Søgning på: fysik projekt. Resultater: 6561 til 6580 af 20688
-
Matematik vektor hjælp
ForumindlægHar fundet ia til 2,12 A , men kan ikke se løsningen på spørgsmål 2. Håber i kan hjælpe. Se vedhæftet fil -
Henfaldsskemaer
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave, da jeg ikke kan huske hvordan man gør! Skriv henfaldsskemaer for: 1944K 2962Cu 72174Hf -
Operation??
ForumindlægEr der én, der kan forklare mig, hvad definitionen af en operation er? Tak :) -
Keplers love
ForumindlægEr der nogen, der har en idé til, hvordan jeg kan redegøre for keplers 1. og 3. lov med udgangspunkt i newtons love? Synes det er lidt svært.. vh -
7. Antistatisk børste - hjælp det er til i aften !
ForumindlægBørstens antistatiske virkning skyldes den ioniserede stråling fra Po-210. Det kræver i gennemsnit energien 5,45 aJ at ionisere et luftmolekyle. c) Hvor mange luftmolekyler kan børstens indhold af Po-210 ionisere pr. sekund ved produktionen? -
Måling af stålpladers tykkelse
ForumindlægHej er der nogle der har lyst til at hjælpe mig med denne opgave??På stålvalseværket i Frederiksværket kontrolleres de fremstillede stålpladers tykkelse ved hjålp af stråling fra en radioaktiv kilde. Man bruger en Cs-137 kilde med aktiviteten 37,0 GBq. Halveringstiden for Cs-137 er 30,2 år.a) Hvo... -
Endoterm og Exoterm, har jeg forstået det rigtigt?
Forumindlægher er et udsnit fra en rapport jeg er ved at skrive, hvor jeg beskriver begreberne endoterm og exoterm, hvis nogen gider fortælle om det er forstået rigtigt, eller om det hele er forkert. Tak.Reaktionen som vi benytter i forsøget her, forløber hurtigt. Men nogen forløber langsomt og hvis man øns... -
HJÆÆÆLPPP MAT!!
ForumindlægHej, nogle der kan regne opgave 5 ud? Jeg kan ikke finde ud af det. Det haster!!! -
Behøver al hjælp
ForumindlægJeg har fået denne opgave stillet... Har i grunden opgivet den, men hvis nogen kan give mig retningslinier for hvordan den skal løses, vil jeg gerne give den et forsøg. En dobbeltladet iltion O2- med ladning q = -2e bevæger sig langs x-aksen ind mod centrum af en ring med radius R = 0,10 m. X-... -
kernereaktion med neutron
ForumindlægHåber meget på der er nogle der kan hjælpe mig med følgende opgave.. håber i forstår skrivemåden af processen ved bestråling af B-10 med langsomme neutroner finder følgende proces sted; B-10 + n-1 -> He-4 + Li-7 a) beregn den energimængde, som frigøres ved processen. Pertiklernes hastighed... -
Nogen som har noter til elektricitet og analytisk kemi?
ForumindlægHej allesammen.Ville blive glad, hvis nogen af jer havde nogle noter til elektricitet eller analytisk kemi liggende. Skal nemlig op her i morgen, og kunne godt bruge noget inspiration. Mvh. -
Fysikrapport
ForumindlægHejsa er der ikke en som vil hjælpe mig.. Jeg har en fysikrapport til næste uge mit emne er det syre og det salte det basiske jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde ??? -
Temperaturkoefficienten
ForumindlægHvad er en Temperaturkoefficient?? Hvordan finder man sådan en? -
Reaktionsskema?
ForumindlægC2H5OH + 3 O2 → 2 CO2 + 3 H2O a) Kontroller at reaktionsskemaet er afstemt - hVORDAN GØR JEG DET? -
Van der Waal + Gasser
ForumindlægHejsa... Skal skrive SRO om Van der Waals ligning for gasser samt ideal gas ligningen... Sidstnævnte er pensum og er dermed irrelevant... Jeg har lidt brug for nogle links... Har selvfølgelig søgt på google og har fået et par bøger af lærerne... Men det meste jeg finder er på engelsk... og jeg e... -
et togs acceleration
ForumindlægEt tog holder ved perroon, og en ung mand står ud for togets bagende. Toget begynder at køre med en acceleration på 0.4 m/s^2. Han giver toget et forspring på 6,0sekunder og prøver så, om han kan indhente det. Det antages, at den unge mand løber med en konstant hastighed v(m/s). a) Hvornår indhe... -
Søger hjælp hehe
ForumindlægHeeej.. er der nogen som gerne vil hjælpe mig privat; noget med nyttevirkningen og arbejdets kraft osv? -
cos og sin omskrivning
ForumindlægHej! Jeg har problemer med en sin og cos omskrivning. Jeg har selv løst en differentialligning til: x(t)=c1*e^(-phi*t)cos(omega*t)+c2*e^(-phi*t)sin(omega*t) Bogen har uden forklaring omskrevet løsningen til denne form: x(t)=A*e^(-phi*t)sin(omega(t-t0)) Nogen som kan forklare mig omskrivning... -
Baggrundsstråling HJÆÆÆÆLP!!!!
ForumindlægHej Vi har fået afvide af vores lærer at vi skal måle baggrundsstrlingen med hvad er baggrundsstråling egentlig? -
Eksponentielle udviklinger - mundtlig fremlæggelse
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og skal onsdag fremlægge om funktionsbegrebet med tanke på eksponentielle udviklinger. Det er Mat på A niveau. Da jeg er ret blank, ville jeg hører om der var nogle der kunne hjælpe lidt. Evt. om der er en der har en god disposition til emnet? Evt. hvis nogle bare har...
