Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8261 til 8280 af 33009
-
STX eller HTX?
ForumindlægI fremtiden kunne jeg godt tænke mig at være læge eller dyrlæge... Jeg ved ikke rigtig noget om stx og htx, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge. Jeg håber at der er nogen, der kan hjælpe mig... -
Atomfysik
Forumindlægjeg har virkelig ikke kunne greje denne her opgave. Jeg er ikke sikker på hvilken formel jeg skal bruge.Et brintatom ioniseres af en foton. DEn løsrevne elektron har energien 2,7 eV.a) hviklen hastighed havde elektronen, da den forlod brintatomet?b) Hvilken bølgelængde havde fotonen?På forhånd ta... -
Supplering
ForumindlægHej, er det nogen der ved, om jeg kan supplere et fag, som jeg allerede har bestået? Jeg vil gerne tage suppleringskursus, da jeg rigtigt føler, at jeg har forstået faget. -
Gymnasiet
ForumindlægSkal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C. -
SRO - indledning
ForumindlægHej alle, Jeg sidder mit i min SRO og er ved at være færdig. Men jeg er blevet i tvivl om, hvad der skal indgå i indledningen, og hvordan den skal skrives. Er det bare "Jeg vil skrive om det og det" eller hvordan og hvorledes? :) Håber I kan hjælpe mig :) -
Pøj pøj!
ForumindlægHeyJeg ville bare lige ønske alle pøj pøj med eksamener. Jeg er selv færdig med de skriftlige, men ved matematikerne skal op i mat i morgen! Held og lykke allesammen, og self også med de mundtlige når den tid kommer;)Hygge -
Dansk eksamenssæt
ForumindlægHej..Som bekendt kan man ikke få fat i de gamle eksamenssæt til skriftlig dansk på uvm.dkSå jeg tænkte på, om ikke nogen ville fortælle hvad emnerne var i de forrige eksamenssæt.. Vi kunne eksempelvis lave en liste med emnerne i de sidste 5 år.. og skrive titlerne på stilene op.. (der er vel 5 st... -
Karakter for de skriftlige eksamener..
ForumindlægHvornår får man egentlig karakterne at se fra de skriftlige eksamener? -
Mundtlig eksamen - hvor lang tid
ForumindlægHej! Hvor lang tid har man til forberedelse og eksamination i 3-årigt højniveau i matematik på gymnasiet? I tvivl om det er 30 min. eller 24 min.? -
Cosinus og sinus relationerne?
ForumindlægHej Jeg læser matematik på universitetet og tager et kursus i at undervise i matematik på gymnasiet. Til eksamen skal jeg blandt andet lavet et undervisningsforløb til en gymnasieklasse. Jeg vil høre jer som går på gymnasiet om I har haft om cosinus og sinus relationerne? og hvilket niveau matema... -
Formel henvisning?????
ForumindlægHej jeg har kigget på nogle opgavebesvarelser fra studienet, og ved hvert brugt formel er der en henvisning som denne: (jf. formel 49) Men til hvilken formelsamling henviser de til, er der nogen der kan give mig et hurtigt svar.. Mange tak -
Lektiehjælp/opgaveskrivning tilbydes :-)
ForumindlægTilbyder lektiehjælp/opgaveskrivning i Samf A og Dansk A. Skriv til: [email protected] eller i en kommentar til opslaget, hvis interresse! :-) -
hjælp???
Forumindlæghej det er fordi at jeg idag fik snakket med min vejleder om at jeg gerne vil på gym selvom han konstant prøvet at nægte mig klar til det men jeg vandt kampen PS jeg ligger på et gennemsnit på 4,6 er der andre der har været på en optagelsesprøve som var på nogenlunde samme niveua som mig og plus ... -
matematik
Forumindlæger der nogen der kan forklar hvad kapitalfremskrivning er og skrive formlen. tak på forhånd -
differentialligninger
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig i gang med denne opgave? mvh gegge -
Chancen for mat-eksamen?
ForumindlægHej, Jeg afslutter matematik på B her i 2.g. Derudover afslutter jeg 3 C-fag, og 1 andet B-fag. Jeg har altså mulighed for at komme op til 6 forskellige eksamener. Jeg har hørt, at det altid er 2 eller 3 dog. Men er der nogen der har en idé om, hvor stor chancen er for ikke at trække hverken mun... -
Hjælp supplering
ForumindlægHej derude! Jeg har et lille problem lige nu, jeg går i 1.g, og har fået af vide her fornylig, at jeg ikke skulle op i samfundsfag (C) alligevel. Problemet er at jeg har fået 4, men er det et problem, hvis jeg nu skal på ind på universitetet i fremtiden. Det er kun et 4, resten er en 10 -12... -
vektor
ForumindlægOpgave om vektor I et koordinatsystem er givet et punkt Q (2,1,7) og en linje m . Punktet P(7,2,1) ligger på m, og m har retningsvektor r = (3,2,-1) Bestem gradtallet for den spidse vinkel mellem vektor PQog linjen m. Bestem en ligning for den plan, der indeholder punktet Q og linjen m. Bestem af... -
Ny reform - Årskarakter --> Eksamenskarakter
ForumindlægMit gymnasium har (fejlagtigt?) skrevet på hjemmesiden, at årskarakterer overføres til eksamenskarakter på den ny gymnasiereform, såfremt man ikke er indstillet til eksamen i det respektive fag. Er dette rigtigt? Såvidt jeg ved, skal årskarakteren ikke overføres til kolonnen med eksamenskarakter. -
Opgavesæt
ForumindlægGodaften, Jeg er en 1.g'er, som skal til skr. matematik årsprøve her på fredag. For at forberede mig vil jeg sidde og løse nogle opgaver, som om jeg var til prøven. Altså 1 time uden hjælpemidler og 3 timer med. Men jeg mangler et opgavesæt til dette, så jeg tænkte på om der var nogen der...
