Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 6521 til 6540 af 14598
-
Integral/eksponentiel funktion
ForumindlægHej alle sammen. Har lidt problemer med en opgave: I et radioaktivt stof henfalder (omdannes) atomkernerne med tiden. I en prøve af et bestemt radioaktivt stof er antallet A(t) af henfald pr. sekund givet ved A(t)=184*0,956^t, hvor t er tiden, målt i sekunder. a) Bestem antallet af henfald pr. ... -
celler...
ForumindlægHej jeg går i 1.g og har fået nogle spørgsmål i biologi, som det er ret vigtigt at jeg kan svare på, men desværre har jeg været syg over en længere periode så er kommet bagud + at jeg ikke er særlig skarp til biologi. håber på at nogle er i stand til at hjælpe mig lidt med følgende spørgsmål :-) ... -
Biografisk analysemetode? hvorfor ikke nøjes med en nykritisk..?
ForumindlægHej Hvad er meningen med den biografiske analysemetode af et værk? Hvorfor kan netop denne analysemetode være relevant? -
Hvad er forskellen på demokraterne og republikanerne - USA?
ForumindlægEr der nogle, der kan hjælpe med, hvilke forskelle der er mellem demokraterne og republikanerne i USA? PÅ forhånd tak -
HASTER: Fil-uploading for stor
ForumindlægJeg skal sende en vigtig projekt video til en veninde, men filen er simpelthen så stort, at man hverken sende den via gmail eller hotmail... Er der nogen der ved, hvor man ellers kan sende en større fil på over 25 MB..?? -
LaTeX-kode hentet fra nettet
ForumindlægJeg har fundet en LaTeX-kodestump, der skulle lave en plimsoll, det kemiske symbol for standardtilstanden (en cirkel med en horisontal streg igennem, http://en.wikipedia.org/wiki/Plimsol_line ). Koden fandt jeg på http://groups.google.com/group/comp.text.tex/browse_thread/thread/9ccd5c1acb4310de/... -
SRP - Michael Jackson
ForumindlægHej alle mennesker. Jeg skal snart til at have valgt SRP emne, og jeg ville egentlig gerne skrive noget om gode gamle Jacko. Jeg tæunkte på man måske kunne koble det til noget identitetskrise? Fagene jeg kan skrive i er musik og engelsk (et af dem skal indgå), dansk, histroie, biologi og naturgeo... -
Både FSA og FS10?
ForumindlægHej SP Jeg kom lige til at snakke med min kammerat omkring eksamen. Jeg afslutter min 9. klasse her til sommer, tager så 10. klasse på efterskole, og så kom vi til at snakke om, om jeg i princippet behøver at tage FS10? eller om jeg blot kan lade vær med at gå til eksamen i 10. og så brug... -
Video
ForumindlægHej, er der nogen som kender en god video om hvordan man forkorter svære brøker? Har ledt og ledt -
afleveringer
ForumindlægHej.. Jeg går i 9. klasse, men jeg har tænkt mig at tage gymnasiet, og har tit fået avide at der er mange afleveringer - fedt! Men hvor lang tid har man ca. til hver aflevering? (Cirka??) -
terminsprøve
ForumindlægHvad er den nemmeste måde at huske hvad en novelle er? -
Hjælp! :(
ForumindlægNOgle der kan fortælle mig detaljeret over fotosyntesens opbygning? Samt det der udskilles!? Er ikke særlig skrap til det med biologi! Mange tak! -
Oplæsning i dansk, Steen Steensen Blicher
ForumindlægJeg har valgt at tage udgangspunkt i Præludium af Steen Steensen Blicher. Jeg skal læse et stykke op (den obligatoriske oplæsning), men føler ikke at jeg vil læse op fra digtet. Jeg kunne derimod godt tænke mig at læse noget op evt. vedrørende Blichers baggrund. Er der nogen der h... -
lov med tilbagevirkende kraft?
Forumindlæghej Er der nogle, der kan forklare forskellen mellem lov med tilbagevirkende kraft i formel henseende og lov med tilbagevirkende kraft i materiel henseende. Forstår ikke rigtig den måde, hvorpå det bliver forklaret i bogen. -
positive og negative sider ved indutriarbejde
ForumindlægEr der nogen der ved en noget om de poistive og negative sider ved industriarbejde må de meget gerne skrive det her , taak og på forhånd . -
Philosophiske Smuler el. En Smule Filosofi
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en opgave om Søren Kierkegaard (Johannes Climacus)'s værk: 'Philosophiske Smuler' ('En Smule Filosofi'). Og for mit vedkommne er den meget meget svær at tolke og forstå (selvom jeg har kommentarbindet til teksen), men er der nogen som kender evt. e... -
sætningen
ForumindlægEt sprog kan være forskelligt at opfatte fra person til person, det kommer an på, hvad en person til en anden person. hvordan kan denne sætning omformuleres??? -
Grundtvigianisme?
ForumindlægHvad går grundtvigianismen i korte træk ud på? Fatter hat af det der står på wiki :-S -
Skæbne - dansk eksamen
ForumindlægHej. Jeg har så trukket emnet skæbne, som jeg skal op i her på onsdag. Sidder og er i gang med at forberede mig, og kommer til at se, at jeg skal have noget om "problemet der behandles i teksten" hvilket jeg nu har siddet og tænkt lidt over hvad det kunne være, og aner det ikke... -
Buddhisme begreber?
ForumindlægJeg skal op i Religion C, og har lidt problemer med nogle begreber therevada-buddhismen, er det en bestemt retning inden for buddhisme eller hvordan? Der står også, at vi skal have styr på Buddha-legenden: Undfangelse, fødsel og navngivning. De to yderligheder: askese og begær. Meditation, friste...
