Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8501 til 8520 af 14099
-
Liberalismen
ForumindlægHejDa jeg er blevet færdi med den projekt opgave vi har lavet i samfundsfag, har min lærer givet mig lidt ekstra arbejde ved at jeg skal finde noget om:- Liberalismens menneskesyn- Finde noget om "economic man"Jeg kan bare ikke rigtigt finde noget ordentligt om det :(Jeg håber nogle kan... -
Angående arabisk
ForumindlægEr der nogen herinde som har taget arabisk på Hf? Enten som flex(netundervisning) eller som almindelig fag, der vil fortælle mig lidt mere omkring hvad man skal arbejde med ? og hvad der kræves af en. Lærer man f.eks. om koranen?? eller er det kun almindelige tekster på arabisk? Mange mange t... -
Essay
ForumindlægHej SP Jeg skal skrive et juleessay, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte den. Den skal handle om alt det negative i julen. På forhånd tak -
Køreprøve???
ForumindlægHej! Jeg skal meget snart til køreprøve, men føler mig ikke helt sikker på nogle områder. Mest fordi at jeg føler at min kørelærer ikke har gjort nok for at lære mig nogle relevante ting. F. eks. en parallel parkering! Jeg håber på at der er nogle der kan svare på disse spørgsmål, eller bare ande... -
Meinen, meine??
ForumindlægHvornår skal man skrive meinen, eller meine i en sætning, i TYSK? -
SSO
ForumindlægHey..Jeg er igang med at skrive opgave i SSO, omkring børnearbejde i u-lande.Men er der nogle der kan hjælpe mig med en god indledning, er lidt blank mht. til det.Håber at høre fra jer.. -
Jihad
ForumindlægHejsa :)Jeg er ved at hjælpe en ven med SSO om Jihad - "hellig krig" og søger hjælp til følgende spørgsmål:1) Hvad gør det ved mennekset, at det skal overholde hhv. lille & store Jihad?Alt hjælp er hjertelig velkommen..//Sarah -
Kvalitetsfaktor (Q)
ForumindlægHvorfor er en alfa-kilde kun velegnet til at bestråling af kræftceller i hudens øverste lag?1) Er det fordi at den ikke kan trænge dybere ind i huden end det øverste lag, og hvis den kunne, ville bestrålingen ikke være effektiv nok.eller -2) Dens Kvalitetsfaktor er jo 20 og jeg har læst at Kvalit... -
Hf?Historieopgave..
ForumindlægHej Sp. SKal til sommer starte på Hf. Jeg spørger herinde fordi, jeg har et spørgsmål omkring HF. kan det passe at man skal aflevere en ''historieopgave'' som står skrevet man får 10 timer til at lave. Dog har jeg valgt den naturvidenskabelige pakke, hvilket niveau har j... -
Uni-eksamen og censorer
ForumindlægHej SP Jeg er bare interesseret i at vide, hvorledes censorerne på uni er? Er de meget forskellige fra gym? Tænker generelt, men også henvendt til medicinstudiet på KU:) På forhånd tak! -
Krigene 1848-1850 og i 1864
ForumindlægJeg er ved at skrive en historieopgave om emnet "krigene i Danmark fra 1800 til 1900 tallet". Jeg har lavet to problemstillinger "hvorfor vandt Danmark krigen i 1848-1850" og "hvorfor tabte Danmark krigen i 1864. Derfor tænkte jeg på om der er nogen som kender nogle gode... -
Skriftlig dansk eksamen 2006
ForumindlægKender i til nogle af de emner der vil blive taget op? -
Hjælp - supplement.
ForumindlægKære brugere. - Jeg håber du/I kan hjælpe! Angående AT eksame i gymnasiet. Hovedområde: Danskernes udvandring fra Danmark til Amerika. Fag: Dansk (humaniora), Historie (samfundsfaglige). Jeg har kort lavet en "metode". Den lyder således: Inde for det samfundsfaglige (historie) fakultet... -
Buddhist spørgsmål.
ForumindlægHej med jer Jeg har lige lidt problemer med de her spørgsmål. - Er det lettere at blive buddhist end kristen eller muslim? Hvorfor/hvorfor ikke? - Kan man tale om, at en religion er trendy? Hvorfor/hvorfor ikke? -Tror I, der vil komme endnu flere buddhister i Danmark de kommende år? Tak f... -
samf skriftlig 2006
ForumindlægHvad tror i emnerne kan være til skriftlig samfundsfag i år?jeg tror måske det kunne komme til at handle om velfærdskommissionen, altså noget med velfærdsstaten og hvordan den skal opretholdes i fremtiden.. -
psykopater
ForumindlægHey, Jeg er i gang med et projekt om Psykopater.... Jeg har prøvede at lede over det hele, men kunne ikke finde noget om: Psykopaters væremåde?? Kvinders opfattelse af psykopater?? Har virkelig brug for hjælp, hvis nogen af jer ved noget eller har en hjemmeside, så vil det være en stor hjælp. ... -
adam og eva analyse (ideer)
Forumindlæghej jeg skal i gang med at analysere historien adam og eva (den i bibelen - det gamle testamente). men jeg ved ik helt hvordan har i nogle ideer? har skrevet et lille referat. på forhånd tak. det ville også være rart hvis i havde en analyse liggende som jeg kunne bruge til inspiration :) -
Spørgsmål om Venstre. HASTE HJÆLP (:
Forumindlæg1) Hvad ville I sige der er venstres største mærkesager og hvorfor? :) 2) Hvad er partiets vælgergrundlag ? 3) partiets naturlige samarbejdspartnere i Folketinget, og hvorfor? 4) Diskutér partiets indflydelse i dansk politik: inddrag herunder partiets aktuelle parlamentariske situation. Diskutér ... -
AT - 2012
ForumindlægHej. Jeg valgt emnet ( world trade center ) Fag: his & samf Jeg har lidt svært ved at vælge hvilke underemne jeg skal vælge da world trade center et bredt emne. Jeg har læst rundt omkring , men jeg skal have et emne der dækker begge fag. håber nogen kan hjælpe lidt ... -
Fysiologi - energetiske værdi
ForumindlægJeg har følgende oplysninger på personen: Mand 29 år Vejer 75 kg Hvilepuls på 55 slag/min. Kondital til 55 mlO2/kg/min (2-punktstest). Han løber 5km på 21 min med gennemsnitlig 90% af sin VO2max. Iltens energetiske værdig er 20 kJ/L O2. Derudover har jeg beregnet hans VO2max til 4,125 L O2/min...
