Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 8621 til 8640 af 23878
-
En film som historisk kilde (primær eller sekundær kilde?)
ForumindlægHej. :) Jeg skriver dansk/historie opgave i 1g, og analyserer (dansk) filmen Drengene fra Sankt Petri. I den kildekritiske analyse (historie) af filmen er jeg blevet i tvivl om, hvordan en film defineres som kilde. Primær kilde, sekundær kilde, førstehånds eller andenhånds... Eller bliver film ba... -
Nogen der vil hjælpe? :)
ForumindlægHej. Jeg skal til AT eksamen på fredag, men jeg har nogen spørgsmål jeg håber nogen vil besvare, da jeg ikke har helt styr på det :) Jeg har benyttet mig af den Herneutiske spiral til en film jeg har analyseret - Men hvad er den hermeneutiske spiral og hvad gør den ud på? nogen der vil forklare... -
Hjælp søges hurtigt
ForumindlægHej alle. Har aflevering for til lige om lidt!! Skal analysere et af Strunges digte -> Revolution. Det går fint med analysen, men når det kommer til fortolkningen er jeg på skideren..... Nogen der ikke har lyst til at hjælpe? Det i hvert fald noget med vil lave oprør mod det etablere... -
EKSAMEN! Kig her, så er I søde :-)
ForumindlægHej :-) Er der nogle der ved, i hvor høj grad der til religions eksamen (c-niveau STX) indgår samtale mellem elev og lære/censor, eller hvorvidt man selv står for at "fremlægge"? Forberedelses tiden er jo kun 24 min. så det er jo begrænset hvor meget man kan nå at forberede sig og analy... -
SRP om Euroman
ForumindlægHej alle, jeg vil høre, om I har en idé til, hvordan jeg kan gribe dele af min problemstilling an. Den mest problematiske part lyder således: "Foretag en analyse af Euroman med særlig vægt på en afdækning af bladets målgruppe. I analysen skal inddrages både artikler og reklamer fra blade... -
Citat i SRP?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive studieretningsprojekt i spansk og historie (spansk er hovedfag). Jeg skal analysere novellen "Fresa y chocolate" og der vil derfor naturligt komme en del citater fra bogen, til at underbygge min analyse - det vil selvfølgelig være naturligt at citere på spansk,... -
Problemformulering hjælp ?
ForumindlægEr denne problemformulering uddybet og er spørgsmålene rigtige med hensyn til rækkefølge ? Problemformulering Jeg har valgt dette emne, da jeg finder det interessant, hvordan Den Franske Revolution udviklede et land og hvilke årsager/konsekvenser Revolutionen skabte. 1. Redegør for hvilke års... -
Hvordan starter man med kildekritik
ForumindlægHej barmhjertige gutter Jeg har lige et problem med min dansk historie opgave og håber i vil kunne hjælpe mig, Jeg har analyseret det( mine kilde/opgave) eller "Jeg har gjort min kildekritik " men ved ikke hvordan man starter????? Kunne den ikke starte således 1) Jeg vil nu analyser ... -
SRP emne - Mat og dansk
ForumindlægDet gyldne snit vs. logik , er der nogen der har erfaring med, hvad der ville være det bedste emne at skrive srp om?? I det gyldne snit tænkte jeg på at analysere billeder i dansk og finde det gyldne snit, samt at gå ind og se på hvordan det bruges i matematikken I logik tænkte jeg på at sk... -
Hjælp til at lave sætningsanalyse (3 sætninger)
ForumindlægJeg har kæmpet med at analysere disse sætninger, men jeg har ikke fundet frem til en løsning Er der nogen, der kan hjælpe med at analysere dem? 1. Max er forelsket i en kvinde. De taler om en tekst, fordi de begge elsker bøger. 2. Paul og Lise venter på bussen, og Lise skriver moderen en bes... -
DIGT ! :S
ForumindlægRoserne Da jeg fik dem Skiønne, kielne Roser! visner ikke! Blomstrer trygge her hos eders Ven! Eders spæde Torne frit ham stikke! Eders Duft helbreder ham igien. 5 Eders kielne Spyd omsonst ham true; Gierne lider han, hvad Amor leed, For i eders Purpursmil at skue Billedet paa skiøn Uskyldigh... -
Feedback på oneliner
ForumindlægHej, Vi er to drenge, der sidder til 24-timers forberedelse inden samfundsfag B-eksamen i morgen tidligt. Vi har fået nogle bilag, der handler om hendholdvis partiadfærd samt at partierne flyder sammen. Vores fokuspunkt er "ideologier". Vi har opstillet en problemformulering, der ... -
Kan ik passe der ik er nogen der kan hjælpe med gode gamle H.C Andersen????
ForumindlægHej søger hjælp til et af H.C. Andersens umulige eventyr.. Ib og lille Christine. Mangler hjælp til lidt analyse f.eks *forskellen mellem land og by - Christines levevilkår *Tater kvindens rolle i eventyret. eller *eventyrets afslutning i relation til indlednigen.. Ville bli så glad hvis i ku hjæ... -
Eksamen, hvordan?
ForumindlægHEJJeg skal op i Old her inden længe, men jeg kan ikke finde ud af hvordan det foregår. hvad får man udleveret og hvad skal man med det?Jeg har hørt nogle snakke om at man skal lave en analyse og fortolkning, er det på samme måde som i Dansk, eller hvordan foregår det? (hvis man skal)Kort sagt sp... -
Historisk metode
ForumindlægSå sidder jeg begravet i min dansk/historie-opgave og er nu kørt fast: Hvordan opsætter jeg min analyse af historisk kilde? Skal det gøres via punktform: ophavssituation, meddelelse, fortolkning osv., eller skal det hellere fremstå som en sammenhængende tekst? Og ved fortolkning, går man da ind o... -
Hej. Er der nogen som vil rette mit abstract for fejl og komme med kommentarer? Mvh Niko
ForumindlægAbstract – ”Idræt og sport i Amerika” This study analyse how the American sport are organized compared to the Danish. This study analyse also how the expression “The American Way of Life” are connected with an ice hockey club and what does it mean. Finally the study... -
Danskopgaven
ForumindlægHej!Jeg sidder her og skal vælge emne til danskopgaven.... Jeg overvejer kraftigt at skrive om 'Farven Lilla' af Alice Walker, men vil lige høre om der er nogle der evt. har læst den / skrevet opgave om den, der kan fortælle mig om det vil være en god idé? Jeg har overvejet at se på hoved... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal snart til min første eksamen i min tid på gymnasiet. Jeg skal op i engelsk, som ikke lige er mit yndlingsfag. Er der nogen, der har nogle gode tips/råd til mig? -
Moonbevægelsen
ForumindlægHejsa! Står og skal vælge emne til større skriftlig opgave og har valgt at skrive om moonbevægelsen som hører til under faget religion. Ville høre om der var nogen der måske havde haft om det og kunne henvise til noget rimmelig litteratur. På forhånd tak. -
Skitzofreni
ForumindlægHej..Jeg skal lave et emne om Skitzofreni. Men skal bruge noget materiale. f. eks en rapport eller noget forslag til et produkt man kan lave af det emne.På forhånd takk..Venlig Hilsen Mads
