Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6661 til 6680 af 11183
-
Perspektivering ..... :)
ForumindlægHej allesammen! Jeg har emnet Apartheid i engelsk og vil nu gerne finde noget at perspektivere det til. Har I nogle forslag til, hvad jeg kunnne perspektivere til? På forhånd mange tak! -
eksame
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op til tysk og er ikke særlig god til det. Så hvordan kan jeg forbedre min tysk? Tak på forhånd -
Eksamen
ForumindlægHej. Noget af det stof vi har "haft om" - har blandt andet været nogle elevfremlæggelser om alternativ energiformer. Det kan vi jo ikke huske noget af (medmindre det var vores eget) - så tror I vi kan risikere at trække et spørgsmål, hvor der står fx man skal snakke om solceller, når ma... -
Mdtl. eksamen (Engelsk B)
ForumindlægHvordan foregår engelsk eksamen? Skal man perspektivere til en tekst som man har læst i løbet de tre år? -
IØ Mundtligt
ForumindlægSkal op i mundtlig IØ og har ikke helt styr på hvordan det foregår. Hvilke emner indeholder eksamen ? Skal jeg læse alle kapitlerne, eller kun de relevante. -
MUNDTLIG EKSAMEN - engelsk!!!!
ForumindlægHej (: Jeg skal op i engelsk mundtlig eksamen om et par dage, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvordan det egentlig foregår inde i selve lokalet? - og om i har nogle gode ideer til hvordan man øver sig optimalt? På forhånd tak! -
sandsynlighed
ForumindlægHejJeg er i gang med at lave et par opgaver fra eksamensættet HHX maj 2003. Opgave 4 volder mig virkelig problemer... NOgen der kan hjælpe mig i gang??Link:http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/023286.pdf på forhånd tak -
dialog med læren under eksiminationen
ForumindlægHej :)JEg sidder her og er igang med at forberede mundtlig matematik eksamen, og jeg synes virkelig det er SVÆRT..Der er nogle ting jeg er i tvivl om.. blandt andet er jeg meget usikker på hvad jeg skal vise/bevise på tavlen og hvad jeg "blot" skal vide og kunne snakke med min lære om u... -
kan ikke huske dem!!
Forumindlægder er blevet opgivet nogle tekster fra 1.g som jeg hverken har noter til eller selve teksten, og jeg kan faktisk heller ikke huske dem..kan jeg leve uden, eller har jeg et problem? -
DNA
ForumindlægHej.Er der nogen der ude der vil rette denne sætning?Hvad er et DNA?Er DNA består af to spiraler, et såkaldt dobbelt-helix.Selve stregende i spiralen består af deoxyribsemolekyler, koblet sammen med fosfatbinding.Mellem DNA-molekylet sidder de fire baser der koder for ét gen: Adenin, thymin, guan... -
Gode råd til Matematik?
ForumindlægHej "studies" Jeg skal til "matematik" eksammen på onsdag, så er der nogle der kan give mig gode råd???? - Tak på forhånd!!!(-; -
Symboler
ForumindlægHvordan skriver man matematisk at en variabel har to løsninger? vil gerne skrive som konklusion i min opgave at "c" har to løsninger.. Hvordan, hvordan? -
Dansk mundtlig afgangsprøve
ForumindlægHej drenge og piger. Landet ligger sådan, at jeg skal op til dansk mundtlig og skal aflevere min synopsis her om 2 uger. Jeg har trukket emnet, "Overgangen fra barn til voksen". Jeg fandt en novelle der hed "Tennis", af Kim Fupz Aakesen. Min lærer mente den var for let ... -
Overlov fra gymnasiet..??
ForumindlægHar tit tænkt på hvorfor det ikke er muligt at tage en form for overlov fra gymnasiet. Hvis man nu, bliver gravid, går psykisk ned, får stress eller kommer ud for en ulykke. Har hørt en historie om en dreng, der nær var blevet smidt ud af sit gymnasium, fordi han lå i koma, og derfor fik to ugers... -
Antal eksamener for STX
ForumindlægJeg har et par spørgsmål omkring eksamener, som jeg håber I kan hjælpe mig med at finde svar på. Jeg er i tvivl omkring hvor mange eksamener man skal op til i et almindeligt STX- gymnasieforløb på 3 år. Jeg overvejer stærkt at tage 5 A-niveau fag - kommer det til at betyde noget for antalle... -
Konvergent række
ForumindlægJeg skal vise at rækken oo sum((-1)^n * (x^2+n)/n^2) n=1 er konvergent for alle x i R. I førte del af opgaven har jeg vist, at rækken er IKKE absolut konvergent, men jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal vise at den er konvergent. Umiddelbart tænkte jeg på at splitte leddene op: (-1)^n * (x^... -
Mængde at Lektielæsning
ForumindlægJeg snakkede med ven her igår som kom med lidt at af skrækhistorie med mængden af lektier der var på videregående.. Han fortalte mig at han skulle læse 400 sider inden for en uge?.. Jeg mener 400sider !! .. hvormeget lektielæsning er der? -
Skriftlig Spansk årsprøve
ForumindlægHey alle sammen, Jeg skal op til spansk årsprøve i morgen, og så tænkte jeg bare på om der var nogle der havde nogle gode råd, eller anden form for hjælp. Jeg har forstået at vi skal oversætte et stykke, og derefter skrive en stil på 250 ord eller sådan.. Nogle der har erfaringer med dette? Ved h... -
samf a mundt. eksamen
Forumindlæghey there. jeg er desværre så uheldig, at mit ene eksamensfag i år er blevet mundtlig samfundsfag, som jeg har på a-niveau. jeg skal op i næste måned, så der skulle være god tid til at læse op, men jeg synes alligevel, det er mega uoverskueligt. jeg tænkte, om der var nogle herinde, der havde e... -
Vanskeligt Bevis.
ForumindlægFunktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. Det forstår jeg godt, men hvorfor skal leddet E*deltax med ?
