Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8141 til 8160 af 26633
-
Barndommens gade af Tove Ditlevsen
ForumindlægHvilken litterær periode skrev Tove Ditlevsen i? -
Genrebestemmelse
ForumindlægHej Jeg skal genrebestemme en roman. Kan det passe at en bog, der handler om æresdrab og generelt er meget realistisk, kan kaldes for "faktion"? :) Tak på forhånd! -
Nogle der kan forstå dette metafoer.
ForumindlægHvad betyder en kniv før 00'erne. -
Symboler i "I Danmark Er Jeg Født" (isam b sang)
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp at finde nogle symboler i "I Danmark Er Jeg Født". Har allerade fundet nogle par, men ville være meget glad hvis nogle kunne hjælpe mig. :D -
fiction & non-fiction
ForumindlægHvad er forskellen mellem fiction og non-fiction? -
Henrik Pontoppidan's : Isbjørnen
ForumindlægER der nogen som har en god analyse til henrik pontoppidan's : Isbjørnen.Den er ret svær og jeg kan ikke finde ud af at analysere den.på forhånd Tak -
HISTORIE EKSAMEN!
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan historie eksamen forgår?? Jeg ved intet... (Gamle reform!) Kommer man op i noget ukendt??! Skal man analysere teksten???! -
Old -noter
ForumindlægHej. Ville lige høre, om nogen lå inde med nogle notater til oldtidskundskab, som de vil dele ud af? -
Fif & råd..
ForumindlægDet er sådan, at jeg på fredag skal op til skriftlig dansk terminsprøve. Det er denne dag, der skal afgøre min endelig karakter, altså min skriftlige dansk stil. Jeg tænkte på om i har nogle gode råd, til hvad jeg kan vælge imellem de 6 emner eller hvad man kan kalde dem. Der er tit noget med,... -
Eksamensprojekt. (FSA)
ForumindlægHello everybody Har brug for alles hjælp :P. Jeg sidder i den uheldige situation, hvor det ser ud til, at jeg skal være alene til mit eksamensprojekt. Så jeg har to spørgsmål. Er der nogle af Jer, der har opnået et 11-tal alene, altså til et eksamensprojekt? Hvis ja, hvordan og hvorledes? Mit a... -
Terminsprøve 16-20 febuar!
ForumindlægHej.. Jeg står og skal bruge nogle råd da jeg skal til terminsprøve om lidt over en uge.. Hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt? Jeg skal op i: Dansk: Retstavning, skr. fremstilling og læsetest. Engelsk: Læse- og lyttetest, stil, sprog og sprogbrug. Matematik: Færdigheds- og problemregning.... -
FEJL!
ForumindlægHEJ JEG HAR ET HURTIGT SPØRGSMÅL.. NÅR MAN TALER OM DEN GLOBALE OPVARMNING OG KOMMER IND PÅ DRIVHUSEFFEKTEN OG HAVNIVEAUET... ER DET SÅ FYSIK ELLER NATURGEOGRAFI?? Jeg har skrevet om emnet, men har sagt at jeg har brugt fysik.. hvis det er naturgeografi og jeg har lavet en fejl, kan jeg så sige d... -
Jesus?
ForumindlægHvori ligger forskellen på den historiske Jesus og på den guddommelige Jesus? Altså, hvad er det, der gør, at der er denne skillelinje? -
Mundtlig eksamen - Scor 12 ;)
ForumindlægHey alle!! Nu er det ikke fordi jeg forventer at kunne få 12 til min engelsk eksamen på A-niveau. Men tænkte dette indlæg kunne bruges til at hjælpe hinanden lidt med nogle gode vendinger, ord og andre fifs så censor falder ned af stolen ;) Jeg kunne godt tænkte mig at høre, hvordan i indlede... -
Synopsis - Hvordan?
ForumindlægHej Alle. Jeg har brug for hjælp. Skal have skrevet en synopsis om min tekst til i morgen. Men er dårlig nok kommet i gang med analysen. Kan man lave en synopsis uden analysen? Har i evt en synopsis jeg må tag som inspiration? tak på forhånd :) -
Eksamens materiale
ForumindlægHej Jeg skal i træningseksamen (basically eksamen men ikke officielt) i dansk, og har trukket fordybelsesområdet 'trykte reklamer'. De opgivet materialer i dette område er 'Cult "Shake it baby" ', 'Kildevæld/røde kors', og 'Oddset "at parkere bussen&qu... -
kendetegn ved nationalromantikken?? Hjælp
ForumindlægNogen der kan fortælle mig Hvad kendetegnene ved nationalrommantikken er?? Jeg kan ikke finde noget som fortæller mig Præcis, hvordan man kan se f.eks. hvordan man kan se en tekst stammer fra denne periode??Håber nogen kan hjælpe, og på forhånd tak!!!//OrmstrupDk -
Tysk spørgsmål, ein jünglich liebt ein mädchen
ForumindlægHej, er der nogle som kan hjælpe mig med disse spørgsmål? Evt. hvem er hovedpersonerne? Jeg kan slet ikke forstå teksten, og jeg er virkelig dårlig til tysk. :( _____________________________________________ Heinrich Heine: Ein Jüngling liebt ein Mädchen (Aus: Buch der Lieder, 1827) Ein Jüngli... -
P0 rapport - aktøranalyse og teknologianalyse
ForumindlægHej Jeg er godt i gang med BAIT på AAU, men skal bruge en aktør- og en teknologianalyse i rapporten. Hvordan gør man det? -
Flerdimensionale Integraler
ForumindlægHey... Jeg skal skrive SSO i matematik, og har valgt emnet "Flerdimensionale integraler" - Altså integration i rummet (3 variable). Jeg står bare med det problem, at jeg ikke kan finde ordentligt materiale om dette. Enden er det på "lidt" for højt niveau, til at jeg kan genn...
