Dansk

Synopsis - Hvordan?

11. maj 2014 af Canselk (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej Alle. Jeg har brug for hjælp. Skal have skrevet en synopsis om min tekst til i morgen. Men er dårlig nok kommet i gang med analysen. Kan man lave en synopsis uden analysen? Har i evt en synopsis jeg må tag som inspiration? tak på forhånd :)


Brugbart svar (3)

Svar #1
11. maj 2014 af LæreNyt (Slettet)

Hvis det er synopsissen til afgangsprøverne er det i hvert fald en dårlig ide at undvære analyse delen. Som inspiration er der en synopsis skabelon på dansk.gylendal.dk som du kan bruge! :) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. maj 2014 af ChristianET (Slettet)

Jeg er også i gang med min synopse til på onsdag. På synopsen skal der bare stå alt det, du vil fortælle om altså det du vil analysere. Hvis du nu allerede ved, at du f.eks. vil komme ind under personerne og deres karakteristik, så kan du skrive det på din synopse. Det betyder altså ikke at du allerede nu skal have SVARET på personkarakteristikkerne. Altså skal du bare skrive på din synopse, hvad du vil ind under, og når du så HAR afleveret den, så kan du begynde rigtigt at analysere den.

Lige igen: Du behøver ikke at have svaret til i morgen. På din synopse skal du bare skrive hvad du vil finde ud af.

Håber at svaret ikke var alt for forvirrende!


Skriv et svar til: Synopsis - Hvordan?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.