Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 6221 til 6240 af 57177
-
Gammel-dansk til nudansk
ForumindlægPaa Marken, ved det aabne Hav, Staaer mangen gammel Kjæmpe-Grav, Om Kraften i os Vink den gav For Danmark! Kan: "Om kraften i os Vink den gav", godt blive oversat til "Og vores kraft vinkede os farvel"? -
Fra spansk til dansk.. plz help!!
ForumindlægEr der nogen der gider at hjælpe mig med min oversættelse? Jeg er meget dårlig til spansk og jeg har virkelig brug for jeres hjælp!Den danske versionJeg husker stadig en af de værste dage i mit liv. Jeg var i skole og havde en meget kraftig hovedpine. Jeg var også svimmel, forkølet og havde kvalm... -
Dansk - Engelsk (26 linjer)
ForumindlægGod aften!\nEr der nogen som har tid, til at min engelske oversættelse igennem?\n\nSom det fremgår af titlen, skal der oversættes fra dansk til engelsk:\n\nEngelsk:\nIn 1927, Charles Lindbergh flew as the first, over the Atlantic. The trip took more than 33 hours. Earlier, he had worked with flyi... -
Dansk økonomi i 2010
ForumindlægSpørgsmålene er baseret på artiklen nederst på siden..1. Hvorfor skulle en aldrende befolkning i henhold til 2010-planen stille krav til dels en reduktion af den offentlige gæld, dels skabelse af 60.000 nye jobs?2. Diskuter hvilken form for finanspolitik der skal føres for at kunne nedbringe den ... -
Dansk diskussions opgave..
ForumindlægHey folks :D Der er ikke nogen som tilfældigvis ved hvordan man opbygger en dansk diskussions opgave? Jeg har fået en tekst hvor først en bliver interviewet og derefter en anden. Det er så meningen jeg skal fremlægge og argumentere for de forskellige synspunkter, uden at inddrage min egen mening... -
Synopse i Dansk - Moderroller
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg står og skal lave synopse til dansk eksame. Jeg trak uddybningsområdet - moderroller. Er fuldstændig blank. - Jeg valgte at analyserer novellen ''Lille skat'' af Martha Christensen. Så jeg aner næsten ikke hvordan jeg skal skrive min synopse. Har k... -
Dansk Eksamen Mundtlige
Forumindlæghej jeg har trukket fordybbelsesområde "Trykt Reklame" jeg skal finde en dansk trykt reklame som jeg kan skrive en synopse om og analysere osv så jeg kan bruge den til min eksamen. -
FSA 2014 maj dansk skriftlig - hjælp!!
ForumindlægHej, er der nogle af jer der har lavet opgaverne fra dansk FSA skriftligfremstilling 2014 og kan sende dem til mig? Det haster en smule og ville være til stor hjælp. Tak på forhånd :) -
PLZ HELP rettelse af dansk stil :(
ForumindlægHej alle sammen Plz hjælp mig, jeg har lavet en dansk stil, men jeg er meget dårlig til grammatikken, er der nogle dejlige mennesker derude som vil hjælpe mig plz På forhånd tak! -
Dansk skriftlig fremstilling 2011 december
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe mig med klummen i dansk skriftlig fremstilling 2011 december det haster!! for den skal afleveres meget snart -
2. års opgave samtidshistorie og dansk
ForumindlægHej :) Jeg skal snart have en problemformuerling klar til en 2. års opgave i fagene samtidshistorie og dansk (de skal kobles sammen) jeg har bare ingen idé om hvad jeg kan skrive om? og hvordan det skal gøres når der både skal samtidshistorie ind over og dansk samtidig. Håber nogen kan hjælpe mig... -
Forstår ikke denne sætning på DANSK...
ForumindlægHeysaer der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvad denne sætning betyder på "alm.dansk"? "subjektiviteten er skuepladsen for gennemarbejdningen af de æstetiske registre"Forstår den simpelthen ikke... -
Hjælp. ! Dansk FSA - hvilken stilemner?
ForumindlægHeej Allesammen. Argh trænger virkelig til hjælp. Er der nogle der kan hjælpe?. Hvilken stilemner var der i fsa 2008.? - Nogle der evetuelt har gemt deres, som jeg kunne få råd fra? -
hjælp til oversættelse af danske sætninger til tyske!!!
Forumindlæg1) vi henviser til deres brevwie beziehen uns auf brief.2) vi henviser til vor telefonsamtale.wie beziehen unser heutiges Telefongesprach.3) jeg bekræfter vor telefonsamtale af i dag som følger.ich bestatigen unser Telefonsprach auf heute wie folgt.4) som ønsket leverer vi inden 14 dage.wie gewun... -
Dansk Stil om Unges
ForumindlægGoddag derude! Jeg er en niende klasses elevn som i dag, PÅ FØRSTE SKOLEDAG! Fik en stil for, men situationen vendte hurtigt, for et af oplæggende passede mig fortræffeligt! Tøj og stil og jeg gik simpelthen tankerne gik i gang i samme øjeblik jeg drejede nøglen til min hoveddør. Dog sidder jeg... -
Synopsis i Dansk og Biologi, Darwinisme
ForumindlægHejsa, jeg håber nogen har lyst til at hjælpe mig med min synopsis, da det ikke er min stærke side. Jeg har valgt at skrive om darwinisme i litteraturen (Fru Marie Grubbe) af I.P.Jacobsen Jeg har svært ved at komme på en god problemformulering og emner jeg vil ind på.... HJÆÆÆLP!!! -
Dansk FSA - retskrivning og læsning
ForumindlægHej allesammmen .. Nu er der jo ikke ret lang tid til folkeskolens afsluttende prøver - FSA - og ville høre om i havde nogle gode råd. *Hvad ville være en god ide at lægge meget vægt på til retskrivning? Hvilke opgaver kommer hyppigt? - Hvad skal man bare generelt have øje for? *Nogle der har nog... -
FSA Dansk Mundtlig - Oplæsning?
ForumindlægSkal man læse et stykke op af den tekst man har valgt som prøveoplæg, eller fra en bog som evt. beskriver noget om den litterære periode?? :) -
Dansk A Eksamen Kronik
ForumindlægHej, gider i ikke give et respons på kronikken jeg skrev til eksamen i dag. Generation Y. -
oversættelse ´dansk-fransk
ForumindlægHej Jeg har en dansk tekst på 10 linjer som jeg har oversat til Fransk jeg vil gerne have at nogle lige så det igennem og evt. kom med rettelser linket til teksten er http://peecee.dk/?id=76466
