Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8701 til 8720 af 14099
-
HASTER - SRP i dansk A og musik A - Anne Linnet og Tove Ditlevsen
ForumindlægHej, Jeg har besluttet mig for at skrive SRP i Dansk A og Musik A. Jeg sidder og prøver at finde ud af hvad jeg godt kunne tænke mig at undersøge i min SRP. Jeg har besluttet mig for at gå i dybten med Tove Ditlevsens digtsamling, "kvindesind" og Anne Linnets tolkning af digtsamlingen ... -
Jeg er helt blank!!
ForumindlægHejsa! Jeg skal skrive en stil om mig selv/ eller med ting der karakteriserer mig. Jeg er god til artikler og klummer, og klarer mig også fint med andre genrer. Jeg er bare helt blank, jeg ved ikke hvilken genrejeg skal vælge, eller hvad det skal handle om (hvis det er en klumme skal man jo have... -
Forskel Konservatisme og Socialliberalisme
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig(gerne udførligt), hvad forskellen er på konservatisme og socialliberalisme? på forhånd tak! -
Essay - hjælp
ForumindlægJeg skal skrive et essay, det er første gang i lang tid jeg skal skrive sådan et, og det skal handle om "National identitet i en globaliseret verden." Emnet vi har om i dansk ligenu er romantikken, og derfor skal titlen kobles ind til emnet romantikken. Jeg er helt lost fo... -
Det moderne gennembrud(:
ForumindlægHej, vi har brug for lidt hjælp(-: hvad skete der -politisk - socialt - globalt i perioden 1870 - 1900? altså perioden, 'det moderne gennembrud'???(- -
Er medierne den fjerde statsmagt???
ForumindlægSpørgsmålet lyder på, om medierne er den fjerde statsmagt ? Nogle, der kan hjælpe med det??? -
Redegørelse om oplysningstiden tanker samt ideer
ForumindlægHej folkens. Er der nogen som har en redegørelse om oplysningstidens tanker samt ideer, og for teatres funktion? Eller bare generelt redegørelsen for tankerne og ideerne i oplysningstiden :) -
Neuromarketing
ForumindlægEr der nogen der har en idé til hvilke virksomheder man kan bruge til at analysere/vise hvordan neuromarketing bliver brugt? -
Politik
ForumindlægSF er ideolgisk set socialistisk, men med kraftige socialdemokratiske, grønne og populistiske tendenser. Hvad menes der med det? Hvad vil i mene fordele og ulemper er ved pragmatisk politik? Er Enhedslisten specielt interesseret i værdipolitikken eller fordellingspolitikken? - Ved det er fordel... -
Genretræk i forskellig genre?
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op i skriftlig fremstilling i dansk (terminsprøve) her på onsdag men jeg kan ikke finde de forskellige genretræk altså hvad der skal være i f.eks. en artikel eller reportage. Jeg kender selvfølgelig til mange af dem men mangler at repetere dem lidt. Tak på forhånd! -
Case spørgsmål - Hjælp meget gerne
ForumindlægHej. Vi har en case, hvor en måltidkasse virksomhed har haft stor omsætning i corona krisen grundet, at mange ikke handlede madvarer i butikkerne men begyndte at købe måltidkasser, som en hurtig og nem løsning. Virksomheden har dog en udfordring, da flere igen begynder flere at handle i butikkern... -
sociale roller?
Forumindlægheey Jeg har lige et spørgsmål hvad menes der med; redegør de sociale roller i begyndelsen af 1800-tallet? er det så noget med under-, middel- og overklasse familier?? påforhånd tak -
Depression
ForumindlægI forbindelse med depression skal der redegøres for nervesysemet, kort. Forventer de, at alt beskrives? -
medierne fjerde statsmagt.
ForumindlægHar en samfundsfagrapport for. Håber i ville hjælpe mig, da jeg ikke kunne finde dem. 1.Hvilke forhold skal § 77 sikre? 2.Er der ingen begrænsninger i ytringsfriheden? 3.Er Beskriv mediernes rolle som meningsdannere 4.Hvor langt mener du, at aviserne/ ugebladene kan tillade sig at gå, n... -
Hvad er AT egentlig for noget?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg tænkte bare på, om nogle der kunne forklare mig hvad Almen Studieforberedelse egentlig er? Jeg har nogle konkrete spørgsmål: Får man to fag og skal man så selv vælge et emne, eller får man et emne, og skal man så selv vælge to fag? Skal man til eksamen i det i 1.g? Er ... -
Kriminalitet
ForumindlægHej, jeg ville høre om der er nogle der kan give ideer til hvad jeg kunne holde af oplæg. Min bachelor handler om kriminalitet:) De bedste hilsner -
Valgfag - Psykologi eller samfundsfag?
ForumindlægHej Jeg skal have valgt valgfag her snart, og jeg står lidt i et dilemma. Jeg skal have udfyldt min c/b niveau valgfagsblok og jeg har udelukket alt andet end psykologi og samfundsfag. Ingen af delene regner jeg med at skulle bruge i min kommende uddannelse, men det er de to ting der lyder mest ... -
Fremtidige fastlæggelse af promotionmix i KiMs?
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er netop midt i srp, og mangler nu kun den sidste del. Opgaveformuleringen lyder her på: Vurder hvilke faktorer, der er afgørende for KIMS fremtidige fastlæggelse af sit promotionmix. Hvad for faktoror kunne det være? Jeg har gennemgået i min redegørende del KiMs nuværen... -
staten, civilsfundet og markedet
ForumindlægHej alle jeg har en aflevering for til i aften hvor jeg skal svare på dette spørgsmål, men synes det er lidt svært at finde noget på nette, håber i kan hjælpe mig :D Hvordan er forholdet mellem staten, civilsfundet og markedet i forhold til opgavefordelingen? -
Analyse af Film af Helle Helle
ForumindlægHejsa jeg har trukket minimalisme og valgt film af Helle Helle, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme i gang med synopsis og finde symboler er lidt på skideren da det er min afsluttende eksemen i mundtligt dansk please svar hurtigst muligt
