Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 8681 til 8700 af 14598
-
Dansk mundtlig - Tema: dokumentar/sagprosa
ForumindlægHej. I dag har min klasse og jeg trukket et fordybelsesområde til mundtlig dansk (med prøveform B). Jeg trak "Dokumentar/sagprosa". Nu er jeg så på udkig efter en dokumentarfilm, da det er det, som jeg hælder mest til. De andre temaer, jeg kunne havde trukket: Kærlighed, identite... -
Dansk Mundtlig Eksamen
ForumindlægHey alle sammen! Jeg har i dag været oppe og trække mit fordybelsesområde i dansk - Det blev "Den svære kærlighed" Jeg har fået folkevisen "Agnete og havmanden", "Hosekræmmeren og romanen "En-To-Tre-nu" som de forskellige tekster til perspektivering. Prøv... -
HJÆLP...!
ForumindlægJeg har i dag været oppe og trække mit fordybelsesområde i dansk - Det blev "Den svære kærlighed" Jeg har fået folkevisen "Agnete og havmanden", "Hosekræmmeren og romanen "En-To-Tre-nu" som de forskellige tekster til perspektivering. Prøveoplægget lyder på f... -
Beregn lambda max vha. wiens forskydningslov
ForumindlægKære alle, Jeg bliver i en opgave bedt om at beregne lambda max vha. wiens forskydningslov. Hvor temeperaturen er 2,725 K. Det jeg har fundet ud af indtil nu er: lambda max = 2,9 x 10^-3 / 2,725 = 0,001 ???? Men det kan da ikke passe? Skal jeg ikke bare lave formlen om og in... -
Nogle der ved, hvor man finder tidligere EU eksamensopgaver på intra.kunet?
ForumindlægKære studerende og andre godtfolk, Jeg er netop blevet optaget på KU efter at have gennemført 1. år på jura, SDU. I den forbindelse, da SDU ikke har det, ønsker jeg at vide hvor man kan finde tidligere eksamensbesvarelser på intra.ku.net med rettevejledninger? Jeg skal nemlig til reeksamen i ... -
Tidligere EU-ret opgaver på KU?
ForumindlægKære studerende og andre godtfolk, Jeg er netop blevet optaget på KU efter at have gennemført 1. år på jura, SDU. I den forbindelse, da SDU ikke har det, ønsker jeg at vide hvor man kan finde tidligere eksamensbesvarelser på intra.ku.net med rettevejledninger? Jeg skal nemlig til reeksamen i ... -
HJÆLP-SRO om Roskilde Festival i oplevelsesøkonomien
ForumindlægKære studieportalen og dens brugere! Jeg er ved at skrive SRO om Oplevelsesøkonomien, og min opgave lyder således: "Begrebet "oplevelsesøkonomi" bedes beskrevet. Med udgangspunkt i en konkret selvvalgt virksomhed i Danmark ønskes en beskrivelse af virksomheden med særligt fok... -
Rumgeometri, skæring mellem plan og linje
ForumindlægKære alle. Jeg er havnet i den uheldige situation, at jeg er stødt på en vanskelig matematikopgave som ikke umiddelbart lader sig løse ved brug af egen hjernekapacitet! Kan du hjælpe? Opgaven lyder: Punkt P(2,y0,4) hvor y0 > 0 Plan, alfa: z=6 Punktet P ligger på en kugle med centrum i O(0,0,... -
gode råde til SRP tak
ForumindlægGod aften Kære Bruger Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene matematik og Historie. Har valgt begge fag er på A- niveau. Jeg skal beskæftige mig med parablen som et keglesnit som kan også beskrives som en variabelsammenhæng ved hjælp af en kvadratiske propotionalitet. er der nogen der kan hjælpe... -
HJÆLP!!!
ForumindlægKære Jer derude. Jeg har netop afsluttet 1.G på Statsskolen og er også egnet til 2.G, men desværre står jeg i et dilema, som jeg håbede på nogle gamle STX elever kunne svare på? Jeg har fået karakteren 4 i fysik, hvilket er den dårligste karakter jeg nogensinde har fået, og fysik er bare ikke m... -
Differentialligninger af typen y'=b-ay
ForumindlægHej kære brugere Jeg er i gang med at lave en opgaven om differentialligninger af typen y'=b-ay. Jeg har lavet opgaven, men er ikke helt sikker på om den er løst på den rigtige måde, er der en som hurtig vil tage et kig, og fortæller om det er korrekt eller forkert. Og evt. forklarer mig hva... -
Ecstasy - positive anvendelser?
ForumindlægKære alle! Jeg læser i øjeblikket til eksamen og lige pt er det nervesystemet og ecstasys indvirkning på dette som er i fokus. Jeg har funder ud af MDMA mange negative fysologiske virkninger, men min lærer lægger op til at designerdrugget også har positive anvendelser. Det eneste jeg pt har... -
Aalborg: Lektiehjælp i matematik tilbydes til STX/HF/HHX og Universitets-niveau
ForumindlægKære Studerende på Ungdomsuddannelser og på universitet, Bor du i Aalborg eller omegn? Mangler du hjælp til matematik (uanset niveau) ? Så er hjælpen nær. 38 årig Cand. scient. i matematik (m. sidefag) og med mere end 5 års erfaring i at undervise i matematik tilbyder lektiehjælp til studeren... -
HEJ!!!
ForumindlægKÆRE ALLE SAMMEN JEG HAR BRUG FOR JERES HJÆLP. JEG ER IKKE EN KLOG STUDENT OG MIT SNIT ER KOMMET NED PÅ 1,7 :( JEG ER VIRKELIG SKUFFET OG KED AF DET, DA JEG IKKE VED HVA JEG SKAL GØRE!!! MIN SIDSTE EKSAMEN ER NU PÅ TIRSDAG OG DET ENGELSK, JEG SKAL HAVE 7 FOR AT MIT SNIT LIGGER PÅ 2. MEN ER IKKE S... -
ligning
Forumindlæghjælp til en lille ligning:) kan ikke få udregning til at stemme overens med min lommeregner skal finde og isolere Y Y= c0+c1Y-c1T+b0+b1Y-b2i+G ved det går ned i en brøk til sidste så Y = (1/xxx)*c0 ovs problemet ligger i jeg får Y=(1/1-b1-c1)*c0 ovs mens lommeregneren får Y=(1/c1+b1-1)*c0 ovs ... -
Gym: C-, B- og A-niveau?
ForumindlægKære SP Jeg ved godt, at hvis man fx har matematik på C-niveau, så er det i et år man har det osv. Jeg har valgt matematik på A. Jeg vil godt forberede mig lidt till næste år, men jeg ved ikke, om jeg skal låne matematikbøger på A- eller C-niveau. Den måde jeg har forstået det på, er at a-niv... -
Integralregning
ForumindlægHello, Jeg er til min blækregning på fredag støt på en opgave, som volder mig problemer. a) Tegn graferne for funktionerne f(x) = 2 + sin(x) og g(x) = 2 + 2sin(x) i intervallet [0;pi] Dette har jeg gjort og fundet ud af, at g(x) er større eller lig med f(x) i det pågældende interval b) En linje ... -
Skibsdrengens fortælling af Karen Blixen 1942
Forumindlægjeg er ved at lave noget analyse om denne novelle men jeg er i tvil om nogle spærgsmål er der nogen som kan hjælpe lidt ? Hvorfor myrder Simon den russiske sømand prøv også at finde en symbolsk forklaring? er det et symbol på at kærlighed kan gøre blind ?? Beskriv Sunniva, herunder tekststeder de... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej jeg sidder med 3 afleveringer for til i morgen. jeg kunne vel ikke få lidt hjælp til en engelsk oversættelse. Det er i øvehæftet 1, grammatik og synonymer. Dear Jane.. Side 62? Kære jane jeg har nu været i italien i tre måneder og er faldet godt til. i begyndelsen var det meget sværere, end d... -
Emne
ForumindlægKære studieportalen (: Skal i gang med at vælge emne til mit studieretningsprojekt nu her.. Har tænkt på at skrive min opgave i Matematik A og Kemi A. Har deriblandt også snakket med min vejleder om et emne, vi fandt frem til reaktionskinetik - differentialligninger samt indsamling af data etc. i...
