Matematik

Regression (decimaltal til konklusion?)

10. marts kl. 12:56 af hfstudentt - Niveau: C-niveau
Hejsa.
Jeg har i opgaven lavet regression i geogebra, hvorved jeg får givet tallene a og b. Min geogebra er indstillet til at vise 5 decimaler, fordi min lærer har sagt, at det skal den bare.

Men når jeg så svarer til slut i konklusion, skal jeg så have alle de 5 decimaler med eller er deg nok med bare 1 eller 2 decimal. Eller skal man så skrive “ca”???

Jeg ved, at vi har fået afvide, at når det har med beløb at kære fx i kr. så skal vi kun bruge 2 decimaler.

Her er min besvarelse. Hvad tænker I??
Vedhæftet fil: IMG_3115.jpeg

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. marts kl. 13:31 af ringstedLC

Nu kan vi jo ikke se selve spørgsmålet, men når din lærer forlanger fem decimaler, så afleverer du selvfølgelig med fem decimaler. Skriv dog lige b rigtigt!

Hvis der afrundes kan man skrive fx:

\begin{align*} a &= 2.53296\approx 2.5 \end{align*}

Grunden til afrundingen af beløb, er at den mindste enhed i vores pengesystem er en øre som er en hundrededel.


Svar #2
10. marts kl. 13:36 af hfstudentt

Dette er opgaveformulering:

Den er mere hele tal, uden nogen decimaltal.
Vedhæftet fil:IMG_3116.jpeg

Brugbart svar (0)

Svar #3
10. marts kl. 14:25 af ringstedLC

 

#2 Dette er opgaveformulering:

Den er mere hele tal, uden nogen decimaltal.

Det ses, - jeg tænkte mere på om der stod noget om antal decimaler for dine resultater. Skriv resultatet med fem decimaler.

Hvis du bruger

kan "Data Analyse" lukkes og der er dannet en funktion af regressionen.

b) Hvis funktionen hedder f(x):

\begin{align*} \textup{Input:\,f}(80) \end{align*}

og der dannes en numerisk værdi, der giver tiden for udskrivning af 80 sider, beregnet med alle de decimaler som din computer tillader, men afrundet til de fem som du har indstillet til. Den ville jeg så afrunde til én decimal i svaret.


Skriv et svar til: Regression (decimaltal til konklusion?)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.