Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6021 til 6040 af 23765
-
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
stående bølger
ForumindlægHej derude :) Er der nogen der kan fortælle mig, hvad præcist en stående bølge er? Håber virkelig i kan hjælpe mig. Det haster!! På forhånd mange tak :) -
stx eller htx?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse og er særligt god til matematik, biologi og fransk samt dansk.. Jeg er ikke så vild med fysik, historie og samfundsfag.. Er det så bedst at jeg vælger STX eller HTX? Tak -
Van der Waal + Gasser
ForumindlægHejsa... Skal skrive SRO om Van der Waals ligning for gasser samt ideal gas ligningen... Sidstnævnte er pensum og er dermed irrelevant... Jeg har lidt brug for nogle links... Har selvfølgelig søgt på google og har fået et par bøger af lærerne... Men det meste jeg finder er på engelsk... og jeg e... -
energi
ForumindlægHej. Vi sidder tre sammen og skal skrive en aflevering i fysik. Men er gået i stå ved følgende: 1. Ifølge teorien er grafens hældningskoefficient kII = ρ·l (Forklar i rapporten hvorfor!) 2. Bestem hældningskoefficienten og beregn en eksperimentel værdi af ρ Vi har udregnet t... -
Elektronvandring
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en fysik rapport. Det er gået godt indtil videre, men nu er jeg støt på et lille problem: Elektronvandring... Jeg kan simpelhen ikke huske, hvad det er. Nogle der kan forklare det, meget gerne på et folkeskole niveau, tak :) -
varmelære
Forumindlæghej jeg har en opgave i fysik hvor jeg har skrevet en rapport som handler om at finde nyttevirkningen af en vand. Vha af dybbekoger. Er gået i stå for har lavet mine beregninger men har lavet en forkert beregning vha at finde nyttevirkningen. Kan i hjælpe mig med at finde ud af hvor jeg har gjort... -
Livet som forsker
ForumindlægHvordan ville i betegne livet som forsker indenfor naturvidenskaben? Hvor strenge er kravene/presset for at man hele tiden skal udgive papers i f.eks. journal nature/science? Hvor meget frihed har man til fuldstændig at opgive al forskning til fordel for en ny idé man tror kan blive til noget ... -
Bindingstype
ForumindlægHej. Så vidt jeg ved, så består en ionbinding af et metal og et ikke metal. Jeg har lige udregnet elektronnegativitetsforskellen for kobber(II)chlorid til at være 1,26, hvilket vil sige, at der er tale om en polær kovalent binding. Betyder det, at der ikke sker en elektronoverførsel til trods for... -
Løsrivelsearbejde
ForumindlægHej kan man med en løsrivelsearbejde på 1,2697 eV bryde igennem metaller med 4,3 eV ca.? -
Kemi A under reformen
ForumindlægEr der nogen, der har kemi A under reformen og vil sige et par ord om faget? Jeg overvejer at vælge det, men vil gerne lige høre lidt om det. -
Atwoods faldmaskine og taljer
ForumindlægHej studieportlas medlemmer :D Jeg skal lave en rapport over atwoods faldmaskine og taljer, jeg har været inde og læse om det men forstod ikke rigtig hvad der menes med det, jeg ve at de har formler som bliver anvendt til at finde acceleration- atwoods f. og strækning-talje. er der en af jer de... -
Hjælp til naturvidenskabelig eksamensrapport
ForumindlægHey Folkens,\n\nDet er sådan at jeg, på fredag, skal til en naturvidenskabeligprøve (jeg er 1.g'er i den nye reform). \nVi kan vælge en opgave ud af to. Det er sådan at disse opgaver vil indeholde spørgsmål der er knyttet til både biologi, fysik, naturgeografi og kemi...\nHermed vil jeg så sp... -
Fysikeksamen - skøøø..øeh..nt?
ForumindlægYeds.. Fysik - sikkert et looovely fag i manges øjne.. - Jeg går på HTX, og har det på B-niveau. Eksamen fungerer som en 24-timers, hvor man først trækker emnet, skal udfører et forsøg og til sidst hjem og forberede sig. Mit geniale og meget store spørgsmål omhandler forsøgsdelen. Det forsøg man... -
Farve på stoffer
ForumindlægJeg er stødt på en fysik opgave hvor man skal skrive hvilken farve de forskellige stoffer har - Guld - Sølv - Svovl - Magnesium - Kobber - Kul - Jern Tak på forhånd! -
salte!?:O
ForumindlægHey folk nogle der kan forklare mig hvad "salte" er?;S -
Syre/base
ForumindlægHej, skal til afgansprøve (folkeskole) om lidt over en uge, og jeg har lidt problemer med syre og baser, så hvis der er nogen af jer 192 online der kunne forklare - bare kort - i menskeord hvad det går ud på og hvad der er essentielt at nævne til censor og lære??? På forhånd tak! :) -
Matematik mundtlig
ForumindlægHej Vores lærer har sagt, at man skal indrage rapporter til matematik mundtlig, men hvordan er det lige, at man skal gøre det? SKal lave lave en opgave fra rapporten, eller bare sige, at vi har bevist nogle ting i rapporten. -
3-faset vekselslstrøm
ForumindlægHej jeg skal lave fysik-rapport til imorgen, og er meget i tvivl om 3-faset vekselstrøm?? Maaanse -
Bredde-/længdegrader
Forumindlæghej. Er der nogen som har lavet en fysik rapport om bredde- og længdegrader? har virkelig brug for hjælp! Hilsen Anita
