Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 6241 til 6260 af 25374
-
Perspektivering hvor vigtig???
ForumindlægJeg sidder med min franske eksamenstekst, og er meget i tvivl om hvor meget jeg skal perspektivere til undervisningen.. da ejg ikke rigtigt har nogle konkrete historier at perspektivere til.. Håber på hurtig hjælp... Sofie -
DIO opgave! :S
ForumindlægHej Alle sammen! -Kunne godt bruge hjælp til nogle gode emner, skal skrive DIO opgave i engelsk/historie. Håber I har nogle gode emner, som jeg måske ku bruge :) På forhånd tak.. -
METODER
ForumindlægJEG SKAL SNART OP I AT OG VIL GERNE HØRE OM I ´KAN HJÆLPE MIG MED AT FORSTÆLLE MIG HVAD JEG KAN SIGE OM METODERNE I BIOLOGI OG HISTORIE. JEG FATTER HAT! -
OSO fremlæggelse
Forumindlæghej Jeg har lige afleveret mit oso produkt om IT. jeg skal i gang med fremlæggelsen, og tænkte på at tage it-historie. kan jeg godt eller er der andre der har nogle forslag?? mange tak for hjælpen -
Rettelse af stil. (som englene flyver)
ForumindlægJeg skulle besvare det følgende spørgsmål:\n1.Personkaraktistisk.\n2.Problemstilling\n3.Selvvalgt opgave + beskrivelse af opgave.\n\n\nOpgave 1:\n\nPerson karakteristisk\n\n Mens vi læser novellen, er den eneste person vi møder: Sisse. Hun virker som en rolig og betænksom person. Hun har mørkegrø... -
Det hvide snit/lobotomi
ForumindlægHej derude! Jeg skal til at skrive SRP i biologi og historie , og jeg har valgt at skrive om Det hvide snit/lobotomi, men jeg mangler noget historiefagligt. Jeg vi gerne kigge på noget med menneskerettigheder, menneskesyn, og den politiske tankegang bag Det hvide snit. Min historielærer syntes j... -
i tvivl om studieretning på gymnasiet
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, og jeg skal snart beslutte mig. Der er nogle enkelte fag, som: fysik-kemi, matematik problem- og færdighedsregning, mundtlig historie og samfundsfag at jeg har fået 12 i, men der er mange forskellige studieretninger med de... -
Hjælp med hensyn til emne til SRP 2014/15 søges!
ForumindlægJeg skal skrive SRP nu her til december, men er helt på bar bund med hensyn til emne. Jeg tænker at fagene enten skal være Engelsk A, Historie A eller Engelsk A, Psykologi B. Hvis der er nogle andre der har gode kombinationer af fag må de meget gerne komme med et bud. Jeg tænker det skal være n... -
Eksamen
ForumindlægHej! Er der nogle der ved, hvordan en eksamen i samfundsfag på mellemniveau forløber? Hvordan griber man det an? Og får man tabeller? -
Forskel på privatskole og folkeskole?
ForumindlægHej,jeg vil bare gerne vide, om der er nogle herinde, der evt. har erfaringer med en privatskole?Hvordan er det faglige niveau, og er det meget dyrt?Er der stor forskel fra folkeskolen?Tak. -
Opgaver August 2005
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvilke opgaver og hvilke tekster der var ved skriftlig dansk eksamen i august 2005? -
Diskussion Ud fra en tekst
ForumindlægHvad vil det sige Diskutere ud fra en tekst og argumenterer? -
Bandekonflikten
ForumindlægJeg sidder med løsningen til bandekonflikten, men Brian Mikkelsen gider ikke kontakte mig!! Har bedt ham ringe til mig, men han er vel for stolt? Det gør ikie noget, at han læsper, jeg forstår ham godt med lidt god vilje. -
Hvad menes der med "DE-GENERATION" ?
ForumindlægHej. :) Er i gang med at analysere et Strunge digt, men der er et udtryk jeg ikke kan forstå. Strofen med pågældende udtryk: DECAY 1978 JEG LEVER I DK I 1978 TILHØRER DE-GENERATIONEN DER BLEV FØDT FOR SENT. OG FIK ET SLAG FOR AT SKRIGE FIK TIDEN TIL AT GÅ MED AT SIDDE OG GLO PÅ TV. Altså h... -
Dem der er igang med jurastudiet
ForumindlægTil jer der læser Jura. Hvor er det bedst at læse Jura? I Århus eller Kbh? -
hjælp til KRONIK?
Forumindlæghvordan skriver man en kronik udfra en artikel? hvordan skal den bygges op mm.? -
Pengemangel (studierejse)
ForumindlægJeg skal her i 2g på studierejse. Det koster i alt 6000, men jeg ved ikke hvordan jeg kan skaffe pengene. Rejsen er blevet rykket frem til september, hvor den normalt plejer at være i marts. Derfor kom det bag på mig, og bestemt også at det ville blive så dyrt. Er der nogen der kan komme med nog... -
toplist
ForumindlægHvorfor har vi egentlig en topliste her på sp.dk, og hvad er det for noget???? -
mm
Forumindlægm -
Planeter
ForumindlægHej :) Jeg undrer mig over, om der er en særlig grund til, at klippeplaneterne og gaskæmperne er opdelt fra hinanden. Jeg er med på, at der er et asteroidebælte, som opdeler de to "grupper", men hvordan kan det være, at der ikke ligger en gaskæmper mellem to klippeplaneter og omvendt?
