Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 8281 til 8300 af 25374
-
6 A-niveaus fag
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lige et spørgsmål mht. det at rykke sine fag op til et højere niveau. TIl dagligt studerer jeg bioteknologi og matematik på A dvs., at jeg med dansk og historie har 4 A-niveaus fag. Men så kunne jeg godt tænke mig at rykke tysk op på A i 3.g., hvilket jo så vil result... -
Projekt - forandring
ForumindlægHej. Vi er to piger, der går i 9. Klasse. Vi har i pt. I skolen, gang i et projekt, og vi skal have fundet ud af et underemne. Vores overemne er forandring. Vi skal have nogle naturvidenskabelige fag, og noget samfundsfag, måske historie eller religion inden under. - vi har t&am... -
Problemformulering!
ForumindlægHjælp mig. Jeg er igang med AT8 og skal lave en problemformulering. Jeg skriver i fagene historie og biologi om emnet genetik og landbrug. Min overskrift er "Landbrugets industrialisering og udvikling". Indtil videre er jeg kommet frem til følgende problemformulering: I denne opgave gø... -
SRP Emne!
ForumindlægDavs davs! jeg har Matematik og Historie som fag i min SRP.. og mit hoved emne er krig! jeg har tænkt lidt over hvilke underemner jeg skulle tage! jeg har selv tænkt over The G-Man! - Gallileo Gallilei .. (eller hva han hedder) og om hans indflydelse og beregninger på en kanon og den måde hans... -
Reklameanalyse af trykt reklame
Forumindlæger der nogen der kan hjælp med med denne opgave. Opgave: Foretag en reklameanalyse af den trykte reklame ”Lady Gaga Fame” (findes på næste side). Du skal i din analyse komme ind på følgende: - Beskriv kommunikationssituationen for reklamen med udgangspunkt i kommunikationsmodellen... -
Hjælp til aflevering om datid!
ForumindlægHalløjsa :) Jeg har skulle lave en oversættelse af en spansk tekst. Ville høre om der var nogle der ville se den igennem og hjælpe mig med de ord jeg ikke har oversat, samt se om der var andet de kunne påpege af fejl? Kommende vinterhilsner Sara :-) Da hun blev skilt fra sin mand, forlod F&aa... -
Eksponentiel
ForumindlægHej allesammen, håber virkelig at nogle kan hjælpe og rette det her :D Gennem en årrække har man på Sable Island optalt antallet af unger, som gråsælerne fik. Nedenstående tabel viser sammenhørende værdier af antal år efter 1970 og antal unger (skal forstille en tabel) Antal år efter unger | 0 ... -
Funktion / fordoblingskonstant / lineær regression?
ForumindlægNogen, der kan hjælpe mig med denne opgave? Gerne med super-pædagogisk forklaring ;-) Tak Gennem en årrække har man på Sable Island optalt antallet af unger, som gråsælerne fik. Nedenstående tabel viser sammenhørende værdier af antal år efter 1970 og antal unger. Antal år efter 1970: An... -
Oversættelse af "Murder or suicide?"
ForumindlægHar jeg oversat teksten til "Murder or suicide?" korrekt? Murder or suicide? On March 23, 1994, a medical examiner viewed the body of Ronald Opus and concluded that he died from a gunshot wound of the head caused by a shotgun. Investigation to that point had revealed that the dece... -
Gymnasievalg STX/HTX
ForumindlægHej alle Jeg går i 9.klasse i folkeskolen og synes at jeg klarer mig godt i de naturvidenskabelige fag, får næsten kun 12 taller. Mit gennemsnit ligger på 9,7. Min ven vil helt sikkert på HTX som den eneste i min klasse og jeg overvejer det også. Jeg har tænkt på at vælge Engelsk A, Mat A o... -
Kontraktmodellen til det er ganske vist eksame imorgen haster:-)
ForumindlægHej SP;-) Jeg skal til eksame imorgen meget tidlig, jeg har øvet og fået hjælp fra jer her inde fra tusind tak for det! Men jeg mangler bar et punkt det er analysemodellen, jeg har valgt kontraktmodelen, ( mange kalder den, hjemme ude hjemme) Men kan ikke helt forstå den har søgt på youtube, osv.... -
Analyse af taler i samf/his
ForumindlægHej Jeg sidder, som mange danske studerende, og skriver SRO. Jeg har valgt at skrive i historie og samfundsfag, hvor jeg skal analysere en tale af Barack Obama og en af Martin Luther King. Nogle der ved, hvordan en sådan analyse skal skrues sammen? Har ikke den store erfaring med ana... -
9/11 og historiefagets rolle?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til at skrive om USA's sikkerhedspolitik efter 9/11 i samfundsfag og historie. Desuden skal jeg undersøge/diskutere, hvilken indflydelse USA selv havde på angrebet. Mit spørgsmål er: Hvordan inddrager jeg bedst historiefaget? Især taget betragtning af, at all... -
Rejser - idræt?
ForumindlægSå er AT-emnet endelig offentliggjort, men alligevel sidder jeg tilbage med skuffelse.. Mener ikke den er relativt bred for naturvidenskabelige fag; især kemi og idræt. Jeg ville selv meget gerne skrive i idræt, men er tom for ideer ud over noget med ekstremsport, som ressourcerummet foreslår. H... -
Eksamensprojekt. HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg har virkelig søgt, men kunne ikke finde nogle indlæg om eksamensprojekt på HF i samfundsfag C og historie B. Jeg ville bare høre om I har nogle ideer? Ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg tænkt på fascismen, jødeudryddelse (nr. 1) Men synes bare det virker så tyndt og kan ikke b... -
Adjektivernes tredje gradbøgning
ForumindlægEftersom at de adjektiver som ikke er "hverdags"-agtige skal være bagved ved substantivet.. skal disse sætninger så opstilles sådledes? Han fortalte den bedste historie Il dit histoire le meilleur Det er den mest interessante bog C'est livré le plus intéressant Håber nogen k... -
Sætninger
ForumindlægNogen der kan omformulere sætningen: "Dette er også med til at gøre historien mere levende, og med til at understrege at fremmede ikke føler solidaritet med hinanden" og bruger ikke FOREGÅR i sætningen: Denne skiften mellem synsvinklen forgår/foregår gennemgående på en klassisk og overs... -
Både induktiv og Hypotetisk deduktiv metode??
ForumindlægHej. jeg sidder og skal til eksamen i AT i morgen men jeg er i tvivl om metode delen. Jeg har Historie og biologi. jeg har så ved hjælp af empiri fra begge fag fundet frem til en hypotese, denne metode er induktiv ikke? Herefter hvis jeg tester min hypotese bruger jeg så hypotetisk deduktiv me... -
METODER (!)
ForumindlægJeg skal op i AT snart, og jeg er igang med at skrive min "fremlæggelse" ned. Jeg har om Pest, og de to fag der spiller ind er historie og biologi... Jeg vil høre om, hvilke metoder jeg kan bruge i disse to fag, da jeg har om pest? Håber i forstår spørgsmålet, og kan hjælpe (; -
SSO
ForumindlægJeg skal jo som sagt skrive SSO da jeg er på 3år. Vi skal afl emne på fredag og har overvejet meget at skrive i historie. Jeg ville så hører om der er nogen af jer der har beskæftiget jer med anden verdenskrig - nærmere betegnet D-DAG. og vil høre om der f.eks. er nok stof i et emne som D-DAG. ...
