Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7601 til 7620 af 14598
-
Oplæsningsstykke til Pressefoto
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen her snart, og har trukket pressefoto om livet og har så valgt pressefotoet "Politimand og flygtning på motorvej." Problemet er så at jeg ikke kan finde noget, til mit oplæsningsstykke der er langt nok. Tænkte på om der var nogen herinde, der havde en god idé ... -
sætnings rettelse
ForumindlægHej allesammen :) Kan I ikke rette denne sætning for mig? Der Grund zu ich will fliehen sein, weil es ist ein schlecht Leben, und ich fühle mir nicht ganz wohl dabei. Grunden til jeg vil flygte er fordi det er et dårligt liv, og jeg føler mig ikke rigtigt tryg ved det. -
projekt opgave hjælp
Forumindlæghej jeg er en pige i 8. klasse som denne uge har projekt opgave og mig og min partner har valgt at beskeftige os med duchennes muskeldystrofi som er en døde lig sygdom som et under emne til det dyrebare liv som var vores overenme vi har lidt problem med hvad vi skal lave til produkt og jeg håbe... -
pædagogik
ForumindlægProblemformulering:hvordan vækker og støtter vi de unges engagement og lyst til deltagelse i læringsaktiviteter omkring sundhed i eget liv, med udgangspunkt i KRAM faktorene Hvilken analysemodel(er) ville i bruge i en planlægning a formidlingsaktiviteter i en praktik, for at kunne tage hensy... -
oversættelse
Forumindlægkan slet ikk finde ud af at oversætte denne her sætning: Fra børnene er født, over opdragelse, og til de engang flytter hjemmefra, er de det vigtigste i deres forældres liv, så uanset om man er den ene eller den anden slags forælder, er den tid hvor man skal sige farvel til de børn, der engang v... -
FRIHED, HJÆLP HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg har brug for i hjælp i de her to spørgsmål om Frihed. - Diskuter, hvilke omstændigheder og hændelser i livet der kan begrænse ens frihed. Er frihed et gode, eller kan der være noget godt ved begrænsninger i friheden? Diskuter i klassen, hvordan fællesskaber på forskellig vis begrænser... -
Sætning
ForumindlægHej :) Jeg er ved at lave en aflevering og er lidt i tvivl om denne ene sætning som skal oversættes: Laura er 32 år og har levet et interessant liv = Laura es 32 años y ha vivido una vida interesante Er den rigtig? Kan godt være der kommer et par sætninger til ind, så i skal være velkomn... -
NED KELLY
Forumindlæghej med jer. jeg har en opgave om ned kelly, jeg ved han har slået 3 mennesker ihjel, men mere ved jeg ikke. opgaven går ud på at jeg skal være ned kelly og så skrive et brev og tilstå alt hvad jeg har lavet, men jeg ved bare ikke hvad han har lavet af lort. hvis i ved noget om ham, og hans liv/... -
Tyskland, 2. verdenskrig hjælp taak!!:-)
ForumindlægHeej (: jeg skal svare på spørgsmålet; hvad var det der gjorde at tyskerne blev standset overalt i 1943? Nogle der tilfældigvis ved lidt om det, eller har nogle gode links? Det ville være super for er selv rimelig lost s: håber i lige vil bruge et par minutter af jeres liv på at hjælpe mig ;D -
Hjælp til en ganske enkel sætning
ForumindlægHej. Jeg sidder og spekulere over denne sætning, og så tænkte jeg, at der måske var nogle mere begavede inden for tyskområdet der kunne hjælpe. Sie ist recht unverantwortlich, und Michael die Verantwortung für seiner Leben übernehmen muss. Her er der tale om et løst sammensat ord (übernehmen), me... -
Fedme
ForumindlægHej vores hoved emne i år er kampen for det gode liv. jeg har valgt at skrive om fedme i AT i år, hvor jeg bruger biologi som en af de fage, men ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal vælge som andet fag? Er der nogen der nogle forslage til det? BTW. Så indbefatter kampen et ideal, en modstan... -
Eksistentialisme
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med disse to spørgsmål? Kan ikke finde noget i min bog. 1. På hvilken måde er der stor forskel fra psykoanalysen og adfærdsperspektivet til det eksistentialistiske syn på mennesket? 2. Feng Suhi, nummerologi og stjernetegn er vigtige for nogle mennesker, når de vil p... -
genetisk transformation - insulin
ForumindlægHej Jeg ved at skrive en opgave omkring gensplejsning og et af spørgsmålene lyder blandet andet på hvad vi bruger genetisk transformation til i det virkelige liv. Hvis nogen af jer skulle have noget viden omkring det i forbindelse med insulin må i hellere end gerne skrive, da jeg ikke kan finde ... -
Vægtløshed
ForumindlægHej: Håber jeg kan få lidt hjælp til denne her opgave fra et tidligere eksamenssæt - det drejer sig i første omgang om opgave 1: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/fysikhn-2005-7-1.pdf Jeg er gået fuldstændig kold - håber derfor i kan komme med IDEER til, hvordan jeg kan ... -
Gode forslag til empiri - diskursiv analyse af "succes" og "det gode liv" på sociale medier
ForumindlægHej, Jeg er gået lidt i stå og kunne godt have brug for input - så alle ideer og tanker er velkomne! Jeg er i researchfasen til et større projekt hvor jeg vil undersøge den diskursive ramme for "det gode liv" som det fremgår på instagram. Målet er en kritisk diskursiv analyse med fo... -
Rettelse af opgavebesvarelse
ForumindlægHej Alle :) Jeg vil høre om jeg kunne få nogen af jer til at rette nogle spørgsmål, jeg har besvaret i forbindelse med noget tekstlæsning. Det er ikke så langt. Hvis du vil gøre mig en tjeneste i forbindelse med overnævnte så kan du sende mig en besked og jeg vil fluks sende dig mine besvarelser... -
Biologi
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: Hvilke morfologiske ændringer/tilpasninger vil understøtte et liv tilpasset forskellige levesteder og fødevalg? Her skal jeg kigge på: fugle, kødædere, planteædere, insektædere og fisk. Er er der nogen der har måske ved noget omkring dette, eller kan dele nogle not... -
tom af idéer til kronik
Forumindlægheyhey(: er rimelig lost omkring en kronik, som skal afleveres inden længe og tænkte på om der måske var nogle, som havde skrevet en noget lignende eller nogen, som havde nogle gode idéer til hvad jeg kunne skrive om. Jeg skal skrive om familie, venner, ensomhed og bare livet generelt - og skal ... -
Sammenlign Prinsesse Diana
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at finde en person, som man kan sammenligne med Diana's liv. Fx deltog Diana i meget velgørenhedsarbejde selvom hun var en meget "højt rangeret" person. Altså hun var helt nede på jorden. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvilken person det skulle være? -
HASTER! : tetracyklin's betydning for bakteriers livsprocesser.
ForumindlægJeg vil meget gerne have hjælp til dette spørgsmål.. Jeg er selv kommet frem til det har noget med: - mutation i DNA - at tetracyklinen går ind i cellen og cellen derfor danner anti-stoffer mod tetracyklin ... men kan ikke finde ud af hvad det har af betydning for bakteriens livs processer :) ...
