Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 6201 til 6220 af 57177
-
AKUT - DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg håber I inderligt vil hjælpe . Det er simpelthen en stresset situation at befinde sig i. Kan nogen af jer hjælpe mig hvornår de forskellige ting bruges el. hvornår man skal komme ind på disse : Fx. ( hvilke genrer er der tale om ) 1) Berettermodellen 2) spro... -
Dansk talmåde oversat til engelsk
ForumindlægHvordan oversættes "Jeg gik denne mand i møde" til engelsk? På forhånd mange tak. Kjær Knudsen -
engelsk til dansk lidt oversættelse
ForumindlægJeg har svært ved at forstå denne del af min tekst - har kun forstået overordnet at eksperterne mener at man skal give de fattige gode muligheder med god jobs osv.... Håber nogle kan hælpe.. A strong economic base in poor communities is one of the only factors that can bringe change. "What y... -
Dansk stil - hurtig hjælp!!!!!!
ForumindlægHey allesammen. :-) Har i nogen forslag til hvordan jeg kan skrive et essay omkring krig og fred??? Har valgt opgave a) og der står dette. Skriv et essay ud fra dine tanker om krig og fred. Hvordan skal jeg starte det?? Nogen gode ideer??? Hurtig hjælp tak.. -
korrekt dansk - to sætninger :)
Forumindlæghej :) 1) hedder det, "jeg havde svært ved at trække vejret" eller jeg havde svært med at trække vejret 2) hedder det "jeg rystede i hele kroppen" eller " jeg rystede på hele kroppen" -
Dansk synopse emne!
ForumindlægHej folkens! Jeg har trukket "Unge og identitet" som mit fordybelsesområde - og er godt og grundigt kørt fast i hvad fanden det er jeg skal vælge at analysere! Jeg gider ikke analysere en novelle, da det bare er noget værre rod for mit hovede! Jeg vil rigtig gerne skrive noget om ... -
Mundtlig dansk pleas hjææælp
ForumindlægHejsa alle. Hvordan begrunder man en perspektivering til den mundtlig eksame for jeg er lidt usikker på det Tak på forhånd. (: -
Oversættelse af talesprog. Fra dansk til tysk.
ForumindlægJeg skal oversætte nogle sætinger til tysk, men der er to af dem der driller. Sætningerne er godt nok taget lidt ud af kontekst men det ville virkelig være en stor hjælp hvis jeg kunne få nogle fif: Nu skal vi være fulde! og Ja helt sikkert jens, du skal vist også drikke. -
Hvordan påvirkede finanskrisen de danske virksomheder?
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og skriver SRP, og min analyse går ud på at analysere finanskrisens effekter på en virksomhed. Her har jeg så valgt Vestas Wind Systems. Jeg skrev til min lærer, hvorledes jeg skulle gribe det an, hvortil hun svarede at jeg skal kigge på de forskellige nøgletal(AG, OG... -
dansk eksamen analyse
ForumindlægHej, Jeg skal snart til eksamen jeg har trukket noveller efter 1990erne Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde en novelle som kan perspektvers til Tennis,Nye udfordring eller under pres(sure) bare en af dem og novellen skal være skrevet efter 1990 novellen skal ikke være meget lang ell... -
Dansk termins læseprøve?
ForumindlægHej er der nogen der har gode idéer til hvordan jeg kan øve mig på læseprøver. Skal have læseprøve snart og er ret dårlig til det der med at finde det rigtige ord der passer til teksten! Håber i svarer. -
oversættelse fra dansk til engelsk tak
ForumindlægOversættelse 7 Robert vaskede sig selv, børstede tænder og redte sit hår. Så studerede han sit ansigt i spejlet. På hagen havde han en modbydelig bums. Han havde haft den i næsten en uge, og den var stadig rød og betændt. Han sukkede. Robert washed himself, brushed one’s teeth and combed his ha... -
Perspektivering "Dansk mundtlig"
ForumindlægHej alle Jeg har for nylig valgt at bruge novellen "æggesnaps", af Tove Ditlevsen. Jeg har allerede analyseret den, men mangler en eller anden novelle/andet, til at kunne perspektivere den til. Er der nogle der har en ide? -
Sammensatte ord på dansk
ForumindlægEr det korrekt at skrive 'børne- og ungelæge' eller hedder det 'børn- og ungelæge'??? -
Dansk FSA 2014 Novelle...
ForumindlægJeg har fået en FSA Novelle fra 2014 for til den 11. sep går efter at få et 12 tal men har det lidt svært med at starte jeg forsøgte at søge på "Bøger fra 1870'erne" for at få noget inspiration men der kom kun sider frem som der solgte bøger hvilket også giver mening... Men opgaven ... -
Problemformulering til Dansk-historie opgave
ForumindlægHej :) jeg skal nu igang med at skrive en stor opgave om oplysningstiden og holdberg. Jeg har læst hans værk "Erasmus Montanus" som jeg skal inddrage, men jeg kan ikke finde på en problemformulering. Nogen som har nogle forslag evt '? :) -
dansk stil rettelse
Forumindlæghej vil i være velige at rette min stil. -
Vurdering af dansk Essat
ForumindlægJeg har idag udarbejdet dette Essay, og da jeg selv er i tvivl over hvor godt det egentlig er, ville jeg høre jeres meninger. Kom gerne med ris/ros På forhånd tak. -
Dansk/Latin oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har aldrig haft latin, og ville derfor høre jer herinde om I kan hjælpe mig? Betyder "Tu es fortis" "Du er stærk"? Hvis I kan hjælpe mig med at oversætte "Vær stærk" og "Du er stærk" ville det være rigtig dejligt og en stor hjælp! Forhånd stor ... -
dansk skriftlig eksamen 2010?
ForumindlægHej alle, er der nogen af jer der har lavet en af de følgende stilemner før? 1) De gales hjem 2) Det gode liv og det sunde liv 3) Ironi i det offentlige rum 4) Den jødiske hustru mvh Peter
