Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 6141 til 6160 af 127115
-
Rækkeoperationer
ForumindlægNår man skal løse et ligningssystem vha. rækkeoperationer, handler det så bare om at gætte sig frem og satse på at man har trukket de rigtige rækker fra hinanden osv. Eller er der en metode man kan gå frem efter? -
Reaktion
ForumindlægJeg tænkte og disse to reaktion passer sammen og om den er skrevet rigtigt op. Vedhæftet fil. -
Hvordan udregnes str. på et meteor krater
ForumindlægTil en fysik rapport skal jeg udregne kraterets størrelse (fra en meteor) jeg kender massefylden som er 4000 kg/m3 Hastigheden er 16 m/s Diameteren er 100m, og vi antager at meteoren er kugleformet. Håber nogen kan hjælpe med en formel eller noget -
Intermolekylære kræfter, plasma
ForumindlægI ionisrede gasser (plasma), er protonerne positivt ladede og elektronerne negativt ladet. Er det fordi, at temperaturen er for høj til, at de intermolekylære kræfter fortsat kan holde atomet sammen? -
ioner- vigtigt!!!
Forumindlæger der nogle der kan være så venlig at forklare mig ALT der er vær at vide om ioner ?? på forhånd tak M.V.H lærke -
Skatteamnesti-forstået korrekt
Forumindlæghttp://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/11/13/1113061825.htm Er det ikke bare, hvor danskere som har snydt i skat, tilbagebetaler de penge, som de skylder. De får dog ikke nogen straf af myndighederne Tak på forhånd og god aften -
invers
Forumindlægnogen der kan hjælpe mig med denne her opgave: Lad A og b være delmængder af R. Betragt funktionen f:A--> givet ved f(x)=(x+2)^2 for hvilke A og B har f en invers Jeg ved at svaret er A=-2,uendelig[ , B=[0,uendelig[ men jeg forstår ikke hvorfor -
KEMI: indtal fejlkilde
ForumindlægHej alle jeg har lavet et forsøg hvor jeg skulle bestemme iodtallet for en smør jeg fik iodtallet til 120, men databogen siger at det bør ligge mellem 26-38 Hvad kan fejlkilden være? -
Jeg er i krise
ForumindlægTror I hypotetisk set, at det er muligt at forebedre mine 7-taller til 10-taller de sidste 2 mrd? - i dansk for resten hvad skal jeg gøre? har i erfaringer? -
Vektor-komposanter
ForumindlægEn vektor a = 3,5 skal opløses i 2 komposanter, der danner på billedet de viste vinkler med vektor a.bestem størrelsen på de 2 vektorkomposanter:Billed: http://www.upitfree.dk/upload/files/Basse146.jpgDer står vinkel 35 øverst og 25 grader nederst.Tak !Kevin -
HJÆLP TIL REAKTION
ForumindlægHej alle Vi lavede forleden et forsøg, der tog udgangspunkt i følgende reaktion til dannelsen af Br2: 5Br- + BrO3- + 6H+ --> 3Br2 + 3H2O Til vores databehandling skal vi selvfølgelig svare på nogle spørgsmål... har brug for hjælp til det vedhæftede spørgsmål -
Valgfag. Psykologi vs. engelsk
ForumindlægHejJeg skal meget snart sætte kryds ved mit sidste valgfag. Jeg svinger mellem engelsk på højniveau og psykologi. Jeg er ikke virkelig god i skolen, kommer nok ud med et gennemsnit på 8-9 hvis jeg er heldig. Jeg ved en masse om engelsk højniveau. Der er ca. 3 afleveringer om måneden og jeg kan ga... -
Biologi eksamen
ForumindlægHej folkens :) jeg skal op til biologi eksamen imorgen, så jeg vil bare hører om i kan hjælpe mig med et spørgsmål: Hvordan beskyttes den menneskelige organisme med sin celletype for eksempel mod infektion fra organismer med en anden celletype? Tak -
Reducering, grundmængde og ligninger?
ForumindlægHej folkens. Jeg har matematik aflevering for, men da jeg har lagt syg de sidste par dage har jeg ikke fået hjælp til det jeg ikke selv har helt styr på. Har selvfølgelig kigget på det selv, men syntes ikke det vil hænge sammen for mig. Har brug for en forklaring på hvordan jeg gør i de fø... -
Reklame Analyse
ForumindlægHej, er der nogen, som har en god skitse til tragtmodellen, der kan skabe en god indledning? Er i gang med at analysere "FOMO FOREVER" af kræftens bekæmpelse, og skal bruge lidt hjælp til at komme i gang -
vaccinationer
ForumindlægHej! Er der nogen der kan svare mig på hvordan vaccinationer virker? -
Angiv en forskrift for et andengradspolynomium
ForumindlægHej alle i kloge hoveder. Jeg er stødt ind i en opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse. Opgaven ser således ud: "Angiv en forskrift for det andengradspolynomium f, der har rødderne r1 og r2, og hvor parablen går gennem (g,h), når 1) r1 = 1, r2=-3 og (g,h) = (0,6) 2) r1 = 2, r2 =... -
produktreglen.
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med en udledning af en 2.ordens differentialligning. Jeg bruger lige nu produktregen baglæns. Min ligningen ser sådanne ud: y'' * e^kt + y' * k * e^kt - y' * k * e^kt + b * e^kt = o Jeg bruger først produkt reglen på de to første led. y'' * e^kt +... -
ret en still
Forumindlæghey alle jeg har lidt problemer med komma, punktummer og opsætning. du ved sådan noget orden noget. :) min lære er altid utilfreds med mine kommaer og sådan. så jeg tænkte på om nogle af jer måske ville tage et kig på min tekst og sætte nogle kommaer og sådan, sådan ret teksten. så kan jeg li... -
ret stil om det uforklarlige.
Forumindlæghey alle jeg har lidt problemer med komma, punktummer og opsætning. du ved sådan noget orden noget. :) min lære er altid utilfreds med mine kommaer og sådan. så jeg tænkte på om nogle af jer måske ville tage et kig på min tekst og sætte nogle kommaer og sådan, sådan ret teksten. så kan jeg li...
