Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 5841 til 5860 af 14598
  • Motivanalyse

    Forumindlæg
    Hej Kan man godt skrive at motivet er: fordømmelsen af fede? Kan man også sige at motivet er: Alle kroppe er gode kroppe? Tak på forhånd
  • droppe gymnasiet

    Forumindlæg
    kan jeg tage hf hvis jeg bliver smidt ud eller dropper ud af 1.g jeg har ikke tænkt mig at starte på hf før om et par år jeg har IKKE gået i 10. klasse
  • Depression - overvejelser om studiepause.

    Forumindlæg
    Hej jeg er en dreng på 16 år, som lige har afsluttet grundforløbet i 1g på HTX. Jeg står desværre i den situation, at jeg er blevet ramt af en depression, som har taget meget af motivationen for at fortsætte på mit valg af uddannelse. Jeg har ingen problemer rent fagligt, men kan dog stadig mærke...
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej!Er der en, der gider læse denne lille oversættelse igennem?Der er mange unge, der gerne vil til udlandet i en kortere eller længere periode, mens de går i skole, eller når de taget deres studentereksamen. Som udlænding kan det være vanskeligt at få arbejde i England eller USA, men der er muli...
  • Tillykke til studenterne & STUDI!

    Forumindlæg
    KÆMPE tillykke til årgang 2003 - nu begynder livet!!!!!!!!!!!!!!Og også et tillykke til studi.dk - en side jeg personligt har draget stor nytte af! (opfordrer hermed alle studenter til at lægge deres opgaver ud her - jeg har selv bidraget med en hel del):o)
  • kollegie Århus! :-)

    Forumindlæg
    Hej. Hvilke af disse kollegier kan I anbefale? Ravnsbjerg Kollegiet Vilh. Kiers Kollegium Børglum Kollegiet Nogle der er bedre end andre? Og med 'bedre' mener jeg mht. det sociale liv, placeringen, osv. :-) tak
  • St. Blicher ?

    Forumindlæg
    Hej StudiJeg vil gerne vide om der er nogen der har arbejdet med "Brudstykker af en Landsbydegns Dagbog". Er der så eventuelt nogen, som har nogle links til Blichers liv, noget analyse eller andet. Måske bare nogle hint til hvad man kan arbejde med i novellen.På forhånd tak.
  • En sætning på tysk

    Forumindlæg
    Er der en der kan fortælle mig, om denne oversættelse er rigtig? >Livet er en byggeplads„Das Leben Ist Eine Baustelle“ (1997) ist der Titel des ersten eigentlichen Kinofilms Beckers.Jeg er i tvivl om man kan bruge denne dobbeltgenitiv, eller om det er bedre, at bruge von..På forhånd tak :)
  • Hmm...

    Forumindlæg
    Hejsa er der nogle, som har kendskab til digteren Pia Tafdrup, som bl.a. har skrevet digtene "Imput unknown" og "Nature morte"? Jeg har det lidt vanskeligt ved hendes digtene.... handler de ikke om døden og livet..?
  • Gretters Saga

    Forumindlæg
    HeyVi har et lille problem med fortolkning af Gretters saga. Gretter støder ind i troldkvinden fra bårdsdal, som han kæmper med indtil hun styrter ned i fossen. Hvad kan troldkvinden symbolisere i Gretters indre natur, hvis man ser på det udviklingspsykologiske i hans liv??
  • Volumina obliquus

    Forumindlæg
    Se her: Her er kræs for nørden, der finder nytårsaften for kedelig. Men man kunne jo også gå i gang med det samme. Akseenhederne er ikke hentet ud af det virkelige liv og må siges at være tilfældige. Har prøvet med arealet af den skrå ellipse som integrationselement, er man da på rette ve...
  • Produkt til projektopgave om hæren

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg skal snart fremlægge om "livet i hæren" og jeg ved slet ikke hvad jeg skal lave som kreativt/produkt. jeg håber virkelig at nogen af jer har et par gode ideer
  • AT6

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til at lave AT6, hvor jeg skal til en mundtlig årsprøve. Vi har emnet Jagten på det gode liv, og skal fremlægge om noget i kemi/religion eller biologi/religion. Nogle der har forslag om, hvad man kunne skrive om?
  • Erikson

    Forumindlæg
    Hej ville lige hører om jeg er på rette spor mht. Erik Eriksons teori. mente han, at alt stammer fra barndommen men, at man hele livet bliver stillet overfor nogle kriser, man skal arbejde sig igennem ? og i så fald, hvad kan disse kriser indebære?
  • DHO Tove ditlevsen barndommens gade - digtet

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive DHO omkring tove ditlevsen barndommens gade. Jeg skal beskrive tove ditlevesens liv, analysere digtet, og derefter perspektivere digtet til filmen :) - nogen der kunne give mig inspiration til at starte på, og evt. gode analysemodeller ? :)
  • Eksistentialisme

    Forumindlæg
    Hej, jeg har trukket "Livets valg - Eksistentialisme", som mit emne til dansk eksamen. Jeg har svært ved at finde en tekst, som jeg synes passer, så jeg ville høre om I eventuelt havde nogle forslag til tekster.
  • John F. Kennedy

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive om John F. Kennedy. Skrive om hele hans liv til hans død.(da han blev skudt)...Jeg vil lige spørge om en af jer tilfældigvis ikke har skrevet en rapport om ham som kunne give mig go' inspiration.På forhånd tak.
  • Fysik!

    Forumindlæg
    På en radioaktivkilde står der følgende:Beta kBq Sr/Y-90 1u Ci (Risø kilde)Opskriv beta henfaldet i et reaktionsskema.Er nogen som kan hjælpe mig med det fordi jeg er helt lost?Med venlig hilsen Liv Rasmussen
  • Dansk billedefortolkning, budskab?

    Forumindlæg
    Jeg skal til dansk eksamen på Mandag. - Jeg er ved at analysere billedet "livets dans" af edvard munch, men er meget i tvivl med hvordan man fortolker billedet? Er fortolkning ikke lidt det samme som budskab, eller hvad??? På forhånd tak :-)
  • diktatorernes årtier

    Forumindlæg
    HEJ Er igang med en historie opgave, men kan ikke fatte dette spørgsmål 1) hvilken indflydelse har begivenhederne og kommunismen i perioden fra 1917 og frem til 2. verdenskrig haft på livet i rusland og på verdenshistorie? jeg kan ikke rigtig finde ud af denne spørgsmål??? er der nogen der kan f...