Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7741 til 7760 af 23765
-
Spændingsrækken.
ForumindlægFørst og fremmest, tusind tak fordi i tager jeres tid til det her! Mit spørgsmål er i forhold til metaller og ikke-mtaller. Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor spændingsrækken "kun" består af metaller? Og hvilke betydning har det for redoxreaktioner? Kan disse reaktioner kun foreg... -
Hvorfor er luftmodstand ligemeget når man måler tid?
ForumindlægEn metal sten starter fra stilstående tilstand og falder 3m ned. Hvorfor er luftmodstanden ligemeget når man måler tiden? Dette var et spørgsmål vi fik, nogle der kan hjælpe? Evt. muligheder? -luften flytter sig ikke -metal er mere kompakt end luft -metal vejer mere end luft -når acceleration øg... -
hjææælp..
ForumindlægSvarer metallernes reaktion, også deres reaktionshastighed, med hydrogenionerne(syre) som spændingsrækken viser? Skriv de anvendte metaller op i en række. Spændingsrækken er: Ca, Na, Mg, Al, Zn, Fe, Sn, Pb, H(syre), Cu, Ag, Au Forstår ikke helt spørgsmålet, da alle er vel en slags metal, udover H... -
Flammefarven viser det ukendte stof
ForumindlægKender i et stof, som indeholder enten natrium, calcium eller kalium. Jeg skal bruge stoffet til at vise hvilket metal-ion, der er i stoffet. Det gør jeg ved at teste hvilken flammefarve stoffet har. Jeg kender i forvejen de tre overstående metal-ioners flammefarver. Det er derfor det skal være e... -
Suppleringskursus
Forumindlæghejgår på handelskolen (hhx) og skal derfor havde taget enkeltfag i fysik og kemi. får at blive optaget på ingeniør skolen.vil bare høre om nogle som har erfaring med dette, hvordan det forløber, hvor mange timer man har og sådan? -
I gymnasiet lige efter ottende
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har det seneste stykke tid gået og undret mig over hvad der egentlig kræves for at komme ind på gymnasiet. Jeg går i 8.klasse og har et rimeligt solidt standpunkt på 10+ som heldigvis går op i den rigtige retning. Jeg er blevet erklæret uddannelsesparat, lavet uddannelsesplan... -
Grundstoffernes dannelse
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 1.g - STX, og skal til at skrive min NV-rapport (naturvidenskabelig-rapport), som jeg senere skal op og forsvare. Jeg har valgt at bruge fagene kemi og fysik - (der var i alt 3 fag- den tredje var biologi) Og jeg har derfor valgt emnet/overemnet: Grundstoffernes dan... -
Gode fysikbøger - Gym, STX, og grundskole niveau?
ForumindlægHej, Hvilke fysikbøger kan i anbefale til selvstudie både til Grundskole og GYM /STX Niveau? Jeg har hørt om disse bøger men ikke set indholdet og ved derfor ikke om de er gode til sevlstudie. Orbit C, B A Grundlæggende fysik - Erik Øhlenschlæger Gyldendals små opslagsbøger Fysik/Kemi H... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
oversættelse - engelsk til dansk - kigge igenne :')
ForumindlægEr der som vil rette det her: Det er fra engelsk, som skal oversættes til dansk:) Canada's gun crime rate holds steady More youth using firearms OTTAWA - Gun crime isn't getting worse in Canada, but more young people are using firearms to commit offences, especially in major cities, says... -
Portefølje-eksamen
ForumindlægHej.. Jeg er en første årselev på htx. På fredag skal jeg op til eksamen i portefølje. Vi har alle i min klasse skrevet en evakuere om 4 til 8 rapporter, som vi selv har skrevet. Angående eksamen har vi kun fået at vide, at vi skal snakke om opgaverne, som vi har valgt at have med i porteføljen... -
Kost beregning program.
ForumindlægKan jeg finde et program på nettet som kan udregne diverse kalorier, miniraler, fedtstoffer osv. jeg indtager ved at spise noget bestemt? Fx hvis jeg taster en heldags kost ind. Jeg skal nemlig skrive en rapport og kan ikke rigtig gøre det uden sån et program. Eller tror jeg da. Nogen der ved ... -
hjææælp: Jeg fortæller "dig"
ForumindlægHejsa! :D Jeg har en sætning, soom lyder sådan: "Jeg vil starte med at fortælle dig, Piére, om min skole, og hvad jeg synes om skolen i forhold til skoler i Frankrig." Jeg er meget usikker på min oversættelse, men den lyder sådan: "Je vais commencer par parler toi, Piére, de mon ... -
Hjælpe til metode og Teori Musik og Religion
ForumindlægHjælp til at skrive en metode/teori udfra min problemformulering. Hvordan gør man og hvad hedder de forskellige begreber. Tak for hjælpen. Hovedspørgsmål: Er det en selvmodsigelse at tale om kristendom i metal? Væsentlige problemstillinger - Hvad indeholder teksterne i et traditione... -
Hjælpe til metode og Teori Musik og Religion
ForumindlægHjælp til at skrive en metode/teori udfra min problemformulering. Hvordan gør man og hvad hedder de forskellige begreber. Tak for hjælpen. Hovedspørgsmål: Er det en selvmodsigelse at tale om kristendom i metal? Væsentlige problemstillinger - Hvad indeholder teksterne i et traditione... -
Hvordan forgår det??
ForumindlægHjælp! Jeg skal snart op i 10.klasse fysik prøve og jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Så jeh håber der er nogen der kan? Tak :) -
5/12.. en karakter?
ForumindlægHej! I en fysik prøve fik jeg 5 ud af 12 rigtige? Hvilken karakter tror I, jeg får i karakter? -
Forsøg?
ForumindlægJeg skal op i fysik B - (STX) Kan I fortælle mig hvordan dette foregår? Jeg har hørt at man skal lave forsøg i grupper. Men vil det så være ligesom en gruppe eksamen? -
Atomets opbygning HJÆLP!!
ForumindlægHJÆLP!!!! Skal have hjælp til at forklare atomets opbygning og Bohrs atommodel!!! hurtigst muligt, sider midt i en 24 timers fysik eksamen... -
Natriumhypochlorid - er helt lost! :-(
ForumindlægSidder her og skal til at lave min kemi rapport som skal aflevers overmogen (ja jeg er i knibe ved det)! Problemet er at jeg skal skrive en rapport om Natriumhypochlorid! Rapporten skulle bygge på et forsøg, som vi havde lavet. Ingen der kan hjælpe? Kan huske at min lærer sagde at emnet således v...
