Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6541 til 6560 af 14099
-
Tjek din censor ud?
ForumindlægForstår ikke systemet!Nogen der kan hjælpe? -
Sandsynlighed i genetikken
ForumindlægHej kloge mennesker! Jeg har vedhæftet et stamtræ, hvor jeg skal finde ud af hvad sandsynligheden for at barn nr IV-4 bliver syg, idet det vides at sygdommen nedarves autosomalt dominant med en penetrans på 60%! Håber meget på lidt hjælp! -
Hjælp til AT eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg har skrive i min AT opgaver om pigrimsrejsen til Mekka, i religion og historie. Men jeg vil ikke om jeg har brugt fagene på lige vægt. Er der nogen af jer der vil være søde og læse min synopsisen og mit tale papir igennem om er der overhovedet lige vægt mellem de to fage. Jeg skal... -
Student- hvordan fejres?
ForumindlægJeg vil gerne høre lidt om traditionerne ved et studenterfest lige fra man går ind til den sidste eksamen til en lille familie fest?Hvem gir huen på?Hvor gives huen på?Åbner man en flaske champagne på skolen?På forhånd tak,- dem kommende student -
isens smeltevarme
Forumindlæghej. jeg har et forsøg som jeg ikke helt forstår. det hedder isens smeltevarme. jeg har resultaterne, kunne i hjælpe med at sige den formel man skal stille op. og beregne den. bærger: 189,6 g uden vand med vand 530,1 g temperatur af vand 19,5 med isterning 18,6 hvad gør jeg???? -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Utilfreds over SRP-karakter
ForumindlægHej Jeg er utilfreds over den SRP-karakter, som jeg er blevet tildelt. Jeg fik karakteren 7, men havde satset på at få 10, men inden jeg klager, vil jeg høre, om det kan betale sig... Jeg vil blive rigtig glad for, hvis nogen gad tage sig den tid at læse den igennem, for hvis jeg rent faktisk h... -
LSD
ForumindlægEr LSD en Agonist eller en Antagonist? -
Øget restosteron indhold -> mindre LH men hvad med FSH?
ForumindlægHey! Jeg tænkte på, om LH stimulerer sædproduktionen ligesom FSH? Fordi FSH er nødvendig for at opretholde en normal sædproduktion, idet fsh bl.a. får Sertolicellerne til at danne receptorer for testosteron. Spiller LH nogen rolle for mænds hormoer? Vi ved at testosteronhar en negativ feedback... -
Søer
ForumindlægHvordan påvirker årstiderne søen? -
Forskel på induktiv og deduktiv?
ForumindlægHeej.. Jeg skal op i AT i morgen og kan pludselig ikke finde ud af hvad forskellen mellem induktiv og deduktiv er.. Jeg ved der er mange andre indlæg om det også, men har bare ikke lige tiden eller overskudet til at kigge dem alle igennem for at finde svaret :D Nogen der kan hjælpe? :D -
Kvote 2 Ansøgning
ForumindlægHej Jeg bliver student til sommer og tænker på, at søge ind på tandplejeruddannelsen i Århus, men det bliver nok i kvote 2, da mit gennemsnit ikke er så højt. Derfor vil jeg spørge om der er nogle herinde, der har søgt ind på kvote 2 i tandplejerudannelsen og har nogle gode råd. Og kan jeg evt. ... -
Metode Agent Orange
ForumindlægHej alle. Jeg har AT lige nu og jeg er ved at skrive om metode afsnittet for kemi, og jeg har om Agent Orange jeg skal beskrive syntesen af Agent Orange Men kan ikke helt finde ud af hvilken metode jeg bruger her, eller om jeg overhovedet bruger en. Jeg har ikke nogle forsøg at gå ... -
Organisk/uorganisk
ForumindlægHvad er forskellen mellem organiske og uorganiske stoffer? På forhånd tak -
Årskarakter i skriftlig naturgeografi
ForumindlægHey, jeg ville bare høre, på hvilken baggrund man får sin skriftlige karakter? Sagen er den, at jeg kun har fået 10 i mine skriftlige afleveringer i naturgeografi - alligevel har min lærer valg at give mig 7. Til sidste standpunktskaraktergivning var dette også tilfældet, og dengang spurgte j... -
SSO - hvad skriver I om?
ForumindlægHvad så, er I gået i gang med jeres SSO? Hvad er jeres emne? Jeg spørger af nysgerrighed. Jeg er nemlig selv stødt hoved ind i en mur og er ret blank mht. emne. -
Kemi, biokemi og farmaci
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken uddannelse skal jeg vælge. Jeg har ansøgt på KU, men har ikke endnu valgt hvad skal jeg skrive som Prioritet 1. Mit karaktergennemsnit er 8,6. Hvor synes I chansen for at blive optaget er større end de andre? I fremtiden vil jeg gerne komme ind på medicinalindustrie... -
Medicin eller Kemi og teknologi ?
ForumindlægHej jeg sidder og tænker på om hvorvidt jeg skal vælge medicin eller Kemi og teknologi. Sagen er den at jeg virkelige godt kan lide kemi, men jeg ved ikke hvor meget kemi medicin studiet indeholder, jeg håber at nogen af jer som læser kemi kan fortælle mig om der er nok kemi i medicin studiet og... -
afleveringer
ForumindlægHej.. Jeg går i 9. klasse, men jeg har tænkt mig at tage gymnasiet, og har tit fået avide at der er mange afleveringer - fedt! Men hvor lang tid har man ca. til hver aflevering? (Cirka??) -
Det her er fucked!?
ForumindlægVores Bio C pensum er på ca 165 sider og jeg har læst halvdelen af pensum og mine noter er nu på 27 sider samlet? :-S Er det normalt? Det er jo helt ude i hampen? Jeg har bare skrevet ord, eller sætning (max 3 ord) og pile.. hvis jeg skal skrive yderligere 27 sider går jeg amok... de sidste 80 si...
