Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 5421 til 5440 af 174808
-
Eksamenssæt 2008 - Matematik B?
ForumindlægHej. Er der nogle der har besvarelsen af skriftlig matematik B 2008? Evt. også skriftlig matematik B sygeeksamen 2008? Jeg vil gerne betale. -
Linje med design og matematik? Erfaringer.
ForumindlægHejsa Jeg går i 8. klasse og er begyndt at spekulere på, hvad jeg videre vil efter folkeskolen. Jeg ved ikke hvad jeg gerne vil uddanne mig til, men enten skal det være noget med fysik/kemi, eller noget helt andet og kreativt med noget design. Så fandt jeg en linje på STX der hedder: Matematik ... -
A: Udledning af formel for luftmodstand, hjælp.
ForumindlægHej Jeg sidder og arbejder med luftmodstand, hvor en genstand bevæger sig igennem luften / et fluid. Jeg vil gerne kunne bevise hvordan man finder frem til denne formel F=0.5*C*A*p*v^2 F er gnidningskraften/friktionen C er en formfaktor, den er enhedsløs og vi kan derfor se bort fr... -
Eksamensspørgsmål mat A eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at sommersupplere fra mat b til A. Jeg har snart eksamen og kunne godt bruge lidt hjælp til nogle af mine eksamensspørgsmål: 1) ,,Du skal specielt gøre rede for lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst." Jeg har helt styr på lineær, eksponentiel og potens... -
Skriftlig matematik eksamen
ForumindlægHej alle... Vil lige høre omkring reglerne for noter til skriftlig matematik eksamen stx A. Er det tilladt at tage note-kompendier herinde fra og medbringe til eksamen, eller hvordan er reglerne omkring dette? -
Julekalender 2019 Matematik hjælp
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til et spørgsmål i en matematik julekalender som vi laver en konkurence om -
Matematikker der vil tjene lidt penge
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en mat B opgave mod betaling. Skriv en privat besked til mig. Jeg svarer ikke her -
Polynomier, mat-A
ForumindlægHej! Jeg skal i et eksamensspørgsmål fortælle om polynomier generelt. Jeg her fundet den generelle form for disse, men vil gerne bevise at generelle løsningsformler kun findes hvor n er lig med eller mindre end 4 og at løsningsformler for n lig med eller over 5 ikke kan konstrureres.. ... -
Matematik i AT, det gyldne snit
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne godt tænke mig, hvordan jeg kunne inkorporere matematik sammen med faget Oldtidskundskab. I oldtidskundskab har jeg tænkt mig at analysere nogle skulpturer og se på, hvordan kropsidealet var. I matematik kan jeg udlede tallet phi og forklare det gyldne snit, men hvorda... -
Mundtlig Matematik - Computer?
ForumindlægJeg tænkte på om man må medbringe en computer med ind til forberedelsen på 30min? Jeg har en masse gode noter og video'er, så det ville være rart ikke at skulle printe noget ud ! Hjælp jeg skal op imorgen -
Stx matematik b august 2010
ForumindlægHej :) Der skulle tilfældigvis ikke var nogen, der lå inde med svarene til Delprøven med hjælpemidler fra STX matematik b august 2010 ? -
Har du brug for hjælp til Matematik/Fysik/Kemi?
ForumindlægHejJeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau, Fysik/Kemi/Matematik i folkeskolen.Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjæl... -
Mundtlig Matematik eksamen
ForumindlægSkal til mundtlig matematik eksamen, men kender ikke svaret. Er der en der kan forklare mig det? Du skal forklare, hvordan ligningen -x^2-x+1=0 fremkommer, hvordan den løses og hvorfor den er interessant i forbindelse med det gyldne snit. -
matematik eksamen B
Forumindlæghej hvordan ser matematik eksamen på B-nievau ud -
Skriftlig dansk, hjælpemidler??
ForumindlægHej! Jeg har en årsprøve i skriftlig dansk i morgen, derfor haster det lidt. Jeg er i tvivl om man må have hjælpemidler med til prøven, altså f.eks litteraturens veje, noter etc. Det er 2.g på STX. På forhånd tak! -
Typiske opgavetyper - mat a eksamen - haster
ForumindlægHej Er der nogle der har en oversigt eller kender til, hvilke opgavespørgsmåltyper der ofte går igen til mat a skriftlig eksamen? Det vil være en stor hjælp, da jeg gerne vil være ekstra forberedt. -
Tysk vs. Matematik
ForumindlægHej, \n\nJeg sidder her med en stor tvivl vedr. sprog og matematik. Jeg har lige valgt en sproglig linje i gymnasiet, da jeg synes sprog tiltrækker mig mere end matematik.\nMen nu får jeg at vide fra rigtig mange at mange uddanneler kræver matematik på et højt niveau... kan jeg overhovedet bruge ... -
skriftlig matematik B - STX
ForumindlægHej alle venlige sjæle.. Jeg skal op i skriftlig matematik allerede i næste uge, så jeg vil jeg høre om der er nogen som har gode noter eller gode repetitions-opgaver jeg kan låne :-) Tak skal i have, og i må have en god aften! -
Mundtlig engelsk A
ForumindlægHej alle sammen... Jeg føler mig virkelig på røven.. Mit aller værste fag er engelsk og har det altid været... Da jeg startede i gym valgte jeg matematik på A niveau.. Først skulle vi have det på B og jeg synes det var meget svært, så turde ikke tage det på A alligevel. Det eneste valg jeg havde... -
På A
ForumindlægJeg forstår ikke lige det her- nogle venlige sjæle der kan forklare? Opgave fra "vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik" stx A-niveau 2006: 3.012 Der ses en "trekantlignende figur". På figuren ses en 5m lang stige, der er stillet op mod et hus, der ligger 1,5 ...
