Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6941 til 6960 af 11183
-
Fravær, men gode karakterer
ForumindlægIflg. et par stykker fra min klasse, så kan man godt have for meget fravær, men stadigvæk ikke blive smidt ud. Men det gælder kun, hvis man har gode karakterer. Er der nogen, der kan af- eller bekræfte denne regel? Hvis man har for meget fravær, men gode karakterer, så gøres der ikke noget ved det? -
pKs og pKb-værdier
ForumindlægHej Er pKs for en syre eller pKb for en base noget, man bestemmer eksperimentielt, eller er det muligt at udregne det ved at kigge på stoffets opbygning e.l.? Kan man fx vurdere på baggrund af stoffets opbygning, om HNO2 eller HNO3 vil være den stærkeste syre? -
Gymnasie tiderne
ForumindlægHeej alle Jeg vil gerne høre folk som er gået ud af gymnasiet, om hvordan deres gym forløb har været. hvad de kunne have gjort bedre og hvad de synes de gik glip af eller hvad de synes de manglede eller hvad de savner som de glemte at nyde. Det fordi da jeg gik ud af folkeskolen og kom ind på ... -
Jura - arbejdsbyrde
ForumindlægHej! Jeg vil høre om der er nogle jurastuderende/eksjurastuderende der kan fortælle mig, hvor meget tid man bruger på jurastudiet? Hvor mange sider har man ca. for til hver forelæsning og hvor mange timer forbereder man sig gennemsnitlig pr. dag? Jeg overvejer at skifte fra medicinstudiet, da je... -
her er lidt metoder:D
Forumindlæg• Naturvidenskabelige metoder: - Empirisk-induktive metode: Man laver hypoteser/teorier ud fra observationer/forsøgsresultater (man slutter fra det specielle til det generelle). - Hypotetisk-deduktive metode: Man udleder konsekvenser ud fra teorier (man slutter fra det generelle til det mere sp... -
STX og HF enkeltfag samtidig
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 3. G og har afsluttet mat B, men er ikke tilfreds med eksamens karakteren og ved samtidig at den videregående uddannelse jeg gerne vil ind på, kræver mat A. Jeg vil dog ikke have den karakter jeg har fået på b niveauet til at stå i min eksamens bevis. Mit spørg... -
85 ord om ens hverdag
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med at skrive 85 ord om en af mine hverdage, nogen der vil hjælpe med at rette? Den skal være skrevet i præteritum. Dansk: Jeg stod op klokken 6 om morgenen og gik på toilettet og spiste en bolle. Klokken 7 tog jeg i skole som ligger i Ringkøbing. klokken 7.30... -
Metode i Idræt
ForumindlægHejsa.. Jeg har valgt at skrive i fagene Idæt og biologi.. Metoden i biologi er jeg ret sikker på, men det er metoden i idræt som jeg er usikker på.. Da idræt jo kan indgå i mange fakulteter har jeg valgt at skrive i faget med humanistisk tilgang. Da jeg skriver om dykning skal jeg i biologi komm... -
Valg af fag og emne
ForumindlægJeg sidder og skal i gang med at skrive SRP, og så sidder jeg og grubler lidt over hvilke to fag jeg skal skrive i. Jeg har tænkt lidt på matematik (A) og biologi (B), eller matematik (A) og kemi (B) Jeg har matematik og fysik på højtniveau, og iflg, de nye regler, så kan jeg sætte de to fag sam... -
HJÆLP! jeg mangler metoder...nogle som kan hjælpe mig?
ForumindlægHej Jeg sidder lige pt. og er igang med at skrive min AT-synopsis. Jeg er lige nu igang med at skrive om krypskytteri i Sydafrika iforhold til det hvide nærhorns udrydelse. Jeg er helt lost på metoder i forhold til at jeg skriver i Biologi (C) og Samfundsfag (A), er der nogle som kan hjælpe mig... -
Klage over AT-karakter
ForumindlægHeej.. Jeg har været oppe til AT-eksamen i dag og fik 7. Jeg havde skrevet en synopsis i biologi og historie om organtransplantation.. Jeg ligger normalt til 12 i biologi og derfor havde jeg valgt at ligge vægt på biologi-delen.. Deres begrundelse for min karakter var for det første metoder, men... -
Fedme - SRP!!
ForumindlægHej allesammen. SRP er ved at nærme sig. Jeg skal skrive om fedme inden for biologi og idræt. Jeg overvejer lidt, at arbjede med et forsøg inden for biologi. Det vil dog være mest optimalt hvis jeg kunne finde et færdiglavet træningsprogram, som er blevet testet, hvor jeg så kan diskutere ud fra ... -
Genetik (bl.a arvelige sygdomme)
ForumindlægJeg har lige trukket emnet "genetik", og jeg skal til eksamen i morgen tidlig i Biologi - B. Min problemformulering lyder; "Under fremlæggelsen skal du gøre rede for relevante genetiske grundbegreber, gøre rede for forskellige anvendelser af genetisk viden, samt diskutere relevante... -
FOTOSYNTESE HOS VANDPLANTEN ELODEA VED FORSKELLIGE BØLGELÆNGDER LYS
ForumindlægHej! Jeg er igang med en biologi + fysik rapport, og jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har om fotosyntese i biologi og om lysspektre i fysik. Overordnet hedder vores rapport "FOTOSYNTESE HOS VANDPLANTEN ELODEA VED FORSKELLIGE BØLGELÆNGDER LYS". Skal lave en fællesrapport for de to ... -
FSA 2012 - ?
ForumindlægHej Har i nogen idé om hvad prøven kan være omkring i år? Sidste år var det genetik og det plejer ikke være det samme som de andre år. -
Eksaminer på STX.
ForumindlægEr alle de fag, man skal op i til eksamen, på de tre år på STX, udtræk? Eller er der nogle obligatoriske fag, som man ved, man skal/kan komme op i? -
Karakterer og ECTS
ForumindlægHvad bruger man karakterer på universitetet til? Til jobsamtaler? Hvilken forskel gør det at et fag giver flere ECTS-point end andre? Betyder det bare, at jeg har haft flere timer af det? Bliver mine karakterer ikke vægtet ud fra antallet af ECTS-point? Jeg har også set ECTS-point i forbindelse m... -
afskaf dog årskarakterne!
ForumindlægFolk i gymnasiet burde udelukkende blive bedømt på deres eksameskarakter. Årskarakter er jo til grin og det rene røvslikkeri! - Og Desværre går det udover folk som skal bruge deres karakter til at læse medicin, men de kan ikke komme ind på medicin-studiet, fordi de ikke er brune nok om munden if ... -
Medicin-Antal timers læsning
ForumindlægHej. Som titlen antyder, kunne jeg godt tænke mig at høre medicinstuderende om mængden, samt antal timers læsning pr.dag på medicinstudiet. hhv. 1.,2. og 3. semester? Hvor mange timer skal jeg læse hver dag? og hvad med weekenderne eller tager man en pause der? Er det virkelig så overvældende som... -
SRP samme emne?? Bio og idr
ForumindlægHej(: Jeg fik min problemformulering udleveret igår, og er kommet så småt igang. Ville bare lige høre om, om der er nogle der skriver om ca. det samme.? Skriver i Biologi og idræt om rygning, åndedråtsorganerne/respirationsorganerne + ilt transport, påvirkning af sports præstationen ved rygning.
