Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6741 til 6760 af 14099
-
A og B niveau samtidig?
ForumindlægJeg går på stx og har valgt studieretningen Mat A, Fys B, og Kemi B. Jeg har lige fundet ud af, at jeg får både Fysik og Kemi på B niveau i 3.g. Jeg fik af vide ved et intromøde, at jeg i 3.g havde mulighedden for at læse fysik eller kemi på A niveau. Jeg kan ikke rigtig forstå, hvordan man både ... -
Fristil om det danske sprog
ForumindlægHej .. :) , nogen idéer til at skrive om hvordan man forholder sig til det danske sprog .. Det ville hjælpe meget-- -
Karakrere eller ej ?
Forumindlæghvad synes du ? ? udtagelse eller karaktere ? og hvorfor ? -
Perspektivering.
ForumindlægHvad kan dette billede/denne skulptur perspektiveres med? Og hvorfor? -
Stikord, 30'er litteratur
ForumindlægHvilke litterære træk karakteriserer dansk litteratur i 30'erne. Jeg er klar over den politiske - og økonomiske situation. Jeg tænker mere på generelle tankestrømninger osv. Håber der er nogen der har nogle stikord /JN -
Det bestemte integral - arealberegning
Forumindlægto funktioner f og g er bestemt ved: f(x) = -x^3 + x^2+kx+3 g(x) = x^2 +3 Hvor k er et positivt tal. a) gør rede for, at de to omrder M og N har samme areal for alle værdier af k: (kig vedlagt fil) Nogle der kan hjælpe? ved godt jeg skal sætte de to funktioner lig med hinanden og lø... -
Toulminsmodel
ForumindlægJeg er igang med at skrive en kronik, hvor jeg selvfølgelig skal kigge på argumentationen. Jeg har kigget på retoriske spørgsmål, appelformerne osv. Jeg har også analyseret sætninger hvor jeg har fundet påstand, belæg, styrkemakør og hjelmen. Men så kom jeg til at tænke på, hvad kan jeg egentlig... -
Linje
ForumindlægHej...Er der nogle der har læst novellen Ane-Mette der gider at hjælpe mig ovber MSn?Det tager nemlig ret lang tid hvis jeg skal sidde og gøre det over studi.dk så meget tid har jeg nemlig ikke....Malfoy -
Hvordan sletter jeg en opgave jeg har uploadet?
ForumindlægHej ... Jeg ville gerne høre hvordan sletter jeg en opgave jeg har uploadet herinde? - jeg står i situationen at en person skal låne den opgave jeg har skrevet ... Er der en ADMIN eller noget man skal skrive til for at få opgaven fjernet? Og ja, jeg er personen bag opgaven. Hilsen iversenda -
Det Store Spring Fremad
ForumindlægHej! Jeg skal i AT til at skrive om Det Store Spring Fremad, der foregik i Kina. Jeg skriver i bl.a. samfundsfag. Har I idéer til hvilke teorier, man kan komme ind på ifm. opgaven? Evt. andre inputs? -
Folkesundhedsvidenskab kvote 2
ForumindlægHej alle! Jeg er pt. igang med at læse 1 sem. farmaci på KU - og har fået øjnene op for Folkesundhedsvidenskabsuddannelsen. Snittet er desværre 1,5 karakter over mit eget, og jeg er derfor nødsaget til at søge kvote 2. Er der nogen herinde der har erfaring med at søge kvote 2 på FSV, eller har n... -
haster; Ideer til notat som Foghs rådgiver!!
ForumindlægOpgaven lyder ; Du er politisk rådgiver for Anders Fogh Rasmussen. Skriv et notat, der indeholder en begrundet strategi for, hvordan globaliseringsspørgsmålet skal håndteres i en kommende valgkamp. Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive.. nogle der har nogle ideer, eller evt har lavet denne opgave om... -
Velfærdsstaten - Kritik og ros
ForumindlægHej alle, Jeg har ved at opstille et skema, der viser kritikken og rosen som velfærdsstaten får. Indtil videre har jeg skrevet ved kritik at velfærdsstaten medfører; mangel på incitament, det kan ikke betale sig at arbejde (hvis overførselsindkomsterne er for høje) og ved rosen har jeg skrevet; ... -
hjælp til om formulering
Forumindlæghej \njeg har et par sætningen som lyder forkerte og vil om formulerer, men kan ikk. Håber at der nogen der kan hjælpe... \n\n...i Sovjetunionen, hvor man ikke ved helt pga. mangel på statiske materialler, hvor mange der døde. Men det man er sikker på er at tallet helt op på millioner. Begrund af... -
Citater samt redegørelse..
Forumindlæghej..\n\nJeg har lagt et indlæg om citater før, men fik ikke rigtig noget hjælp.. jeg vil også spørge om noget andet..\n\nDe siger at vi skal redegøre i en opgave om zionismen osv. Må man så gerne lave et afsnit udover redegørelsen, hvor man diskuterer? \nJeg har nemlig sammen med opgaven fået ud... -
Synopsis?
ForumindlægHvad er en synopsis, og hvor lang må den ca. være? -
Oversættelse til dansk
ForumindlægHvis der er nogen der vil, må de MEGET gerne oversætte denne tekst til dansk.\nSkal bruge det i min SSO..\nThe Strange Case of Mr. Jekyll and Hyde is a book based on Robert Louis Stevenson's own experiences, especially with middle-age men in Edinburgh and London (this, therefore, is one of th... -
Nogen der vil hjælpe mig og give kritik af min indledning?
ForumindlægHej.. Håber virkelig der er noget som vil hjælpe, for det er første gang jeg skal skrive en indledning til en stor opgave! Her er den så: Indledning Den sande og eneste religion og gudsdyrkelse er den, at man tror på tilgivelsen for synderne, som Gud giver af nåde, uden alle gerninger af barmhjer... -
Hjælp til Dansk Novelle Indledning
ForumindlægJeg vil meget gerne have forklaret hvad der basalt skal være i en indledning. Jeg har til opgave at skrive en indledning til en fortolkning og analyse af novellen "Mor og far" men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte på denne indledning. Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig... -
buddhisme
ForumindlægHvad er det vigtigste i buddhisme
