Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8641 til 8660 af 11183
-
Blodtype
ForumindlægHej, jeg sidder fast i min biologi rapport. Opgave: Hvis du kender dine forældres eller søskendes blodtype, anfør da arvegangen Jeg har selv A + og det samme har min far. Er det rigtigt, hvis min mor kan være alle af de fire blodtype (A,B,AB,O), men sandsynligheden for hun er A er større end ... -
Våde enge
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en eksamens opgave i Biologi, hvor jeg skal svare på de mekanismer/processer, som fører til, at søer kan ende som våde enge. Jeg har prøvet at kigge i bøger og på nettet, men uden held. Håber der er en der kan hjælpe. Med venlig hilsen Rasmus -
Karakter i NV ?
ForumindlægHej, Jeg har gået og tænkt over om man får en karakter for ens NV fag ? altså Fysik, Kemi, NG, og Biologi, altså standpunkt og hvis man gør hvornår kan man så se dem ? siden jeg har det lidt skidt med disse fag og jeg har ikke klaret specielt godt. Håber virkelig ikke vi får karakter i alle samme... -
Karakter i NV ?
ForumindlægHej, Jeg har gået og tænkt over om man får en karakter for ens NV fag ? altså Fysik, Kemi, NG, og Biologi, altså standpunkt og hvis man gør hvornår kan man så se dem ? siden jeg har det lidt skidt med disse fag og jeg har ikke klaret det specielt godt. Håber virkelig ikke vi får karakter i alle s... -
SRP - Down syndrom
ForumindlægHej! Jeg er igang med, at skrive SRP i fagene biologi og idræt med emnet Down syndrom. Jeg leder efter en person, som evt. vil se min redegørelse igennem og kommentere på den. Jeg skriver om genetikken bag Downs. Så, hvis I kender nogen - evt. en hjemmeside eller andet, hvor man kan henvende sig... -
Hjælp, mangler et godt emne til AT!
ForumindlægMit AT emne er Kommunikation Har brug for hjælp, til at vælge fag og sag A - Niveau: Historie, Dansk, Spansk, matematik B - Niveau: Religion, fysik, kemi, engelsk C- Niveau: Samfundsfag, Biologi, idræt, oldtid Håber i kan hjælpe -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej folkens. Jeg er en ung dreng på 15, som sidder med et lille problem: Jeg ved ikke hvilken studieretning jeg skal tage. Jeg vil gerne tage en bacheloruddannelse efter gym, så jeg vil helst have en retning, hvor mit snit vil ligge så højt som muligt. Forresten, så er mine bedste fag følgende: D... -
Haster! Biologirapport om enzymer i brød
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en rapport i biologi, men er lidt usikker på om jeg har skrevet teori og diskussionsdelen rigtigt. Det er et forsøg hvor vi tilsætter enzymet xylanase til vores brøddej og sammenligner bollerne med boller der ikke er tilsat enzymet kan i komme med feedback om det er rig... -
"Brændende kærlighed" - teori til spalteåbninger, fotosyntese
ForumindlægHej :). Vi har i biologi arbejdet med spalteåbninger, heraf på blomsten Brændende kærlighed. Af vores undersøgelse kunne vi finde ud af, at der var flest spalteåbninger på undersiden. Vores lærer har her snakket om lidt teori, men jeg kan ikke helt huske det. Noget i retning af, at: Hvis der sk... -
Studieretning
ForumindlægHej Lige nu går jeg i grundforløbet på STX, og når jeg har afsluttet vil jeg rigtig gerne læse medicin, men er stået lidt i klemme med, hvilken studieretning, jeg skal tage. Jeg står mellem Biologi A og kemi B studieretningen, og Matematik A og Kemi A studierenting, hvilken en vil passe bedst, ... -
McDonalds - energifordeling
ForumindlægJeg har i biologi lavet en jounal overfor et burgermåltid dermed fik jeg energifordelingen af protein:12,5% kulhydrater:52,9% og fedt 34,9% samt mættet fedt 27,9% hvorimod myndighederne anbefalder protein: 10% kulhydrater 55-60% og fedt:30% og 10% mættet fedt Hvilke og hvorfor er der forskelle ? -
Perspektivering til fællesfaglige fokusområder
ForumindlægVi er i gang med at skrive en opgave indenfor biologi, fysik og geografi, men vi mangler en perspektivering. Vores overemne er sundhed og vi har så valgt at arbejde med livstil indenfor dette emne. Nogen der har nogle ideer til hvad man kan perspektivere danskernes livstil til? -
SSO
ForumindlægSSO nærmere sig, og jeg har en tænke om at skrive i faget biologi B og måske psykologi C, hvor jeg kommer ind på stoffer altså hvordan det påvirker os, hvorfor vi man bliver afhæning osv osv nogle der har skrevet ligne ? evt komme med råd eller hjælpe mig når jeg skal skrive min SSO? -
SRP - fedme og sygdomme
ForumindlægJeg prøver at finde nogen gode pålidelige kilder til energi indhold i mad, og dens betydning for kroppen. Bøger, hjemmesider osv. ? Mine 2 fag er biologi og engelsk, tager fat i filmen FED UP. Nogen der har set den, som har nogen fantastiske guldkorn? -
Fedme i USA - SRP. Hjælp til filmanalyse.
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP om femde i USA i fagene biologi A og engelsk B. Jeg skal analysere filmen "Fed Up", men har aldrig prøvet at analysere en film i engelsk som sådan. Er der nogen, som har nogle opgaver jeg kan se og evt få noget inspiration fra, eller som har nogle guldkor... -
Eksamen på fredag
ForumindlægHej jeg har biologi eksamen og jeg ved ikke svar på denne sprøsmåle som det er: 1- Gøre rede for fordøjelsen af mad med fokus på fordøjelse af protein? 2- Forklare hvorfor iltoptag er vitalt for kroppen. 3- Diskutere hvordan en genfejl kan udløse blødersygdom er der nogen kan hjælpe mig? -
HJÆLP!!
ForumindlægJeg skal lave en biologi rapport og er igang med teori delen, jeg har svaret på alle spørgsmål bortset fra dette som jeg ikke kan finde ud af: Forklar sammenhængen mellem formatio reticularis og de øvrige dele af nervesystemet, herunder særligt det autonome nervesystem. Inddrag nedenstående figu... -
Hjælp til emne
ForumindlægVil er to drenge som slet ikke kan blive enige om et godt emne til vores projekt opgave til næste uge, jeg vil høre om der var nogle er jer der kunne komme med nogle forslag. Indtil videre ved vi at vi ikke helst ikke vil have noget med biologi, geografi og fysik, men bare kom med alt alligevel. ... -
Nedarvning - AKUT HJÆLP
ForumindlægKære alle Jeg har akut brug for hjælp til følgende opgave i biologi efter flere forsøg på at løse den. På forhånd mange tak og følgende er selve spørgsmålet og nedenfor er filen med selve stamtavlen vedhæftet. Stamtavler: Nedenstående tegning viser et stamtræ over en familie med en monogen ... -
Stamtavler
ForumindlægHej jeg står i en situation hvor jeg har været syg imens vi har haft biologi og vi har haft om stamtavler og jeg er kommet tilbage og jeg forstår ingenting omkring det, har prøvet at få det forklaret, så jeg ville gerne have hjælp til at forstå det så jeg ikke er bagud. kom med det mest relevan...
