Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5561 til 5580 af 127115
-
CITRAT - LEVERCELLER - BLODTYPER - HJÆLP!!!
ForumindlægInformation:Citrat befinder sig efter opdelingen i posen med plasma. Ved plasmatranfusion optages citrat især af levercellerne, hvor det indgår i levvercellernes stofskifte. I forbindelse med transfusion af røde blodlegemer findes adskillige blodtypesystemer, der kan have betydning for forligelig... -
en reaktion
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave..jeg er håbløs.. opgaven lyder: H2+Cl2-->2HCl Hvor meget HCl kan der dannes hvis en blanding af 10 g H2 og 10g Cl2.. Jeg har beregnet begge deres molarmasse samt deres stofmængde og derefter adder jeg stofmængerne sammen.. men det giver b... -
Korte rettelser
ForumindlægNogen der lige vil tjekke disse igennem? - Nogle gange bebrejder han sine forældre, at de har sat ham i/til? verden. rettelse af kommaer i dette afsnit: Det er blevet vanskeligere, at klare sig i et videnssamfund uden et arbejde, der er baseret på både praktiske og boglige færdigheder. Det at ... -
komposanter
Forumindlægopg lyder en kraftvektor på 30 N ønskes opløst i to komposanter, der skal danne vinkler på henholdsvis 60 og 45 grader med den oprindlige vektor find de to komposanter Håber i kan hjælpe -
analyse af L.O.C. tortur
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i L.O.C. sang tortur. Jeg kan ikke finde ud af af finde billedesprog i teksten, så jeg håbede at der var nogen der kunne hjælpe mig. med at sige hvad det er eller give mig nogle værktøjer jeg kan bruge. og er der nogen der kan forklare mig hvad "Jeg blot en numod... -
Ølproblem
ForumindlægHej alle! Jeg har et "ølproblem" som jeg gerne vil dele med jer. Jeg kan ikke lide øl, hvad skal jeg gøre? Altså lige nu er det ikke et problem da jeg har været god til at snakke uden om hver gang der skulle drikkes, og har altid "tilfældigvis" haft noget andet ved siden af ... -
Befrugtning
ForumindlægHej alle! Jeg har lige et spørgsmål jeg sidder en del fast i. ''En forklaring på hvordna en sædcelles befrugtning af en ægcelle kan frembringe et foster med en helt ny kombination af gener'' Jeg er kommet lidt frem til at ved en befrugtning smelter sædcellen og ægcellen sammen ... -
HJÆLP!
ForumindlægI 8. klasse skal der dannes en gruppe med fire elever. Hver elev har et nummer, og alle numrene lægges i en pose. Der udtrækkes derefter fire numre - et nummer ad gangen. Eleven der udtrækkes først er gruppens ordstyrer, den anden elev er referent, den tredje elev er indpisker, og den fjerde elev... -
Kiropraktoruddannelsen
ForumindlægHvordan tror I at gennemsnittet på kiropraktoruddannelsen kommer til at se ud? Adgangskvotienten sidste år var på 8,1, hvad tror at den bliver i år ? -
bestem
ForumindlægHej sidder lige med en opgave som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an.. Bestem ligningen for den linie l, der går gennem punktet A(-3,2), og som er normal til linien m med ligningen 12x-6y+24=0 Først har jeg bestemt y for linien m 12x−6y+24=0 6y=12x+24 y= 12/6 x+24/6 y=2x+4 ... -
Vektor i planen
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er planen a bestemt ved ligningen 2x-y-2z-6=0 Linjen l går gennem koordinatsystemets begyndelsespunkt O og punktet P(7, 3, -2) a) bestem den spidse vinkel mellem planen og linjen b) bestem en ligning for den kugle, der har centrum i P, og som tangerer a. c) bestem ... -
e/m - spørgsmål
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til denne rapport om elektronens specifikke ladning (e/m). Hvis nogle ikke er bekendt med forsøget kan en forsøgsvejledning ses på http://henrik.thuesen.person.emu.dk/hth/fysplus/vejledninger/e%20over%20m.doc Mine spørgmål er Hvad er glødetråden til for? At denne frie elek... -
Novelle inspiration
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i 8.klasse og skal skrive en novelle på 1,5 til 2 sider. Novellen skal inde holde mindst 2 mails. Har i nogle ideér til hvad den kunne handle om? , er virkelig gået helt kold. :-) -
Den røde tråd
ForumindlægHej med jer! Jeg har svært ved at lave "den røde tråd" i engelskstil. Min lærer bliver ved med at skrive, at jeg mangler den røde tråd, og det må være grunden til de dårlige karakterer, jeg får. Jeg ville blive utrolig glad, hvis I kunne forklare mig den røde tråd. Jeg skal forreste... -
Eksammensbevis.
ForumindlægHej. Jeg får snart mit eksammensbevis, men jeg vil gerne vide hvad der kommer til at stå på det. Er det kun eksammens karakter? Tak på forhånd. -
Paradoks i "Jeppe på Bjerget"..?
ForumindlægHej... Jeg ville høre om der var nogen derude, som kan hjælpe mig med at finde paradokset i "Jeppe på Bjerget"..? Jeg er ikke sikker på jeg har fat i det rigtige.. Ville være rart med et hurtigt svar :) På forhånd tak -
værdimængde - lille spørgsmål
ForumindlægEr lidt i tvivl mht. værdimængde, - f.eks. i opgavesættet: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-17-1.pdf(opgave 1, d)Definitionsmægnden har jeg bestemt til (-3;5(Men værdimængden, skal den 2 parantes så også være åben, eller?altså så VM= (-1; 5(Er meget i tvivl... -
ekamen d. 16-5-06?
Forumindlægnogle der ved hvad for en stil man kan risikere at komme op i til skr eksamen i 3g? jeg er sproglig!Karina -
Definér skalarproduktet
ForumindlægJeg har lige en ting i vektorer som jeg meget gerne vil have hjælp til. Jeg vil gerne have defineret skalarproduktet a*b af to vektore, samt have forklaret hvad man forstår ved vektorprojektionen ba af en vektor b på en vektor a. ? Håber der en som let og forstå'li ka hjælpe mig... Tak.. -
Lavvandsbølge teori
ForumindlægEr der nogle der kan forklare hvad en lavvandsbølge er?
