Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5401 til 5420 af 14099
-
2.-års opgave i historie..
ForumindlægHejsa, jeg har aldrig været inde på siden før i dag, så ved ikke helt hvordan det virker, (burde egentlig skrive biologirapport nu), men jeg tænkte på om der var nogen der vidste noget om den amerikanske uafhængighedserklæring? Jeg skal skrive opgave om det i næste uge, men jeg ved næsten ikke no... -
Iliaden 22. og 24. sang
ForumindlægHej Jeg har fået stillet to spørgsmål som lyder følgende: 1) Hvordan skildrer Homer Andromaches reaktion v. 437-515 sang 22? Hvordan bygger han skildringen op og med hvilken effekt? 2) Giv en karakteristik af Priamos' bøn til Ahilleus v. 486-506 sang 24. Hvilke midler bruger han for at formil... -
Tysk A skr. eksamenen. Gode råd.
ForumindlægHej alle. Jeg går på STX og skal til skr. eksamen i tysk A om et par uger. Jeg vil høre om der er nogle der har været oppe sidste år elelr før, som har nogle gode råd, guide til hvordan man gør det bedst, gamle opgaver etc., som I har lyst til at dele med? Jeg har tjekket både på studiene... -
Romantikken
ForumindlægHej! Jeg er i disse dage i gang med at skrive en dansk/historie opgave, som skal afleveres på mandag. Jeg har valgt faget dansk, og under det, har jeg valgt at analysere to eventyr af H.C. Andersen: "Hvad Fatter gjør, det er altid det Rigtige" og "Klods Hans". Men jeg ma... -
Klart skel mellem analyse og fortolkning??
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at skrive min SSO, og som så ofte, når man sidder alene med en opgave, er jeg kommet i tvivl om hvordan jeg gør det mest overskueligt. Sagen er den, at romanen jeg skriver om er ret ualmindelig af opbygning, og det er derfor ikke relevant at gå ind og lave personkarakte... -
perspektivering
Forumindlæghej jeg sidder lige med 2 spørgsmål, starter med det simple :) 1. Kan man godt sige at en persons egenskaber er hans karakteristika, såsom anarkistiske tilbøjeligheder, selvsikkerhed, eller er det kun ydre betragtninger der går ind under denne kategori. 2. Når man perspektivere behøver man så ... -
Forslag til historieopgave-emner...
ForumindlægHejsa... Jeg går i 2.g, og skal inden så længe til at skrive historieopgave. Jeg tror gerne jeg vil skrive et eller andet der har med USA at gøre, men ved ikke rigtig hva det skulle være... Er der nogen forslag? Dels til noget der omhandler USA, men vil også meget gerne høre andre forslag, hvis d... -
Fjerde magtfaktor
ForumindlægMit spørgesmål i samfundsfag lyder "" Man snakker om pressen som en fjerde magtfaktor, hvorfor det og giv et eksempel. ? "" Er der nogen som kan hjælpee mig ? Tak . M.v.h -
Frøkenen af Herman Bang
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et spørgsmål. Er der nogen af jer, der ved, hvorfor blev frøkenen aldrig gift? Altså der er noget, der tyder på, at hun tidligere har haft en "kæreste". Hvad kan grunden så være til, det aldrig er blevet seriøst? Min lærer har fortalt mig, at det har noget med ... -
Histogram vs. søjlediagram
ForumindlægJeg ved at et histogram er et diagram, hvor søjlerne har samme bredde som intervallerne i x-aksen, men er det den eneste forskel fra søjlediagrammet? Jeg sidder med grupperet og ugrupperet statistik og så vidt jeg har forstået, bruger man histogram, når der er tale om grupperet statistik. Men je... -
HASTE HJÆLP!
ForumindlægHey. Skal til eksamen imorgen og mangler en anelse desperat, en novelle at perspektivere til fra pensum. Novellen jeg har valgt, at analysere hedder "Paradisæblerne" og er skrevet af Martin A. Hansen. Historien kan man sige er en omskrivning af "Rødhætte", med en anelse ... -
Hvordan foregår engelsk eksamen ???
ForumindlægHvordan foregår engelsk skriftlig eksamen del 2 præcist ?? og hvordan kan man foreberede sig på den? håber jeg hurtigt får svar, for skal op på torsdag... -
1.g HHX Mat b årsprøve hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg skal til årsprøve i matematik b i 1g på hhx. men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forberede mig. Så hvis der er nogle der sidder tilbage med noget der måske kunne hjælpe, så pls skriv. -
AT/SRP
ForumindlægHej Hvad er forskellen på AT og SRP/SRO -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægVed godt at det er svært lige at give et svar på, men jeg har virkelig brug for noget inspiration til et emne til min SRP. Jeg skriver i samfundsfag og historie, men har ret svært ved at finde noget der lige har interesse. Håber nogen kan hjælpe mig selvom det er et ret bredt spørgsmål:) -
Enhedslisten
ForumindlægHey er der ikke nogen der er gode til samfunds fag... har brug for hjælp til et spørgsmål: Hvem henvender enheds listen sig til/hvem er målgruppen -
Forslag Til Produkt
ForumindlægHeej Alle Sammen .. Jeg håber I vil hjælpe mig med dette lille problem. Min klasse skal her i uge 9 have projektopgave med overemnet ”Med et blev verden anderledes”, og min gruppe har valgt at arbejde med Kræft. Vi har en rigtig god problemformulering og vi har masserer af materiale til selve r... -
Medie oplæg
ForumindlægHej, Er der nogen medieelskere herinde, som har nogle gode ideer til hvad et godt medie(fags) oplæg skulle indeholde? -
fodbold - fysiologiske forandringer osv
Forumindlæghej. jeg er igang med en rapport om fodbold, men der er nogle spørgsmål som jeg ikke kan svare på helt. så håber i vil give mig nogle hint :) 1. træneren har besluttet at den første tid frem mod turneringsstart især skal bruges på aerob træning. belys træningsprincipperne herfor og forklar de fys... -
Perspektivering
ForumindlægJeg har om Den Lille Pige Med Svovlstikkerne og er der nogle som ved hvordan man kan perspektivere den med Historien Om En Moder og Den Grimme Ælling?
