Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 5741 til 5760 af 25374
-
Er der nogen der har tid til at hjælpe mig med at kigge min oversættelse igennem for fejl??.. Den skal afleveres immorgen.. Bitte.. :-(
ForumindlægLille Peter glædede sig til sin fødselsdag, som også blev en dejlig dag. Hans forældre havde købt en ny cykel til ham. Om aftenen kom hans bedsteforældre på besøg, og hans bedstefar tog en 100krseddel op af lommen og lagde den på bordet. Da jeg trådte ind i hendes værelse, så hun på sit ur, og de... -
Kemiske våben i forbindelse med 1.verdenskrig
ForumindlægHej jeg skal til at skrive SRP i fagene kemi b og Historie A emnet omhandler Kemiske våben i forbindelse med 1.verdenskrig er der en som kunne hjælpe med problemformuleringen og det som hører med dertil? tak på forhånd -
Oprykning til 3g, hvis man ikke laver da/hi-opgaven?
ForumindlægHvis man ikke laver den obligatoriske dansk- og/eller historie-opgave i 2g, kan man så risikere, at man ikke får lov til at rykke op i 3g? -
Penicillin - betydning
ForumindlægHej nogle der ved hvilken betydning penicillin har haft for menneskets overlevelse gennem årtierne? Det er en AT opgave blandet med biologi og historie. -
Analysemodel af toopen og bolden (kærestefolkene)
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe mig er gået kold,t kan ikke finde ud hvad eventyrtrækket er i historien ,og hvad er perspektiver eventyret og hovedtema(budskab) og til sidst persongalleri -
Eksamen
ForumindlægHvis ens folkeskole har mistanke om at man har snydt til eksamen, vil de så snakke med dig og høre din side af historien, eller vil de give dig en -3 med det samme? -
Oldtidens grækenland
ForumindlægHej allesammen... Nogle der har nogle rigtig gode noter til ovenstående, da jeg skal lave en historie opgave til på mandag. tak -
Hvorfor?? - Kronologi
ForumindlægHej, jeg sad og tænkte over, hvorfor nogle forfattere benytter sig af brudt kronologi i deres historier? -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil gerne skrive studieretningsprojekt i fagene kemi og historie, med kemi som hovedfag. Er der nogen, der har gode idéer til emner? På forhånd tak! -
AT- metode
ForumindlægHej alle. Skriver AT i dansk og historie. Er der en der gider at rette min metode eller vurdere om den er god? -
Terrorisme - SRP
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om Terror i fagene Historie og samfundsfag i SRP. Jeg skal finde ud af hvordan disse to fag kan biddrage til mit projekt. I samfundsfag vil jeg gerne diskutere om bekæmpelsen af terror. Her vil jeg inddrage international politik og teorier (realisme og idealisme).... -
cyklisk tidsforløb
ForumindlægHej!Jeg sidder med en tekst, hvor der er et cyklisk tidsforløb. Der er en fortælling,og denne gentages kort til sidst. Det lader altså til at hovedpersonen oplever sit liv igen og igen (eller bare en bestemt del af det - hans død). Er der nogen der kan sige mig, hvad formålet kan være med at lade... -
Hjælp til AT eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg har skrive i min AT opgaver om pigrimsrejsen til Mekka, i religion og historie. Men jeg vil ikke om jeg har brugt fagene på lige vægt. Er der nogen af jer der vil være søde og læse min synopsisen og mit tale papir igennem om er der overhovedet lige vægt mellem de to fage. Jeg skal... -
AT- Det arabiske forår
ForumindlægHej! Jeg vil skrive AT om Det Arabiske Forår. Vores overordnede emne er "Kampen for det gode liv". Men ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i? Står mellem samfundsfag/dansk og historie/religion. Hvilken kombination synes i er bedst, med henhold til fagenes metode, og at man skal k... -
Landsteiner og AB0-systemet (AT)!!
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive synopsis til AT-eksamen.. Skriver om Landsteiners opdagelse af AB0-blodtyperne i fagene Biologi A og Historie A. Jeg vil høre om der er nogen, der skriver om samme emne, da jeg er kørt lidt fast (specielt i forhold til at finde relevante kilder). Håber der er nogen,... -
Ramadanen
ForumindlægHvor mange af jer har hørt om at Næstved Gymnasium & HF overvejer at flytte 3 feriedage til november, så muslimerne på skolen kan holde ramadanen? -Og hvad er jeres holdning til det? Godt Nytår! -
ph.d
ForumindlægHvad kræver det for at kunne få en ph.d Jeg er godt klar over, det kræver at man skal have en kandidat. Men hvad med karaktere? Hvilke gælder? Er der andre krav? osv osv. -
Det relative pronomen (hjælp til rettelse af oversettelsen)
Forumindlæg1. Pigen, som spiller guitar, er min datter. Das Mädchen, das Gitarre spielt, ist meine Tochter. 2. Drengen, som sidder der, er min søn. Der Junge, den sitzt, ist mein Sohn. 3. Kender du kvinden, som går der? Kennst du die Frau, die geht? 4. Hun giver manden, som hun elsker, et kys. S... -
Engelsk oversættelse :-(
ForumindlægKlokken 9.30 i går formiddags forsøgte en ung mand at vriste håndtasken fra en ældre dame, som kom gående på fortovet foran banken. Manden, der var på cykel, måtte dog opgive forsøget, takket være damens faste greb om tasken. Få minutter senere lykkedes det ham imidlertid at snuppe en taske fra e... -
En lille oversættelse :-)
Forumindlæger det muligt at der er en som kan rette min engelske oversættelse? Klokken 9.30 i går formiddags forsøgte en ung mand at vriste håndtasken fra en ældre dame, som kom gående på fortovet foran banken. Manden, der var på cykel, måtte dog opgive forsøget, takket være damens faste greb om tasken...
