Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7901 til 7920 af 11183
-
Eksamen - Da da Daaaaa
ForumindlægHalløjJa jeg er kommet i den "heldige" situation at jeg skal op i Fysik om 3-4 dage... Jeg kan lige så godt erkende at jeg ikke er nogen eksamens-hest.. Jeg ser ikke mig selv som desideret dum, men jeg fejler stort set altid til eksamen...Derfor ville jeg gerne spørge om der er nogen de... -
Statsforfatningsrets Eksamen... ... ...
ForumindlægHej alle... Jeg skal til statsforfatningsret eksamen i morgen, men jeg er simpelthen bare så nervøs! Det eneste jeg syntes jeg har hørt er skræk historier, og det hjælper ikke just på eksamens angst....! Det er også svært når man ikke kender eksamens metoden, og bare... stresser afsted med læsnin... -
Spansk på STX
ForumindlægEr der nogle der kan beskrive hvordan spansk a er på STX? Hvad er det sværest og hvad er det nemmeste? (Grammatik eller sproget) Fortryder i eller jeres venner valget og hvad lavede i timerne? Kan man nå at læse et sprog på sølle 3 år? -
Kosmisk stråling
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at skrive AT-synopsis i fagene dansk og fysik - min synops er baseret på et viden omprogram om rejser til rummet. Mht. dansk delen går det super med at får skrevet stik ord:) men fysik delen er ikke nær så nem! Jeg har valgt at fokusere på kosmisk stråling men ved ikke helt... -
Odontologi - forberedelse
ForumindlægHejsa. Skal læse odontologi til september, og søger råd til hvordan jeg kan forberede mig ? Overvejer at læse noget kemi på A-niveau, da jeg har hørt det kunne være en fordel. Men hvilke emner skal jeg læse på ? Hvad er relevant og hvad er ikke Hvis jeg skal læse lidt på forhånd, hvi... -
Andengradspolynomium
ForumindlægEt andengradspolymomium, p er bestemt ved at p(x)=ax^2+bx+c.Bestem a,b og c så grafen for p går gennem punkterne p(0,6), q(7,2.5) og r(-2,16). Har fundet c, men kan ikke finde a og b, nogle der kan hjælpe? Ved godt det er en ligning med 2 ubekendte, men aner ikke hvordan jeg skal løse den :( -
Elementarpartikler
ForumindlægHej. Er protoner og neutroner elementarpatrikler? Eller er det kun elektroner? -
Ferie slut :-(
ForumindlægSå er påskeferien ved at være forbi, desværre, og det er tilbage til skolen. Nu er der jo ikke så længe til den allersidste karaktergivning. Så jeg tænkte på om der var nogle der havde nogle gode råd/erfaringer hvad man kan gøre (på den lille måned der er), for at hæve sit snit en smule (0,3-0,4)... -
Hjælp det haster!!!!!!
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med min engelsk synopsis og den SKAL afleveres idag.. og det har vi lige fået at vide. nogen der kan hjælpe mig med at finde en hjemmeside, om informationer om world trade center.. og det må desværre ikke være wikipedia, og det SKAL være på engelsk.. Det haster rigtig meget!!!! -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægNogen der har været til Optagelsesprøven STX iår? Jeg ved godt at det er forskelligt hvordan et gymnasium holder en optagelsesprøve, men hvordan var din optagelsesprøve altså hvad skulle du gøre? og var den nem? jeg skal op til optagelsesprøven d. 12/4 Tak! håber virkelig i kan give mig n... -
Mundtlig: differentialligning
ForumindlægJeg skal redegøre for den fuldstændige løsning af differentialligningendy/dx = a*y , a E Rden fuldstændige løsning er:y= c*e^axHvordan gør jeg prøve?Hvordan redegører jeg? Er der nogen der kan forklare mig entydighedssætningen med danske ord? -
ACC.
Forumindlæghej..hvorn bestemmer man acc. af en bil der starter.?mage tak/Hilo -
Snit
ForumindlægHar I hørt nogle historier om stor forskel på eksamens- og årskaraktersnit? Jeg har hørt om en fra min skole, som har under 7 i årskarakter og indtil videre har over 11 i eksamenssnit. -
Hvad skal jeg gøre??
ForumindlægJeg har fået 5 + 6 + 6 hvad skal jeg gøre ??? Jeg mener selv at jeg er usikker på mig selv efter lærerens mening... Skal også op i tysk om 2 dage. -
stastik.
ForumindlægHej allesammen har en opgave, som jeg vil have hjælp til. Opgaven lyder således: Ved en by måles hastigheden når bilerne køre ind i byen, hastighedsgrænsen er 50km/h. Lav en statistiks behandling af data’ene på bilag A. (Dvs find fx. kvartilsæt, histogram, sumkurve og boksplot) . B... -
Eksamen - billedanalyse
ForumindlægHejj. Jeg skal i denne uge op til billedkunst eksamen på c niveau. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg skal gør rede for et billed, hvis det nu var jeg trak et maleri. Om perioden årstal farver osv. På forhånd tak. -
SSO - forslag?
Forumindlægjeg her samfundsfag på A-niveau, og vil meget gerne skrive min opgave i det fag. men jeg ved ikke helt hva jeg skal skrive om?har lidt selv nogle i ideer- noget med USA og george Bush?eller- Der blev for kort tid siden lavet en mindste vægt i forhold til højde på modeller, da man ente at man gav ... -
FSA Mat. Mdt. Hvordan forgår det?
ForumindlægHvordan foregår FSA i mdt. mat? Trækker man bare et spørgsmål der skal besvares, eller? Og hvad burde man i øvrigt læse på? Er der noget bestemt der 100% vil dukke op? -
nødhjælp (fysik eksamen på torsdag)
Forumindlægjeg skal op til fyisk eksamen på torsdag , og jeg virkelig bang for at trække solsystemet eller astronomi .. hvis nu jeg trækker solsystemet, hvad kan jeg snakker om ? hvis jeg trækker astronomi , hvad kan jeg snakker? er der nogen som kan hjælper mig ved det ....... -
Hvilken vej vender reaktionspilen?
ForumindlægHer er noget, jeg har undret mig over. Hvis man ser på en reaktion, fx HCl + H2O -> Cl- + H3O+ eller C + O2 -> CO2 hvordan kan man så vide, at reaktionen sker i den angivede retning? Hvorfor kan følgende ikke lade sig gøre: Cl- + H3O+ -> HCl + H2O CO2 -> C + O2 Er det muligt at vide...
