Søgning på: fysik projekt. Resultater: 7481 til 7500 af 20688
-
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHvilke problematikker er der inden for "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget", hvis både fagene biologi, geografi og fysik/kemi skal indgå i problemstillingen? Tak -
Rapport-guide
ForumindlægHej!Vil høre om der er nogen som ligger inde med en go' "rapport-guide" til fagene fysik og kemi?på forhånd tak -
PLZ hjælp
Forumindlægheeej alle, jeg skal til fysik A eksamen, er der nogle ting jeg bar SKAL kunne ??? og har i nogle råd?, tak! -
Er videnskab endelig?
ForumindlægSad lige og kom til at tænke på om f.eks. fysikken eller matematikken var endelig. Altså om man kunne nå et punkt, hvor der simpelthen ikke er mere matematik ? -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg har fysik c og skal op til eksame nu her, så hvis der var nogen som kunne give mig et svar på dette ville jeg blive super glad: hvilke former for energi er der? På forhånd tak -
A-Niveau fag
ForumindlægHejsa, Er det muligt at have dansk, historie, matematik, fysik, kemi og biologi på A-niveau i gymnasiet? På forhånd tak Rasmus Tolker -
Studie makker søges i kemi
ForumindlægHey jeg går på første på hf og køret pt. med et snit på 10-12 i alle fag, dette kommer selvsagt ikke uden en masse arbejde og en masse korekturlæsning. Indtil viderer har jeg fået venner og familie til at læse korektur på mine opgaver både for stavefejl og dat faglige. Men de har jo også dere... -
hjælp! tværfaglig matematik og?
Forumindlæghej, jeg skal snart skrive min tværfaglig, jeg regner med at det ene fag skal være matematik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det andet fag skal være, og hvis hvilket emne indefor det fag, så håber nogen kan komme med forslag som jeg kan overveje, har ingen ide om hvad det kunne være :S o... -
Månens molare masse eller stofmængde
ForumindlægHej! Jeg skal regne mig frem til månens temperatur igennem idealgasligningen. Wikipedia har en fin side om månen, hvor jeg får alle de oplysninger, jeg skal bruge pånær månens molare masse (som jeg vil bruge til at bestemme stofmængden med ved ligningen n=m/M) Jeg har indtil videre: p=3*10^-10... -
Anti Matter
ForumindlægHej, Jeg står med en opgave, hvor jeg skal beskrive begrebet anti matter, men jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået det rigtigt, og kunne derudover godt bruge lidt mere viden om emnet, så hvis der er en venlig sjæl elelr to, som har tid til at forklare mig det, ville jeg sætte stor ... -
Endnu en tråd med MEDICIN
ForumindlægHeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen... -
koldt vs varmt vand?
ForumindlægHej :) Hvordan kan det være, at hvis man har 2 glas hvor det i det ene med koldt vand og i det andet med varmt vand, stiller det ned i en fryser, at det med det varme vand fryser hurtigst? Hvad kan forklaringen på det være? Håber på respons! På forhånd tak! -
Skrive en hypotese
ForumindlægHej jeg skal skrive en journal og i den skal der være en hypotese og en konklussion som bekræfter hypotesen, men hvordan skriver man en hypotese? -
Enheder
ForumindlægSpecielt til 10. klasserne. Hvis jeg har et ligning, hvor der står: 30 km/time * 2 timer = (30 km * 2 timer)/time = 60 km, hvordan kan jeg så forsvare, at jeg forkorter med tiden i tæller og nævner, når det står i flertal det ene sted (timer) og i ental det andet sted (time)? Kan jeg bare se sto... -
Hjæælp!!!
ForumindlægJeg har et problem.. Jeg kan ikke finde det PERFEKTE emne til min projektopgave, og håber at der er nogle herinde der kan hjælpe, med ideer.. Over emnet er 'verden omkring os' På forhånd 1000 tak!!! :) -
Fysikrapport!
ForumindlægHej. Jeg skal lave en fysikrapport. Men i den uge vi fik den for og fik forklaret forsøget, var jeg der ikke. Så jeg har lidt problemer med min konklusion. Formålet er: Hvorfor sender elværkerne strøm ud til forbrugerne ved høje spændinger? Er der nogen der udfra formålet, kan lave en konklusion... -
Fra µm til µ?
ForumindlægHey, Nogle der lige hurtigt kunne fortælle mig, hvordan jeg omregner 1,333µm om til µ? MVH ASLAK -
Lektiehjælp
ForumindlægJeg skal til sygeeksamen i fusik C-niveau i slutningen af august, derfor søger jeg en fysikstuderende eller lignende, som kan mødes med mig nogle gange i løbet af august og hjælpe mig med at forstå stoffet. Jeg kunne forestille mig at vi skulle mødes 7-12 gange. Jeg bor i Århus -
Start -,slut-hastighed ?
ForumindlægHar fundet en raketligning, men den skulle angive sluthastigheden.. hvilket jeg ikke forstår, da hvad er så start hastigheden ? -
Biologistudiet - meget matematisk?
ForumindlægDavs. Jeg bliver student næste år og overvejer stærkt at t læse biologi. Det eneste der dog kunne sætte en bremse for den ide er hvis det viser sig, at uddannelsen er meget matematisk. Er det en nødvendighed at være en ørn i faget matematik for at kunne læse det - eller er det noget som er til at...
