Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 6761 til 6780 af 176851
-
H.C Andersen og M. A. Nexø
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen inden for den nærmeste fremtid. I dansk har vi læst noveller af H.C. andersen, Herman Bang, Henrik Pontoppidan og Martin Andersen Nexø. I hvilken stil skriver H. C. Andersen? er hans noveller/eventyr fra romantikken eller det moderne gennembrud og hvorfor? Hvil... -
24 timers samf eksamen - hjælp!
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis om 4 artikler, som alle handler om 'Efter Finanskrisen'. Men jeg ved ikke helt præcis, hvordan jeg skal gribe det an? Er der en, der vil hjælpe mig med det? På forhånd mange tak. -
Droppe ud af gymnasiet tæt på eksamen
ForumindlægHej studieportalen. Jeg ligger inde med nogle dybe problemer angående min uddannelse. Jeg går på HF på 2. år som 19 årig, og der er eksamener om under en måned. Jeg har kæmpe lyst til at droppe ud. Jeg går med ekstrem præstationsangst, men ikke mindst er jeg utrolig dårlig i skolen. Jeg er teknis... -
Dansk skr. eksamen 2011
ForumindlægJeg valgte opgave 3 "Krimiens popularitet" Skriv et essay om krimiens aktuelle popularitet. I dit essay skal du tage udgangspunkt i Krimifascisme? (tekst 3) og Den sidste gode genre (tekst 4) og overveje krimigenrens muligheder og begrænsninger. Du kan inddrage eksempler fra film og li... -
Til Eksamen
ForumindlægHvad er de typiske spørgsmål man får stillet til eksamen i samfundsfag? Hvad skal man forberede sig i til eksamen! -
Case: fur - eksamen 2009
ForumindlægJeg ville lige oprette en lille debat hvor alle os der har om casen fur kan diskutere den. -
Linær funktion eksamen
Forumindlæghej vil bare spørg om der var nogen af jer som kan bestmme diffrential kvotienten for en linær funktion -
Samfundsfag eksamen 2010
ForumindlægHej. jeg har været oppe i dag og trække materiale til eksamen i morgen i Samfundsfag B-niveau. Hovedtemaet er : Ideologi og de danske politiske partier. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe forberedelsen an. Jeg ved at jeg skal lave en synopsis ud fra det udleverede materiale, men hvad e... -
Eksamen
ForumindlægHejsa Jeg har været til eksamen i dag, jeg var til eksamen i Religion C, og desværre så bestod jeg den ikke. Mit spørgsmål er så, får jeg stadig mit HF bevis, altså kan jeg kalde mig HF student ? Jeg skal nemlig bruge HF beviset for at kunne søge ind på pædagog. Mit snit er over de 2. Skal ma... -
Evaluering af skriftligt arbejde
ForumindlægHej derude,Er der nogen der ved hvad der står i bekendtgørelsen om evalueringen af skriftligt arbejde?Skal en lærer fx vurderer en elev i hans skriftlige arbejde ud fra hvad elevens almene forudsætninger er, eller skal læreren vurdere afleveringen ud fra et neutralt synspunkt?VHNiklas -
eksamen
ForumindlægMå man tage notater med til den mundtlige dansk eksamen? Tak på forhånd -
Engelsk eksamen 2g
ForumindlægHjælp til engelsk notater...jeg skal op i engelsk tirs.d 7/6. Jeg har problemer med noget af mit pensum,så hvis nogen har nogle notater eller andet vil jeg meget gerne høre fra jer.Herunder er mit pensum:-Liam O'Flaherty:the sniper-Sylvia Haymon:Mr Kleinman's cat-Stephen King:The man who ... -
NV eksamen efter ferien
ForumindlægHej alle. Sagten er, at jeg skal til NV eksamen her efter ferien. Jeg har lavet forsøg i alle fag i NV, hvor jeg tager fat i et rødbede forsøg fra biologi og kemi, hvor vi altså lagde rødbeder i ethanol, og så hvordan rødbeden gik ind og påvirkede cellemembranen. Jeg har styr på mit forsøg ... -
Eksamen 2012- Tyngde ?
ForumindlægHej Hvem skrev en litterær artikel om novellen Tyngde ? 1. Har I skrevet at slutningen er åben eller lukket? 2. Er fortællen alvidende eller personsbundne? 3. Hvad har I skrevet om realismebrud i novellen? -
Eksamen
ForumindlægJeg er så heldig at skulle til eksamen i Geografi torsdag og tænkte om nogle kunne informere lidt om nogle kunne beskrive hvordan eksamen foregik.Hvor lang tids forberede/eksamination?Forventet fremlæggelse? Forventes det at man fremlægger fra tavlen, eller sidder man med censor og lærer i en sam... -
Hjælp AT eksamen 2011 Terrorisme
ForumindlægHej. Jeg har valgt Terrorisme i fagene historie og samfundsfag. Terroristerne ville ikke være noget uden moderne teknologi, da de jo er afhængige af at blive set, og de bliver de ved at lave spektakulære terrorangreb, der bliver bragt via medierne og på den måde skaber frygt. Jeg vil på en elle... -
Engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg ville hører de erfarne hoveder herinde, hvordan man skal gå til angreb på den tekst man trækker i mundtlig engelsk A STX. Vi har 1 times forberedelse, og jeg har øvet en del på pensum. så umiddelbart vil jeg: Kigge på fortæller-type og karakterisere hvad det "gør" ... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i 1g og har altså biologi på C-niveau. Er der eventuelt nogen, som ved, hvordan det foregår? Derudover ville jeg også være taknemmelig, hvis der var nogen, der ville give et eller to eksempler på eksamensspørgsmål. -
Til eksamen...!?
ForumindlægNogen der har været til eksamen i naturgeografi?... Hvordan gik/var det? Nogle erfaringer der kan hjælpe mig, når jeg selv skal op? Tak. -
induktion, fysik eksamen på fredag!
ForumindlægHeej, jeg skal op i fysik eksamen på fredag og har nu været igennem alle de emner jeg kan trække. men er stadig ikke med på hvad jeg skal snakke om hvis jeg kommer op i induktion. nogle ideer? på forhånd tak for hjælpen!
