Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6601 til 6620 af 14099
-
Er det dårligt
ForumindlægEr et snit på 7,0 dårligt? Hvad kan jeg blive? -
samf, begrænsninger? AT-eksamen
ForumindlægJeg skriver i samf og rel og er meget i tvivl om samfundsfagets begrænsninger? Jeg har brugt den deduktive metode og ellers kun taget udgangspunkt i empiri: terrorlovgivningen OG den forhøjede terrortrussel. Hvis i har nogle stikord til metode må i meget gerne lige skrive dem, men behøver meget... -
Kolera - 1850 - 1910
ForumindlægHej alle! Jeg skal vise at jeg kan anvende historiefagets teori og metode, men jeg er virkelig i tvivl om hvad især "teori" inden for historie er... I 1849 var der mange som døde af kolera i KBH pga. dårlig sanitær situation.. Er der nogen der har nogen forslag til hvilken teori man, i ... -
Immunsystemet
Forumindlæg1. Beskriv antistoffets sekundære, tertiære og kvartenære struktur. Hvorfor kan man ikke beskrive den pimære struktur 2. Forklar hvordan primær og sekundær immunrespons foregår? -
Burger fra tallerken til celler
Forumindlæg1. Hvordan afviger burgerens energifordeling fra den anbefalede? Kom med forslag til hvordan den ernæringsmæssige værdi af burgeren kan forbedres. Er der nogle der kender opgaven og som kan hjælpe med at besvare spørgsmålet ? -
cystisk fibrose
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål, som jeg virkelig gerne ville have svar på! - hvordan cystisk fibrose påvirker lungefunktionen i forbindelse med fysisk arbejde? - hvad er cystisk fibrose? -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
Hash/Synapse
ForumindlægHar et hurtigt spørgsmål vdr. Hash. hvad sker der i synapsen med hensyn til transmitterstoffer og signal i den postsynaptiske celle når man indtager hash? Har søgt på emnet men kan ikke finde svar på spørgsmålet. -
Mat A og Bio C
Forumindlægproblemformulering: Hvordan kan man stoppe en Influenza og hvordan kan den beskrives. Problemstillinger: 1) Redegør for at forudsigelsen og forsøget på at forhindre udbreddelsen af influenza har en effekt på det gode liv 2) Hvilke konsekvenser har Influenza 3) Hvordan forudsiges u... -
kemi !!!!
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med et reaktionsskema Galantamin øger mængden af acetylkolin i hjernen, jeg har brug fot et reaktionsskema der viser dette på forhånd tak for hjælpen!!!! -
hjælp til DNA
ForumindlægHejsa, Jeg skal aflevere en opgave i morgen. Opgaven lyder.. Interferoner dannes i kroppen i små mængder og anvendes medicinsk til at behandle visse typer kræft og til at hæmme visse virussygdomme. Interferoner virker bl.a. ved at hæmme nydannelse af DNA og RNA i specielle celler. a. Hvilke konse... -
Kalorier
ForumindlægHvor mange kalorier anbefales det at tage ifølge Fødevarestyrelsen? Jeg kan ikke finde noget på nettet.. Og kom helst med henvisninger/links! -
medicin??
ForumindlægHej alle Jeg er i tvivl ang. valg af uddannelse og ville høre om nogle havde erfaringer herinde. (hvis du ikke orker den lange tekst, så bare gå ned og se spørgsmålene under linjen) Jeg står mellem medicin og farmaci, og ved ikke rigtigt hvad jeg 100% - har undersøgt næsten alle uddannelser og ... -
Hjælp til Fysik/Matematik evt. Fysik/Dansk
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal ligesom mange andre i gang med et studieretningsprojekt og til det søger jeg lidt hjælp/inspiration. Jeg har valgt Fysik som hovedfag og vil til det suplere med enten Matematik eller Dansk. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med noget omkring kroppens formåen, generelt g... -
Hjælp - kriminalitet spørgsmål
ForumindlægHej er der nogle der vil komme med deres bud på svarene på disse spørgsmål? Hvorfor bliver nogle mennesker fastholdt i kriminalitet? Hvorfor er unge mænd mere kriminelle end andre grupper i samfundet? Skal kriminalitet forklares ud fra bilogi, miljøet eller psykologi? -
disposition.
ForumindlægSom nævnt skal jeg lave en disposition til naturfag. jeg skal snakke om d-vitamin men ved ikke lige helt hvordan jeg skal lave en disposition ? jeg har min problemformulering og undersprøgsmål. men hvad så efter? skal jeg besvare dem ( brødtekst) og derefter en konklusion, om jeg har fået svare... -
Hvad mener i og hvorfor ?
ForumindlægFosterdiagnostik Man har fundet genet for ordblindhed, og man kan nu ved fosterdiagnostik finde de fostre, som vil blive til ordblinde børn. Det er dyrt med specialundervisning til de ordblinde. Bør forældre til ordblinde børn vælge at få abort ? Hvad mener i , i må meget gerne argumentere for de... -
Hævnings proces
ForumindlægHej Hvis man blander vand mel og gær, hvilken kemisk proces for så dejen til at hæve? Pft -
Hjælp
ForumindlægHej allesammen håber nogle kan hjælpe i a og b bruger man bare ikke solve? http://peecee.dk/upload/doupload -
Projekt opgave: Unge og deres fritd i sport.
ForumindlægJa, emnets navn er underligt, men det er nu en gang sådan det lyder. Vi har fået til opgave at lave et projekt, hvor hovedemne er ungdom. Jeg valgte Unge og deres fritid. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om. Jeg ved at det ville være en god ting at finde ud af følgende: Hva...
