Engelsk
Gode forslag til empiri - diskursiv analyse af "succes" og "det gode liv" på sociale medier
Hej,
Jeg er gået lidt i stå og kunne godt have brug for input - så alle ideer og tanker er velkomne!
Jeg er i researchfasen til et større projekt hvor jeg vil undersøge den diskursive ramme for "det gode liv" som det fremgår på instagram. Målet er en kritisk diskursiv analyse med fokus på den interdiskusivitet der kan findes - for eksempel ideen om det sunde liv, det materielt succesfulde liv, det sociale liv, det autentiske liv mv. -, de virkemidler der bliver brugt for at indskrive et post i den "succesfulde" diskurs og den magtudøvelse der kan ses i diskursen - i forhold til rammesætningen for acceptabelt indhold og i forhold til belønnings/strafstrukturer i den sociale feedback (likes mv.).
Jeg er kørt lidt fast på selve undersøgelsesdesignet - altså hvordan jeg bedst kan udvælge empirien. Om jeg skal vælge nogle udvalgte "succesfulde" instagram personligheder og så underkaste hele deres feed diskursanalysen eller om jeg bør kigge komparativt på nogle der bryder rammerne eller.... Tekster udenfor instagram eller litteratur kunne sådan set også virke - jeg kan bare ikke lige komme i tanke om det rigtige! Hvis der er nogen der har gode ideer, anything, ville jeg blive super taknemmelig!
Skriv et svar til: Gode forslag til empiri - diskursiv analyse af "succes" og "det gode liv" på sociale medier
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.