Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7361 til 7380 af 14598
-
Anvender jeg min kilde som et levn eller beretning?
ForumindlægHej kære hjælpere Jeg er igang med at lave en opgave om britisk imperialisme i Afrika. I den sammenhæng analyserer jeg en kilde, som er en skriftlig traktat mellem Storbritannien og en konge i Afrika. Jeg vil bruge kilden til eksemplificere briternes uformelle erobringsstrategi, hvor de indgik m... -
Kan man skrive f(x,y), hvortil y=f(x)
ForumindlægKære Studieportalen Jeg har et spørgsmål angående noget matematik. Jeg er blevet i tvivl om, at man må skrive f(x,y) mens y=f(x) samtidigt. f(x,y) og f(x) er jo forskellige funktioner, og mit spørgsmål er så, om jeg skal betegne de to forskellige funktioner med forskellige forbogstaver, altså ... -
Hvad hedder romanen?
ForumindlægHej SP. Det er ved at være nogle år siden jeg læste romanen og kan simpelthen ikke huske hvad den hedder. Skal bruge den til at perspektivere fra en ungdomsnovelle. Bogen jeg leder efter handler om en gruppe unge mennesker, som tager på telttur. Kan ikke huske så meget andet end at en af personer... -
Brave New World/ Fagre Nye Verden - Advarsler???
ForumindlægHej alle, Jeg er igang med et AT projekt vedrørende Aldous Huxleys roman "Brave New World" eller på dansk "Fagre Nye verden". Dertil skal jeg komme ind på hvad det er Huxley prøver at advare os imod. Jeg har kommet ind på hans syn på menneskeproduktionen, erotik/... -
IØ,SAM,MAT opgave HJÆLP!
ForumindlægHej. :-) Jeg sidder her og skal skrive en IØ,SAM, MAT opgave, og jeg skal skrive om inflation her i Danmark igennem de sidste 6 år. Men jeg har så svært ved at finde de rigtige informationer, og ved ikke hvordan jeg skal starte ud med opgaven. Jeg skal også bruge statiskbanken, men den er så fo... -
Hjælp til Engelsk A Delprøve 1
ForumindlægHej kære med studerende! Jeg er løbet ind i et lille problem med en sætning i den delprøve vi skal aflevere. Den lyder: "The war began for 6 years ago". Jeg ved selvfølgelig godt at "for" er fejlen i denne sætning, men jeg skal nedskrive en regl for det, og da jeg ikke... -
Hvilken fortæller er der i denne korte historie?
ForumindlægHej. Hvilken fortæller er der i denne korte historie? Den 31. august 1924 gjorde Luboslav Hacek, domptør i et bøhmisk cirkus, en pludselig bevægelse. Lykkeligvis gengældte Lola Mirnada, linedanserinden, hans kys. Dette første, usikkert sitrende kys blev begyndelsen til en livslang kærlighed. ... -
Molins model - Legalisering af hash
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette ku... -
Det haster pls hjælp - Molins model SRP
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette kun... -
Hjælp til molins model
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette kun... -
Regression (decimaltal til konklusion?)
ForumindlægHejsa. Jeg har i opgaven lavet regression i geogebra, hvorved jeg får givet tallene a og b. Min geogebra er indstillet til at vise 5 decimaler, fordi min lærer har sagt, at det skal den bare. Men når jeg så svarer til slut i konklusion, skal jeg så have alle de 5 decimaler med eller er deg nok ... -
Hjælp til procent regning
ForumindlægHjælp til procent regning Hej. Jeg sidder her og knokler med en matematik aflevering, og der er simpelthen en opgave jeg bare ikke kan forstå. Er der måske nogle der kan forklare mig hvordan man gør? Mange tak på forhånd. Kærlig hilsen Mikkel Spørgsmålet: C) Hvor mange procent stiger udgi... -
Hvilken kilde?...
ForumindlægKære kloge mennesker :-P Jeg sidder med nogle spørgsmål som jeg skal besvare, - Jeg vedhæfter en fil, hvor der er en lille avis artikel og nestående en kort tekst. : http://i51.tinypic.com/vr4qrr.jpg Så skal jeg besvare om det er én eller to kilder - Og hvilken type kilde/r det er .. S... -
en fucked up trekants beregning med sinus
ForumindlægKÆRE ALLE STUDIEPORTALENS FLITTIGE HJÆLPERE. JEG HAR BRUG FOR HJÆLP I trekant ABC er A=54 grader, AC=10,2 og BC=9,1. Det oplyses at vinkel B er spids Bestem vinkel B Dette er et stort problem, idet min lommeregner giver over 20 svar, når jeg skriver solve(sin(54)/9,1=sin(x)/10,2,x)l0<... -
Hjælp med kemi (Carbonhydriderne)
ForumindlægHej kære skønne mennesker kan i hjælpe mig med dette ? har mange spørgsmål som skal besvares, men disse her er jeg usikker om, hvordan det skal laves tak på forhånden. a) Forklar, hvordan man har givet navne på de tre carbonhydrider, som ses på sider 118 og 119: 4-ethyl-2,4-dimethylhexan, 2... -
Matematik App
ForumindlægKære Studieportalen Jeg har samlet en lille gruppe frivillige programmør, som vi sammen vil skabe en matematik app. Vi har selvfølgelig vores egne idéer. Men det mest spændende er hvad I kunne tænke jer i sådan en app. Alle idéer tages imod. Som sagt er det dygtige programmører, så programmeri... -
Normativ fattigdom?
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og skriver opgave hvor jeg skal diffinere de forskellige fattigdoms normer. Jeg sidder bare med det problem at jeg har svært ved at helt forstå hvad der menes men den den normative fattigdom. Jeg har indtil videre skrevet det her: Normativ fattigdom Den normative fa... -
Kreativt produkt
ForumindlægHej allesamen :-) Vi er de to piger der går i 9. klasse og er ved at skrive en projektopgave om forelskelse. Til vores produkt vil vi bruge nogle citater fra små børn, voksne, forfattere og kendte om kærlighed og forelskelse. Men vi ved ikke helt hvad produktet skal være. Altså hvordan vi skal b... -
Respiration og gæring
ForumindlægKære derude. Jeg sidder og læser lektier i biologi, hvor vi i øjeblikket har om bioteknologi. Jeg er kommet til et afsnit omkring "respiration og gæring" og jeg har ret så svært ved at forstå det... Der medfølger et billede som skal illustrere respiration og gæring, men kan absolut ikk... -
hjælp til vores produkt
ForumindlægHej alle! Vi er tre piger som går i 8 klasse og vi er i gang med "projektugen" og vi mangler lidt hjælp til vores produkt. Vi arbejder med emnet "The Beatles" og vi ved ikke hvilket produkt vi skal lave. Vi vil gerne have alt den hjælp vi kan få, så hvis i har en idé til hvil...
