Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 5921 til 5940 af 25374
-
Europa og islam i middelalderen
ForumindlægJeg skal nok helt sikkert vide det følgende, men nogle der kan fortælle mig , hvilket kejserrige der er tale om ? “I middelalderen var der gang på gang krig i grænseområderne mellem Islam og kristendom. I Spanien kæmpede små kristne kongedømmer for generobringen af Spanien, og i Lilleasien f... -
Kurdistan -
ForumindlægIndtil videre har jeg mødt overraskende få danskere, som ved hvad Kurdistan er og det kunne derfor være spændende at vide, hvor mange af jer der ved det - UDEN at google først selvfølgelig! -
Forfatningsret, anyone?
ForumindlægHejsa! Er til reeksamen i forfatningsret på 1 år ved KU i morgen og står lidt lort i det. Der er tale om en to døgns hjemmeeksamen. Har været selvstuderende her på det første år og har desværre ikke sat mig godt nok ind i faget og stoffet. Af samme årsag er jeg heller ikke i noget netværk af med... -
Oversættelse (haster!)
ForumindlægHola Håber I kan hjælpe, har brug for svaret i dag. (I kan også godt svare tirsdag d. 29. senest kl. 12 :) ) Jeg skal oversætte det her: Los jóvenes de hoy saben (ved) muchas cosas. Saben usar el Internet y saben escribir correo electrónico (email). Muchos tienen un ordenador (comp... -
for ringe :(
ForumindlægI 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik... -
HUH??
ForumindlægHEy,,,Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan skrive om i SOS-opg. i historie??HMM?? -
biologi
Forumindlæga) Redegør for hvordan et gen er placeret på et kromosom, samt beskriv allele geners styring af en arvelig egenskab. Vi antager at øjenfarve hos mennesker er styret af et gen for brun øjenfarve B dominerende over blå øjenfarve med det recessive gen b. b) En heterozygotisk mand med brune øjn... -
større skriftlig opgave
ForumindlægHejJeg skal til at vælge, hvad jeg skal skrive om i større skriftlig opgave. Jeg har besluttet at skrive i historie...hvad har i af erfaringer af med det?? Hvilke emner skrev i om?? Og hvordan lød jeres opgave?? Jeg har skrevet om Aztekerriget i 2g....På forhånd tak... -
Hjælp til FSA
ForumindlægHej, vi har fAet et fsa i dansk, hvor vi skal skrive en stil. Jeg vil gerne skrive om Etager, og der stAr skriv en historie der foregAr i dette hus, skal jeg sA skrive en histore, med at der var engang, eller noget andet, please help. -
Skal jeg klage over min SRP karakter?
ForumindlægHej, som nævnt ovenover overvejer jeg at få revuderet min SRP opgave, da jeg har fået 0, Jeg havde forventet at få en bestået karakter, men har svært ved at bedømme min egen opgave. Er der er nogle venlige sjæle der vil læse min SRP, og se om de er enige med vurdereing som er 0? Fagene er Engel... -
Folk der er gode til spansk? HJÆLP.
ForumindlægHej allesammen, dejligt jeg ikke er den eneste der sidder fortabt på studieportalen en søndag eftermiddag :-) Jeg har en laaang spansk grammatik-aflevering for til i aften og mangler hjælp til følgende opgaver, resten var jeg i stand til at lave selv: Jeg skal: 1. Skrive en lille historie på... -
Problemformulering Mdnt. His A
ForumindlægHej folks Jeg sidder igang med min 24 - timers mundtlig Historie Eksamen. Jeg har trukket det emne vi havde der hedder 'Menneskerettigheder' som indebærer oplysningstiden, hvor vi er gået fra at fremme demokratiet til det senmoderne samfund, hvor vi stadig ønsker at fremme det, men inds... -
AT 2014
ForumindlægHej SP Årets AT-emne er "Mad og Mennesker" og har i den sammenhæng har jeg valgt at fokusere på religion, hvor mad jo spiller en enorm stor rolle. Mit hovedfokus ligger i at udpege de vigtigste symboler og ritualer, der sammenbringer mennesker via maden i kristendommen. Nadvaren bl... -
Spørgsmål
ForumindlægDa jeg lige er begyndt at læse om Kinas historie , er jeg ret forvirret. Dette har jeg læst : 1326-1620 : Kejserdynastiet Ming var det sidste dynasti ledet af han-kinesere. Det foregående, Yuan, blev ledet af mongoler, mens det efterfølgende, Qing, blev ledet af manchuer fra Manchuriet, der ... -
Hvad er nemmest?
ForumindlægJeg var til historieeksamen her den anden dag. Det gik ikke helt vildt godt. Jeg ville høre hvad i andre synes om eksamenssystemet. Jeg er selv på den gamle reform og synes ikke det er helt vildt nemt at afvikle en eksamen når ens fremtid essentielt afgøres på de 20min. man er derinde. Hvad je... -
Korrekt oversættelse?
Forumindlægom aftenen går vi voksne gerne hen til den lokate kro. by the night we youth working to the locale pub. Så er onkel fred ivrigere han kan drikke mange glas fadøl på en aften. so is uncle fred anxious he can drinks many glass of draught beer on the night. den lokale befolkning drikker ikke af ... -
Lighed/Ulighed
ForumindlægJeg regner med de fleste der følger med herinde, også har bemærket debatten som Eva Kjær Hansen (V) satte i gang i sidste uge.For at gøre en lang historie kort, vil jeg lige som Politiken gør idag, spørge:"Bør der være mere ulighed i Danmark"? Hvorfor/Hvorfor ikke? -
Undersøg Kinas engagement i Asien
ForumindlægJeg har AT - uge og skal koble fagende Historie og naturgeografi i forhold til emnat: "Kina et I eller U land ?" I forhold til emnet vil jeg gerne høre om der er nogle som han hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål : Er der nogle som ved hvilken sammenhæng der er mellem Kina og... -
Kildekritik
ForumindlægHej. Jeg sidder med et digt, som er skrevet i selve perioden jeg har om. Jeg har valgt at bruge digtet som en form for kilde, for at vurdere hvordan samfundet havde det med revolutionen, som digtet omhandler. Mit spørgsmål lyder: Man kan da godt bruge sådan et digt som kilde, kan man ikke? og i s... -
"Ulækkert at svede"
ForumindlægHej allesammen.... Jeg har et spørgsmål til alle unge, og jeg håber jeg kan få masser svar.. spørgsmålet lyder: Hvorfor synes mange unge (teenagere) at det er ulækkert at svede... Jeg skal nemlig lave en lille opgave, og er helt blank....ville blive rigtig glad hvis jeg kunne få lidt hjælp. Tak p...
