Dansk

Eksamens materiale

20. maj 2020 af Salam12 - Niveau: 9. klasse

Hej 

Jeg skal i træningseksamen (basically eksamen men ikke officielt) i dansk, og har trukket fordybelsesområdet 'trykte reklamer'. De opgivet materialer i dette område er 'Cult "Shake it baby" ', 'Kildevæld/røde kors', og 'Oddset "at parkere bussen" '. 

Det jeg mangler er min selvvalgte reklame som jeg skal analysere, jeg ved at der er så mange, men vil bare gerne have DEN bedste for at ramme de høje karaktere. 

Hvis du kan anbefale nogle reklamer, reklamesamling eller lign. vil det være fantastisk. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2020 af Goten (Slettet)

Bare fordi du vælger en bestemt reklame, får du ikke nødvendigvis en høj karakter. Lærer og censor kigger jo på, om du har styr på at kunne analysere kompositionen, symboler, farver, osv.. Har du prøvet på at søge på 'trykte reklamer' på Google? Det er en simpel måde at gøre det på.

Hvis din skole har adgang til Alinea, kan du også finde mange på dette afsnit. Ellers er jeg sikker på, at din lærer kan fortælle dig, hvor du kan finde nogle gode reklamer at analysere.

I folkeskolen kan jeg huske, at vi analyserede de samme tre reklamer. Vi analyserede også en reklame om efterskoler, som jeg synes var god at bruge. Du kan finde reklamer for efterskolerne her. Du kan i det hele taget finde mange eksempler på trykte reklamer på TnReklame's hjemmeside. En anden reklame vi analyserede i folkeskolen var 'Valget er dit' fra Superbrugsen.


Skriv et svar til: Eksamens materiale

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.