hvis du er fra århus og kan tilbyde det, så er du meget velkommen til at skrive! på forhånd tak!
